سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیانیه تحریم جام جهانی قطر؛ خنده بانوی پیر؛ سرخ ها زنبورها را له کردند

نازک بین: به گزارش مجله نروژی NRK ، باشگاه های نروژی Tromsø ، Rosenberg ، Vålerenga و Brann اعلام کردند که آنها می خواهند جام جهانی بعدی قطر ۲۰۲۲ را تحریم کنند. این باشگاه ها از اتحادیه فوتبال و دولت این کشور خواستند تا بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ را به دلیل انتشار گزارش‌هایی در مورد کشته شدن ۶۵۰۰ کارگر خارجی در قطر تحریم کنند.در اطلاعیه مشترک این باشگاهها که برای شرکتهای تجارتی اسپانسر فیفا، مثل کوکاکولا،نیز ارسال شده،از مسابقات جام جهانی قطر بنام-جام جهانی بردگی-یاد شده و از فعالان،سیاستمداران و جامعه جهانی ورزش،درخواست شده که این کارزار را حمایت کنند.

 جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در این مورد گفت: تا زمانی که گفت‌وگو را شروع نکنید، نمی‌توانید چیزی را تغییر دهید. همیشه این‌گونه بوده است. قطر در سال‌های اخیر گام‌های بلندی حقوق بشری برداشته است. شاید فوتبال و جام جهانی در این روند سهم داشتند. بی‌صبرانه منتظر یک جام جهانی عالی در قطر هستم.وی در واکنش به تعداد کارگران خارجی کشته شده در دوران ساخت‌وسازهای جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: از سال ۲۰۱۴ تاکنون فقط ۳ نفر به طور مستقیم در ساختمان‌های مربوط به این رقابت‌ها کشته شدند. مرگ ۳۴ نفر دیگر را نمی‌توانیم به طور مستقیم با کارشان در قطر مرتبط کنیم.ماه گذشته میلادی روزنامه گاردین انگلیس با انتشار گزارشی از مرگ حداقل ۶۵۰۰ کارگر مهاجر در پروژه‌های مربوط به جام جهانی ۲۰۲۲ خبر داده بود.

لغو مقدماتی جام جهانی در آمریکای جنوبی

مسابقات مقدماتی جام جهانی در قاره آمریکای جنوبی در ماه مارچ به دلیل عدم موافقت باشگاه های اروپایی با سفر بازیکنان لغو شد. بازیکنان شاغل در اروپا و دیگر قاره ها در صورت سفر به این قاره باید هنگام بازگشت حداقل ۱۰ روز در شرایط قرطینه قرار می گرفتند و اینگونه شرایط حضور در ترکیب تیم باشگاهی خود را نداشتند.تیم ملی آرژانتین روز ۲۶ مارچ میزبان اروگوئه بود و در روز ۳۰ مارچ به مصاف برزیل می رفت، اما این دیدارها موقتا لغو شد. باشگاه های اروپایی حاضر در لیگ برتر، بوندسلیگا و لالیگا از صدور مجوز حضور بازیکنان خود در آمریکای جنوبی خودداری کردند. روز جمعه جلسه ای بین کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی و فیفا با حضور جانی اینفانتینو برگزار شد که در روز شنبه نیز ادامه داشت.کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی اصرار داشت که مرحله مقدماتی با رعابت پروتکل های مربوطه و طبق برنامه اعلام شد انجام شود، اما باشگاه های اروپایی موافقت نکردند. ایده انتقال مسابقات به قاره آسیا یا انجام بازی ها فقط با بازیکنان شاغل در آمریکای جنوبی نیز مورد قبول قرار نگرفت تا در نهایت حکم به لغو مسابقات داده شود.کنفدراسیون آمریکای جنوبی در بیانیه ای گفت: “فیفا با هماهنگی این نهاد و انجمن های عضو، زمانبندی مجدد برگزاری مسابقات را در آینده اعلام خواهد کرد. به زودی گزینه های مختلف برای برگزاری مسابقات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.”

