جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه ی حزب حکمتیست: شورش در زندان ها ادامه دارد!

زندان شیبان اهواز،

امروز سه شنبه ١٢ فروردین زندانیان زندان شیبان، زندان مرکزی اهواز، بدلیل ابتلای تعدادی از زندانیان به ویروس کرونا دست به شورش زدند. گارد ویژه زندان به زندانیان شلیک کرد و اخبار از کشته و زخمی شدن تعدادی از زندانیان سخن میگوید. ورود و خروج آمبولانس ها به داخل و بیرون زندان حاکی از برخورد وحشیانه و جنایتکارانه گارد زندان با زندانیان است.

خانواده های نگران زندانیان در جاده اهواز – شوشتر دست به تجمع و اعتراض زدند. نیروهای امنیتی به سمت خانواده ها با شلیک گاز اشک آور و گلوله حمله کردند. بنا به اظهارات بستگان زندانیان در تهاجم ماموران امنیتی به سمت آنان دستکم سه نفر زخمی شدند. همینطور سه شنبه شب ١٢ فروردین و بدنبال شورش در زندان سپیدار اهواز، خانواده های زندانیان در مقابل این زندان تجمع کردند.

زندان مرکزی تبریز،

دوشنبه ١١ فروردین حوالی ساعت نه شب، زندانیان زندان مرکزی تبریز در بندهای ١٢ و ١۵ مجددا دست به شورش زدند. این اعتراض در واکنش به اخبار دروغ شبکه بیست و سی صورت گرفت که ادعا کرد بجز زندانیان خطرناک کلیه زندانیان بدستور مقامات قضائی به مرخصی رفته اند. زندانیان فریاد میزدند “ما بی خطریم و در زندانیم” و دستجمعی خطاب به مسئولان حکومتی “بیشرف، بیشرف” می گفتند. در شورش روز هفتم فرودین زندان مرکزی تبریز بدلیل تیراندازی ماموران دستکم ده نفر زخمی شدند که آنها را به بیمارستان ارتش منتقل کردند.

کرونا جامعه ایران را به سمت یک فاجعه تمام عیار میبرد و زندانها یکی از مراکز پر خطر ابتلا به ویروس است. زندانیان حق دارند برای زنده ماندن دست به شورش بزنند، حق دارند در تقابل با حکومتی که نقشه قتل عام خاموش آنان را دارد خود را به آب و آتش بزنند. این شورش ها برسر نجات جان در این شرایط ویژه است.

مردم آزادیخواه! به حکومت به طرق مختلف فشار بیاورید، از شورش زندانیان حمایت کنید، تهاجم وحشیانه به زندانیان و خانواده هایشان را محکوم کنید، خواستار آزادی بیدرنگ زندانیان سیاسی و کلیه زندانیان شوید!

مرگ بر جمهوری اسلامی!

آزادی، برابری، حکومت کارگری!

زنده باد جمهوری سوسیالیستی!

حزب کمونیست کارگری ایران- حکمتیست

١٢ فروردین ۱۳۹٩- ٣١ مارس ٢٠٢٠

https://akhbar-rooz.com/?p=24635 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x