شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیماری کرونا، تعداد قربانیان در انگلستان از همه ی کشورهای اروپایی جلو زد

آمار و داده‌های جمع‌آوری‌شده حاکی‌ست شمار جان‌باختگان بیماری کووید-۱۹ در ایالات متحده در آستانه ۷۰ هزار نفر است، در بریتانیا بیش از ۳۲ هزار تن و در ایتالیا بیش از ۲۹ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

در بامداد روز ۱۷ اردیبهشت ماه داده‌های آماری دانشگاه جانز هاپکینز نشان می‌دهد که شمار موارد ابتلا به بیماری ناشی از ویروس کرونای جدید در سراسر جهان، همچنان در روندی فزاینده ادامه دارد و به بیش از سه میلیون ۶۵۰ هزار تن رسیده‌است.

آمار جان‌باختگان در گوشه‌وکنار جهان از ۲۵۶ هزار تن فراتر رفته‌است.

شمار واقعی مبتلایان و جان‌باختگان می‌تواند به‌مراتب بیشتر از داده‌های موسسات دانشگاهی و پژوهشی باشد؛ چرا که تردیدهای مختلفی در مورد نحوه ارائه این آمار، میزان آزمایش‌های گرفته‌شده، بیمارانی که علائم خاصی نشان نمی‌دهند و نیز فقدان شفافیت در کشورهای مختلف وجود دارد.

با این حال در شرایط فعلی بیشترین شمار موارد ابتلا و نیز بیشترین شمار قربانیان در ایالات متحده، شماری از کشورهای اروپایی، ترکیه، برزیل و ایران ثبت شده‌است.

آمریکا نزدیک به ۱.۲ میلیون بیمار، اسپانیا بیش از ۲۱۹ هزار مورد ابتلا و بیش از ۲۵ هزار مورد درگذشت، ایتالیا بیش از ۲۱۱ هزار مورد کووید-۱۹ و بریتانیا بیش از ۱۹۰ هزار مورد ابتلا را ثبت کرده‌اند.

در جنوب قاره آمریکا، برزیل کانون شیوع بیماری‌ست. در حالی‌که تنش‌های سیاسی در آن کشور بر سر نحوه مقابله با ویروس و برخی دیگر مسائل، نیز به چالشی گسترده تبدیل شده است.

روسیه ۱۵۵ هزار مورد ابتلا و ۱۴۵۱ مورد درگذشت را تائید کرده‌است، آمار رسمی موارد ابتلا در ترکیه از ۱۲۰ هزار تن فراتر رفته و بیش از ۳۴۰۰ نفر نیز در همسایه شمال‌غربی ایران جان خود را از دست داده‌اند.

بلژیک، مکزیک، سوئد یا هلند نیز از جمله کشورهایی هستند که با وجود شمار کم‌تری از موارد ابتلا، اما ۱۰ درصد یا بیشتر از موارد درگذشت را تائید کرده‌اند.

از سوی دیگر اما سنگاپور با حدود ۲۰ هزار بیمار تا کنون ۱۸ مورد درگذشت را ثبت کرده است.

بنا بر آمارهای رسمی اتحاد قمر در جنوب شرق آفریقا، و آنگولیا در کارائیب، نیز تنها سه مورد ابتلا به کووید-۱۹ را اعلام کرده‌اند که کم‌تر از کشورهای دیگر است.

همچنین کره جنوبی، یکی از کانون‌های اصلی شیوع ویروس در هفته‌های پیش، برای نزدیک به یک هفته است که کم‌تر از ۱۰ مورد روزانه را ثبت می‌کند که عمدتا نیز از کشورهای دیگر آمده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=28546 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x