آیا کریستیانو رونالدو باعث دردسر شده؟

 جدول سری آ در پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ نشان می‌داد که یوونتوس با اختلاف تنها یک امتیاز قهرمان شده است. آنها فصل را با ۸۳ امتیاز به پایان رساندند، در حالی که اینتر ۸۲ امتیاز گرفته بود. دو تیم آتالانتا و لاتزیو هم تنها پنج امتیاز کمتر از یوونتوس داشتند.یوونتوس از فصل ۱۲-۲۰۱۱ تاکنون به صورت مداوم قهرمان سری آ شده است، ولی در این مدت نشده بود که رقابت مانند فصل گذشته تا این حد نزدیک باشد. آنها در این مدت سه بار فصل را با اختلاف چهار امتیاز به پایان بردند، دو بار با اختلاف ۹ امتیاز، یک بار ۱۱ امتیاز و دو بار هم ۱۷ امتیاز.هرچند جدول سری آ نشان می‌داد که فاصله یوونتوس و اینتر تنها یک امتیاز است اما حس طرفداران در ایتالیا چیز دیگری بود. در واقع آنها توانسته‌ بودند قهرمانی زودهنگامی داشته باشند و در چند هفته پایانی، تا حدی استراحت کنند.مائوریتسیو ساری در پایان فصل اخراج شد و آندره‌آ پیرلو، تنها یک هفته پس از آنکه مربی تیم زیر ۲۳ساله‌های یوونتوس شده بود، به هدایت تیم اصلی رسید. تاکنون، اوضاع برای این هافبک سابق یووه خیلی خوب نبوده است و یوونتوس با او در رده سوم جدول سری آ است. آنها پایین‌تر از اینتر و میلان قرار دارند و به نظر می‌رسد که روند قهرمانی‌های پیاپی‌شان در این فصل به پایان خواهد رسید.دلیل افزایش رقابت در سری آ را می‌توان پیشرفت دیگر تیم‌ها دانست. میلان، اینتر، آتالانتا و لاتزیو بی‌تردید در چند فصل اخیر قوی شده‌اند اما یوونتوس به شکلی مداوم افت کرده است.

کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۱۸ به یوونتوس پیوست و قرار بود که آنها را به قله‌های جدید موفقیت برساند. آنها در آن هنگام هفت قهرمانی در سری آ کسب کرده بودند، ولی دو بار در فینال لیگ قهرمانان شکست خورده بودند.با این حال، حضور رونالدو باعث شده آنها ضعیف‌تر شوند. یوونتوس در دو فصل حضور رونالدو قهرمان سری آ شده اما در اروپا و حتی در رقابت‌های داخلی دیگر عملکرد بدتری داشته است.یک مسأله دستمزد نجومی رونالدو است و مسأله دیگر این است که سبک بازی یوونتوس به جای آنکه متکی بر عملکرد تیمی باشد، حالا حول این بازیکن شماره ۷ شکل می‌گیرد.هرگز نشده بود که یک بازیکن بزرگتر از یوونتوس باشد، حتی بازیکنان بااستعدادی نظیر پل پوگبا، کارلوس توس، پائولو دیبالا و خود پیرلو اما حالا یوونتوس شبیه به تیم‌های کوچکتر سری آ شده است و تمام کاری که بازیکنان باید انجام دهند این شده که توپ را به بازیکن مشهورشان بسپارند تا او در لیست گلزنان قرار بگیرد.اتکای یوونتوس به کریستیانو رونالدو نگران‌کننده است. پیش از گل دیرهنگام فدریکو کیه‌زا در شکست دو بر یک مقابل پورتو در لیگ قهرمانان، هیچ بازیکن دیگری غیر از رونالدو از سال ۲۰۱۸ نتوانسته بود در مراحل حذفی لیگ قهرمانان برای یووه گل بزند.یوونتوس زمانی خط میانی پرستاره‌ای با حضور پوگبا، پیرلو، کلودیو مارکیزیو و آرتورو ویدال داشت اما حالا می‌توان گفت که میلان، اینتر، آتالانتا و لاتزیو خط میانی قدرتمندتری نسبت به یوونتوس دارند.سلطه یوونتوس بر فوتبال ایتالیا رو به پایان است؛ دست‌کم در کوتاه‌مدت اما مشکلات آنها در این فصل چندان غافلگیرکننده نبوده است و نشانه‌های زوال را بیش از یک سال است که می‌توان در این تیم دید. 

