شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون صدور حکم زندان جوانمیر مرادی و تداوم سیاست سرکوب کارگران

روز شنبه ۱۴ فروردین ماه شعبه یک دادگاه انقلاب کرمانشاه حکمی را به جوانمیر مرادی ابلاغ کرد که طبق آن جوانمیر مرادی به اتهام تبلیغ علیه نظام به یکسال حبس تعزیری محکوم شده است. اصلی‌ترین مصداقی که دادگاه آن را مبنای صدور رأی قرار داده است انتشار کلیپی از جوانمیر مرادی در رابطه با کشته‌شدگان آبان ۹۸ است.

جوانمیر مرادی عضو هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران و دبیر انجمن کارگران برق و فلزکار کرمانشاه است که در روز ۱۴ دیماه ۹۹ توسط مأموران اطلاعات سپاه کرمانشاه دستگیر شد و در روز ۲۳ دیماه با قرار وثیقه ۳۰۰ میلیونی موقتا آزاد شده بود.

در دو سال اخیر نیروهای امنیتی حملات خود به کارگران و فعالین کارگری را بسیار شدت داده‌اند. در این راستا و برای سرکوب کارگران، هجوم همه‌جانبه‌ای را نیز علیه اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران سازمان دادند که به دستگیری و صدور حکم زندان برای جوانمیر مرادی، جعفر عظیم‌زاده، شاپور احسانی راد، ناهید خداجو، پروین محمدی، حیدر قربانی و نسرین جوادی منجر شد. هم‌اکنون جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد در زندان به سر میبرند و جوانمیر، حیدر، پروین، نسرین و ناهید نیز به احکام طویل‌المدت زندان محکوم شده‌اند.

تعداد دیگری از اعضای اتحادیه آزاد از جمله فرهاد شیخی، هادی سلیمانی و مهدی فخری نیز به احکام تعلیقی محکوم شده‌اند و حتی برای اکرم رحیم‌پور همسر کارگر زندانی جعفر عظیم زاده نیز در راستای اعمال فشار بیشتر به اعضای اتحادیه پرونده قضایی تشکیل شد و تعداد دیگری از اعضای اتحادیه نیز مورد تهدید و اقدام به دستگیری قرار گرفتند.
نهادهای امنیتی علیه کارگران و فعالین پیشرو جنبش کارگری شمشیر را از رو بسته‌اند. فعالیتهای صنفی و طبقاتی کارگران و مزدبگیران را با اتهامات واهی امنیتی روبرو میکنند تا آنها را زندانی کرده و به خیال خود جامعه ایران را که در آستانه تلاطمات جدی اجتماعی قرار دارد از وجود چنین رهبرانی محروم نماید.

فقر و فلاکت، دستمزدهای چندین مرتبه زیر خط فقر، بیکاری و بیحقوقی مفرط کارگران و مزدبگیران شرایط بغایت ضدانسانی را به کل جامعه ایران تحمیل کرده است و نهادهای حاکمیتی قصد دارند تا تنها به نیروی سرکوب، جنبش عظیم مطالباتی مردم ایران و جنبش کارگری را به عقب برانند.
جامعه ایران در کنار تلاش و مبارزه گسترده برای رهایی از مناسبات ضدانسانی کنونی، اعتراض به دستگیری و زندانی نمودن فعالین و رهبران جنبشهای مطالباتی و اعتراضی را به یکی از پرچم‌های اصلی خود تبدیل کرده است و درمقابل آن خواهد ایستاد. تحولات همین روزهای اندک از شروع سال ۱۴۰۰ نشان میدهد که سال جاری، سال تلاش جامعه برای آزادی زندانیان سیاسی و اجتماعی در کنار مبارزه عمومی و گسترده برای دفاع از معیشت و افزایش دستمزدها خواهد بود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن ابراز انزجار از صدور حکم زندان برای جوانمیر مرادی خواهان منع فوری تعقیب قضایی علیه جوانمیر مرادی و دیگر فعالین کارگری و آزادی تمامی کارگران زندانی و زندانیان دیگر جنبشهای اجتماعی و سیاسی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران- شانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=109205 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x