شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه ی ایرانیان جمهوری خواه و لائیک در اروپا به مناسبت سالگرد اعتراضات آبان ۹۸

آبان، ماه سلام جمهوری اسلامی به سرنگونی خویش!

آبان، ماه سلام مردم به جمهوری ایران و آزادی خویش!

هم‎میهنان گرامی!

یک سال از آبان خونین ۹۸ و خیزش سراسری تنگ دستان و مردان و زنان ناراضی ایران گذشت. آنان شجاعانه تبهکاری نظام ضد انسانی و ضد ملی رژیم اسلامی را برای همیشه در صفحه‎های تاریخ بشریت ثبت و به گوش جهانیان رسانیدند. هر گز نام آن ها از یادهای ایرانیان آزاده و عدالت خواه پاک نشده و به فراموشی سپرده نخواهد شد.

قهرمانانی که با خون خود در خیابان ها، افتخار آفریدند و در راه آزادی و زندگی بهتر، اسیر شده یا جان باختند. دلاورانی همچون پویا بختیاری (کرج)، زینب نیسان‌پور (اهواز)، فرزاد تضمی‌پور (بهبهان)، خالد منیعات ‌(خرمشهر)، حلیمه سمیری (آبادان)، احمد بشارت (ماهشهر)، احمد بشاره دورقی (سربندر)، شفیع بازتاب (اندیمشک)، عمار زغبی (شوشتر)، صادق کعبی (شوش)، احمد ساعدی (حمیدیه)، بهرام غلامی (جوانرود)، سعید رضایی (کرمانشاه)، سوران محمدی (سنندج)، عثمان احمدی (مریوان)، کاوه ویسانی (کامیاران)، علی حسینی (تبریز)، علی مختاری (اصفهان)، رسول امانی (یزدان‌شهر)، محمد ابراهیمی (قهدریجان)، محمد امیری (نجف‌آباد)، بیتا خدادادی (کرج)، آزاده ضربی (فردیس کرج)، مجید فلاح‌پور (تهران)، مینا شیخی (تهران)، علی احمدی (اسلام‌شهر)، اکبر لنگری (شهریار)، گلنار صمصامی (شهریار)، فاطمه حبیبی (بهارستان)، علی رحمانی (ملارد)، پروانه سیفی (رباط‌کریم تهران)، حسین حیدری (شیراز) و ستارگان بسیار دیگر… نمونه هایی از کشته شدگان هستند.

خیزش آبان، تنها اعتراض به گرانی، فقر و فساد سران نظام نبود، بلکه شعارهای مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر خامنه ای، استقلال، آزادی جمهوری ایران هم بودند. سرکوب مردم با کشتار و دستگیری های خیابانی پایان نیافت. بسیاری از دستگیر شدگان، هم چنان در زندان ها و زیر شکنجه به سر می برند و تعدادی از آنان در خطر مرگ قرار دارند.

نوید افکاری، پهلوان ایران، از اعدامیانی است که فریاد دادخواهی اش جهانی شد. بی گمان نوید آخرین قربانی نخواهد بود، زیرا کینه توزی های سردمداران رژیم و در راس آن شخص خامنه‎ای از ملت ایران را پایانی نیست.

قیام آبان بار دیگر به مردم نشان داد که برآورده شدن خواست های آنان و داشتن یک کشور آزاد و دموکراتیک، از راه سرنگونی جمهوری اسلامی و برقرای یک حکومت جمهوری مردمی ممکن است. حکومتی که در آن دین هیچ دخالتی در امور دولت نداشته باشد.

ما آمادگی خود را برای همکاری با کلیه نیرو های دموکراتیک و برانداز که در جهت استقلال، یکپارچگی و منافع ملی ایران گام بر می دارند، اعلام می کنیم.

ما ضمن حمایت از نویسندگان «بیانیه مشترک ۴۰ نهاد چپ و دمکرات در همبستگی با خیزش آبان ۹۸ »، از نهادهایی که با ما همکاری دارند، می خواهیم در برگزاری هر چه با شکوه تر بزرگ داشت سالگرد جان باختگان آبان و برای آزادی فوری و بی قید و شرط  همه زندانیان سیاسی بکوشند.

بار دیگر تاکید می کنیم که ما جنایات سران فاسد و دزد جمهوری اسلامی حاکم در  ایران را محکوم کرده و خواهان سرنگونی آن برای رسیدن به ایران دموکراتیک و لائیک هستیم.

زنده باد آزادی و سربلند باد ملت ایران!

راه نجات ما در همبستگی ماست!

هماهنگ کننده ایرانیان جمهوری خواه و لائیک در اروپا

۱۱ نوامبر ۲۰۲۰ برابر با ۲۱ آبان ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=92326 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x