منبع: مارکا- کانر کلانسی  

تغییرات توخل در چلسی

چلسی می‌خواست فرانک لمپارد فرهنگ باشگاه را متحول کند اما این جانشین او است که دارد اوضاع را در استمفورد بریج برمی‌گرداند. پیروزی پنجشنبه در خانه لیورپول به این معناست که مردان توماس توخل زیر نظر او ۱۰ بازی انجام داده و نباخته‌اند. این مربی آلمانی اثرش را به ‌خوبی گذاشته است.فقط منچسترسیتی، صدرنشین مطلق لیگ برتر توانسته از اواخر ژانویه که توخل آمد، بیشتر از این تیم امتیاز به دست بیاورد. مسأله فقط این نیست که توخل در مدت زمانی بسیار کوتاه، توانسته ثبات را به چلسی بیاورد، بلکه آنها در ۱۰ بازی سخت فقط در دو مسابقه گل خورده‌اند. مربی سابق بوروسیا دورتموند و پاری سن ژرمن شروع آسانی در انگلیس نداشته و در این مدت مجبور بوده با اتلتیکو مادرید، لیورپول، منچستر یونایتد و تاتنهام دیدار داشته باشد.

زمانی که لمپارد اخراج شد، حضور در جمع چهار تیم برتر و راهیابی به لیگ قهرمانان برای چلسی مأموریتی غیرممکن به نظر می‌رسید اما آنها با توخل توانسته‌اند در جدول بالا بیایند و حالا کاملاً بخت آن را دارند که سهمیه را بگیرند. منچستر یونایتد و لستر سیتی دچار تزلزل شده‌اند و این اتفاق کاملاً محتمل است که چلسی پس از منچستر سیتی در رده دوم قرار بگیرد.بزرگترین مشکل لمپارد در چلسی این بود که نمی‌توانست توازنی بین دفاع و حمله پیدا کند اما توخل این کار را در عرض تنها چند هفته انجام داده است. چلسی عملکردی کنترل‌ شده دارد و توخل می‌تواند در تمامی مناطق زمین، بهترین عملکرد را از بازیکنانش بگیرد.توخل توانسته چلسی را تبدیل به تیمی تکنیکی‌تر سازد و در بازی با لیورپول در آنفیلد هم آنها در زمان‌هایی طولانی حاکم میدان بودند. گزارش شده که روش‌ها و ایده‌های جدیدی در تمرینات چلسی آزمایش می‌شوند و این روش‌ها خود را در نحوه بازی چلسی به‌ خوبی نشان داده‌اند.

البته باید گفت که چلسی با آوردن توخل ریسک کرده بود. این مربی ۴۷ ساله فصل گذشته پی‌اس‌جی را برای اولین بار در تاریخش به فینال لیگ قهرمانان رساند اما به دلیل اینکه با مقامات باشگاه در افتاده بود، او را از باشگاه پاریسی بیرون کردند. ماجرای او در بوروسیا دورتموند هم همین بود، جایی که توخل با مدیران باشگاه بر سر استراتژی نقل و انتقالات به مشکل برخورد.استمفورد بریج در دوران ریاست رومن آبراموویچ تبدیل به محیطی دشوار برای مربیان شده است و آوردن مربی‌ای مانند توخل که مرتباً در باشگاه‌هایش تنش ایجاد کرده، گزینه ایمنی نبود اما به نظر می‌رسد که چلسی انتخاب درستی انجام داده است. اوضاع آنها در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌شدت تغییر کرده است.البته توخل باید برای برخی پرسش‌ها پاسخ پیدا کند. درست است که او از بازیکنانی که در اختیارش قرار داده‌اند عملکرد بهتری می‌گیرد اما چلسی می‌تواند از این هم بهتر شود. تیمو ورنر در هفته‌های اخیر، تا حدی اعتماد به نفس خود را پیدا کرده است اما این مهاجم آلمانی هنوز سایه‌ای از بازیکنی است که در فصل گذشته بوندس‌لیگا، توانست در ۳۴ بازی ۲۸ گل به ثمر برساند.کای هاورتز بازیکن دیگری است که می‌تواند در کلاس جهانی باشد. او قادر است عملکرد بسیار بهتری داشته باشد و البته عملکرد او در زمان حضور توخل بهتر شده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد که او دارد شتاب لازم را می‌گیرد. استمفورد بریج جایی است که موفقیت در کوتاه‌مدت را از مربیان می‌خواهد و این کاری است که توخل انجام داده است. حالا تصور کنید که او در بلندمدت به چه دستاوردهایی می‌تواند برسد.

