جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه ابوالحسن بنی‌صدر در باره امضای قرارداد خائنانه با چین

هموطنان عزیزم

    در ۲۶تیرماه ۱۳۹۹(دروضعیت سنجی سی‌صد و سیزدهم- ایران در کام غول چینی۱)، در پی انتشار پیش‌نویس «همکاری جامع ایران و چین»، مواد آن را با محورهای ۱۲ گانه ای که، بر وفق آنها، قراردادهای قدرتهای‌ سلطه‌گر با کشوری در موضع زیرسلطه، نوشته و تحمیل می‌شوند، سنجیدم. اینک که متن نهایی«همکاری جامع ایران و چین» منتشر شده است – نه بصورت رسمی – آن را با محورهای دوازده‌گانه باز سنجیدم. متن نهایی همان است که متن پیش نویس بود و در انطباق کامل با محورهای دوازده گانه است. یعنی بطور کامل ایران را در شبکه جهانی چین قرار می‌دهد و آن قدرت را بر منابع نفت و گاز و مواد کانی و گیاهی و دریایی و بندرها و مناطق آزاد و شبکه راهها مسلط می‌کند.

    بدیهی است که این قرارداد قابل تصویب در قوه قانون‌گزاری نیست. زیرا هیچ قوه قانون‌گزاری نمی‌تواند متنی را تصویب کند که ناقض حق حاکمیت، استقلال و آزادی شهروندان ایران باشد. برفرض که مجلس دست نشانده این متن را تصویب کند، تصویب آن فاقد اعتبار است. زیرا رأی به قراردادِ ناقض حق حاکمیت ملت، سالب وجود مجلس می‌شود.

    با وجود این، رژیم خائن به ایران، جنایت پیشه و فسادگستر، قرارداد خائنانه ضد استقلال ایران و استقلال و آزادی شما ایرانیان را اجرا می‌کند. مگر این‌که شما شهروندان ایران مسئولیت خویش را بشناسید، به جنبش درآیید و با استقرار دولت حقوقمند، استقلال و آزادی بازجویید و کشور را از کام این و آن سلطه‌گر خارج کنید. وجبران خسارتهای وارده را از آنها مطالبه کنید.

ابوالحسن بنی‌صدر

۹ فروردین ۱۴۰۰

  1. لینک وضعیت سنجی ایران در کام غول چینی ؟

https://www.enghelabe-eslami.com/component/content/article/37-khabar/tahlil/38762-2020-07-16-16-22-07.html

https://akhbar-rooz.com/?p=108489 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
3 سال قبل

متن اعتراضی خوبی است .فعلن هموطنان فرصت طلب از وضع آشوب موجود کمال رضایت را دارند وانتظار اوضاع بد تر از این و چپاولگر ی بیشتری را میکشند

طهماسب جمشیدی
طهماسب جمشیدی
3 سال قبل

عالی بود سپاس استاد بنی صدر که همیشه همچون شیری بیدار پاسدار استقلال و آزادی وطنید. وظیفه ما ای انیان حفظ وطن است و باید جمیعا بر ضد ابن نظام برخیزیم تا چین بر کشور ما مسلط نشده

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x