منبع: فوربز

مسیر موناکو از امباپه تا شوامنی

۱۰ بازی تا پایان فصل لیگ فرانسه مانده و خیلی اتفاقات ممکن است برای موناکو و مربی‌اش، نیکو کوواچ رخ دهد. این فصل می‌تواند در سه حالت برای این تیم تمام شود، قهرمانی، قرار گرفتن در میان سه تیم بالای جدول یا چهارمی و هیچ. هر رتبه‌ای که در جدول به دست آورند، این فصل برای‌شان موفقیت محسوب می‌شود. حتی چهارمی هم بهتر از آن چیزی است که در ابتدای فصل برای خود متصور بودند. آن موقع دوباره مربی عوض کرده بودند و بعد از اخراج روبرت مورنو، کوواچ را که بعد از اخراج از بایرن‌مونیخ بیکار بود، استخدام کردند. پل میچل را هم به عنوان مدیر ورزشی جذب کردند. چند سالی از قهرمانی سال ۲۰۱۷ با لئوناردو ژاردیم و نسل طلایی‌اش می‌گذشت و موناکو تقریباً هر چیزی را که ساخت، ویران کرد. آن فصل موناکو فوق‌العاده بود، ۹۵ امتیاز و ۸ امتیاز بالاتر از پاری‌سن‌ژرمن با ۳۰ پیروزی و ۱۰۷ گل زده. مهم‌تر از همه اینکه با استعدادهای پرورش یافته باشگاه به این موفقیت رسیدند، کیلیان امباپه، فابینیو، برناردو سیلوا، توماس لمار و بنژامین مندی. ژاردیم با قهرمانی فرانسه و رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان شاهکار کرد اما همه ستاره‌های آن تیم استثنایی با قیمت‌های خوب فروخته شدند. باشگاه و مربی پرتغالی آماده چرخه جدید نبودند و سقوط، بی‌رحمانه و عمیق بود درست به اندازه آن خیزش ناگهانی و زیبا اما این حس وجود دارد که امسال یک نسل طلایی دیگر در حال شکل‌گیری است. قبل از شروع فصل جاری، هدف موناکو تنها بازسازی بود اما نتایج و پیشرفت تیم فراتر از انتظارات بود. کوواچ و شاگردانش با ۵۵ امتیاز چهارم هستند و به ترتیب با لیل، پاری‌سن‌ژرمن و لیون، هفت، پنج و چهار امتیاز فاصله دارند.

اینکه کوواچ درباره شانس قهرمانی تیمش حرف نمی‌زند، عاقلانه است چون بهتر است در این کورس قهرمانی غیرمنتظره و جذاب تیمی باشی که کمتر رویت حساب می‌کنند. نه تنها فشار روی تیم کم می‌شود بلکه راهی عاقلانه برای کنترل برنامه بازسازی به حساب می‌آید که پیشرفتی عالی داشته. پروژه جدید موناکو جدید و شکننده است. کوواچ، کادرش و میچل یک سال نیست که اینجا هستند اما همه چیز تغییر کرده. برای شروع، نظمی بود که مربی کروات ایجاد کرد. قوانین در هر صورت لازم‌الاجرا هستند؛ برنامه‌ها، گوشی‌ها، غذا، وزن، او تیمش را با دقتی نظامی اداره می‌کند، بازیکنان هم پذیرفته‌اند. قدیمی‌ها، سسک فابرگاس ۳۳ ساله، ویسام بن یدر ۳۰ ساله و استوان یووتیچ ۳۱ ساله از همه پیش هستند. کوین فولاند آلمانی که تابستان از بایرلورکوزن آمده و دقیقاً با فلسفه جدید منطبق است، خیلی خوب نظرات کوواچ را به زمین و رختکن منتقل می‌کند.

مربی انصاف و صداقت دارد، با بازیکنانش حرف می‌زند و خوب و بد کارشان را با دلیل می‌گوید. شفافیت و مسئولیت‌پذیری حاکم است. کوواچ بر خلاف ظاهرش شخصیت گرمی دارد در عین حال اگر راضی نباشد از داد زدن سر بازیکنان هراسی ندارد. او پر توقع است چه در تمرین و چه در بازی. همه باید سخت کار کنند و تمرکز داشته باشند، همه باید همیشه پر از جسارت و تلاش باشند.مربی مورد احترام بازیکنان است. فابرگاس نقش خودش به عنوان تعویضی طلایی را پذیرفته، بن یدر از تعویض خوشش نمی‌آید اما کاپیتان هم پذیرفته.بزرگترین تفاوت اما در زمین است. کوواچ تنها فوتبال جسورانه را می‌خواهد و این در جلسات تمرین آشکار است. بازیکنان هرگز اینقدر کار نکرده بودند و ندویده بودند. او ساختار تاکتیکی دقیقی بنا کرده که مستلزم توجه زیاد در تمرین است. چینش تیم اخیراً تغییر کرده، از ۳-۴-۳ به ۵-۲-۳ و این یعنی بازیکنان انعطاف پذیری را تمرین کرده‌اند. کوواچ شایسته تحسین است به خاطر بازیکنان جوانی که رشد داده: سفیان دیوپ ۲۰ ساله، اورلین شوامنی ۲۱ ساله و یوسف فوفانا ۲۲ ساله همگی فوق‌العاده بوده‌اند. دیوپ هافبک هجومی سریع و خلاقی است. شوامنی به عنوان هافبک دفاعی وسط زمین آقایی می‌کند و باید در تیم منتخب فصل باشد. فوفانا هم نه به اندازه او اما برای موناکو خیلی مهم بوده. همه را باشگاه‌های بزرگ می‌خواهند؛ شوامنی را چلسی می‌خواهد و دو تای دیگر مورد توجه باشگاه‌های اسپانیایی، انگلیسی و آلمانی قرار دارند.

مرحله اول این پروژه بلندمدت کاملاً موفقیت‌آمیز بوده. رابطه میچل ۳۹ ساله که قبلاً رئیس استعدادیابی لایپزیگ بوده و کوواچ ۴۹ ساله عالی بوده. حتی در آذر که موناکو سه باخت متوالی داشت، وحشتی شکل نگرفت. باشگاه و مالک روسش، دیمیتری ریبولوولف می‌دانند بعد از چند فصل اخیر، بیشتر از همه چیز به ثبات نیاز دارند. کوواچ اشتباهاتی داشته مثل باخت ۴ بر یک اوایل فصل مقابل لیون اما اشتباهات دفاعی تیم به حداقل رسیده. در برد ۲ بر صفر دو هفته پیش در پارک ‌دو پرنس که دبل مقابل قهرمان سابق را تکمیل کرد، مستحکم بودند. تا قبل از باخت چهارشنبه شب برابر استراسبورگ، در ۱۳ بازی‌شان در رقابت‌های مختلف ۱۱ برد و دو تساوی داشتند. اگرچه پاری‌سن‌ژرمن هنوز هم بخت اول قهرمانی به حساب می‌آید اما خیلی‌ها در فرانسه بر این باورند که موناکو در طول فصل تیم بهتری بوده. جنگ روانی شروع شده چون از موناکو می‌ترسند. فصل قبل نهم شدند و رقابت‌های اروپایی را از دست دادند که البته برای بازسازی کوواچ خوب شد. می‌دانند امسال پایان خیلی بهتری خواهند داشت اما تا روز آخر فصل هیچ چیز معلوم نیست.

منبع: ESPN ژولین لوران

 نتایج هفته هفدهم لیگ برتر فوتیال،شروع بازی با ۱۲ نفر

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با کسب پیروزی مقابل ماشین سازی امتیازات خود را در جدول بیشتر کرد تا امیدوار به روزهای آینده باقی بماند.تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان میزبان ماشین سازی تبریز بود که این دیدار با نتیجه دو بر صفر به سود نماینده اصفهان به اتمام رسید.مجتبی حقدوست (۱) و فرشاد محمدی مهر (۷۱) برای ذوب آهن گلزنی کردند. گل اول این تیم در دقیقه نخست به ثمر رسید که یکی از سریع‌ترین گل‌های لیگ برتر بود. گل دوم هم از روی یک شوت زیبا و تماشایی از فاصله دور به ثمر رسید.مجتبی حسینی که در نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر جای رحمان رضایی را در راس کادر فنی ذوب آهن گرفت توانست نخستین سه امتیاز خود را با این تیم در فصل جاری کسب کند تا ذوبی ها را با امتیاز ۱۴ در رده چهاردهم جدول نگه دارد.ماشین سازی تبریز نیز دهمین باخت خود را تجربه کرد تا با ۹ امتیاز در قعر جدول شرایط اصلاً خوبی را تجربه نکند. ماشین سازی نیمه دوم این دیدار را با ۱۲ بازیکن آغاز کرد که این اتفاق از دید داور پنهان ماند، اما یکی از اعضای کادرفنی تیم ذوب‌آهن متوجه شد و آن را به داور مسابقه منتقل کرد. داور پس از آنکه متوجه شد دستور توقف بازی را داد و با دادن کارت زرد به بازیکن اضافه، او را به خارج از زمین هدایت کرد!

تیم فوتبال سپاهان اصفهان با بردپرگل و قاطع ۶ بر یک خود توانست با پرسپولیس که صدر جدول است هم امتیاز شود.پیروزی پرگل سپاهانی ها در حالی رقم خورد که در سایر دیدارهای هفته جاری رقابت‌های لیگ برتر کمترین گل زده در هفته هفدهم رقم خورد.آلومینیوم اراک که پس از جدایی رسول خطیبی از این تیم طعم برد را نچشیده است امروز در حالی مقابل میهمان اصفهانی خود تن به شکست سنگین داد که محمد ایرانپوریان از دقیقه ۴۸ با دریافت کارت قرمز از زمین مسابقه اخراج شد.برد پرگل سپاهان مقابل آلومینیوم اراک باعث شد تا آنها به امتیاز ۳۴ رسیده و تنها به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول جا خوش کند.

همچنین دیدار تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و نساجی مازندران نیز با نتیجه دو بر یک به سود میزبان تبریزی به پایان رسید تا این تیم نیز با ۲۶ امتیاز به رده پنجم جدول صعود کند.نساجی نیز همچنان با مجید جلالی می بازد تا با کسب ۱۰ امتیاز به رده پانزدهم جدول تکیه بزند.علاوه بر تساوی بدون گل پرسپولیس در آبادان مقابل صنعت نفت، دیدار تیم‌های گل گهر سیرجان با مس رفسنجان و سایپا با نفت مسجدسلیمان نیز بدون به ثمر رسیدن گل به پایان رسید تا شاهد یکی از کم گل‌ترین هفته‌های لیگ برتر بیستم باشیم.شهرخودرو مشهد تنها تیمی بود که بازی اش را مقابل پیکان با زدن ۲ گل به پایان رساند تا بتواند با کسب ۲۲ امتیاز موقتاً به رده دهم جدول صعود کند.

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید تا فرهاد مجیدی در اولین بازی‌اش بعد از قبول دوباره هدایت این تیم پیروز شود. تیم‌های فوتبال استقلال و فولاد در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند. این مسابقه در نهایت با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید. تک گل بازی را ارسلان مطهری در دقیقه ۸۱ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. استقلال با این سه امتیاز ۳۰ امتیازی شد و در رده سوم باقی ماند. فولاد هم با ۲۶ امتیاز در رده چهارم قرار دارد. بعد از جدایی فکری از استقلال هدایت آبی‌پوشان به مجیدی رسید تا او بعد از چند ماه دوباره به این تیم برگردد.تیم‌های تراکتور تبریز و نساجی مازندران در ورزشگاه تبریز به مصاف هم رفتند که در پایان تیم میزبان با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست پیدا کرد.ابتدا تیم میهمان بود که در دقیقه ۱۲ روی ضربه سر محمود قائد رحمتی به گل رسید. بعد از این گل تراکتور برای جبران گل خورده پیش آمد و در همان نیمه اول توانست کامبک بزند. محمد عباس‌زاده در دقیقه ۲۲ گل نهم خودش در این فصل را مقابل تیم سابقش به ثمر رساند. در ادامه نوبت به میثم تیموری، دیگ بازیکن شمالی تی‌تی‌ها رسید که در دقیقه ۴۵ با ضربه سری دقیق موفق شد گل دوم پرشورها را به ثمر برساند. او بعد از این گل با عصبانیت، تابلوهای تیلبغاتی را شوت کرد.در ۴۵ دقیقه دوم با وجود اینکه هر ۲ تیم موقعیت‌هایی داشتند هیچ گلی به ثمر نرسید. جدی‌ترین موقعیت در دقیقه ۹۶ برای نساجی به دست آمد که ضربه محمود قائد رحمتی از روی خط توسط مهدی تیکدری دور شد تا خطیبی در دومین هفته‌ای که سرمربی تراکتور بود به نخستین بردش برسد. جلالی اما در ششمین هفته‌ای که سرمربی نساجی بود پنجمین باخت عایدش شد و همچنان در حسرت پیروزی باقی ماند.تراکتور با این پیروزی ۲۶ امتیازی شده و در رده پنجم قرار گرفت. نساجی هم با ۱۰ امتیاز فعلا در همان رده پانزدهم باقی ماند.

پرسپولیس در آبادان به نتیجه ای بهتر از تساوی بدون گل نرسید تا سپاهان را حالا هم امتیاز با خود ببیند. سرخها بعد از ۵ پیروزی پیاپی در این بازی نتوانستند سه امتیاز را کسب کنند.پرسپولیس در روزی که موفق نشد در طول نود دقیقه موقعیت خاصی روی دروازه نفت آبادان ایجاد کند و از گل های سه امتیازی سیدجلال حسینی هم خبری نبود دو امتیاز مهم در آبادان از دست داد تا حالا سپاهان را در یکقدمی خود ببیند. پرسپولیس امید زیادی داشت تا در این بازی از مهدی ترابی استفاده کند اما در نهایت کارت بازی این بازیکن صادر نشد تا اوسکونشین این بازی باشد. پرسپولیس با این یک امتیاز ۳۴ امتیازی شد و همچنان با تفاضل گل در صدر جدول باقی ماند.

بازگشت باشکوه بایرن برابر دورتموند

بایرن‌مونیخ با آن که با دو گل از دورتموند عقب افتاد اما توانست با درخشش لواندوفسکی به بازی برگردد و یک پیروزی ارزشمند دیگر را کسب کند. در ادامه هفته بیست و چهارم رقابت های بوندسلیگا ۶ دیدار برگزار شد.در یکی از دیدارهای حساس لایپزیگ تیم دوم جدول رده بندی توانست با سه گل فرایبورگ را شکست دهد و به صدر جدول رده بندی صعود کند البته این صدرنشینی لایپزیگ تنها دو ساعت پابرجا بود و بایرن با شکست دورتموند دوباره به صدر بارگشت.در حساس‌ترین بازی هفته دو تیم بایرن‌مونیخ و بوروسیا دورتموند به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی بایرن به پایان رسید.دورتموند در این بازی با دو گلی که ارلینگ هالند به ثمر رساند پیش افتاد اما بایرن بازگشت باشکوهی داشت و توانست با ۴ گل حریف خود را در هم کوبد و سه امتیاز ارزشمند این بازی را به دست آورد.ستاره بایرن مثل همیشه روبرت لواندوفسکی بود که توانست سه گل به ثمر رساند. گورتسکا دیگر گل باوارایایی‌ها را به ثمر رساند.بایرن با این برد ۵۵ امتیازی شد تا در صدر جدول رده‌بندی قرار گیرد. لایپزیگ هم با ۵۳ سه امتیاز در رده دوم جای دارد.

نتایج دیگر دیدارها:

هوفنهایم ۲ – ولفسبورگ یک

فرانکفورت یک – اشتوتگارت یک

هرتابرلین  ۲- آوگسبورگ یک

بارسلونا باز می گردد

بامداد یکشنبه در دیداری از هفته بیست و ششم لیگ فوتبال اسپانیا، اوساسونا در «پامپلونا» میزبان تیم مدعی بارسلونا بود که این بازی با برتری دو بر صفر میهمان به اتمام رسید.در دقیقه ۳۰ پاس تماشایی «لیونل مسی» در محوطه جریمه میزبان به «جوردی آلبا» رسید و مدافع جناح چپ کاتالان‌ها با ضربه‌ای مهار نشدنی توپ را به تور دروازه اوساسونا دوخت.بارسلونا در ادامه نیمه نخست، چند فرصت نسبی دیگر هم ایجاد کرد که نتیجه‌ای در برنداشت.برتری شاگردان «رونالد کومان» در نیمه دوم هم ادامه یافت و در دقیقه ۸۲ «موریبا» هافبک جوان این تیم که به تازگی از آکادمی باشگاه بارسلونا به تیم اصلی رسیده است از پاس مسی استفاده کرد و پس از فریب مدافع میزبان با شوتی زیبا موفق شد گل دوم تیمش را به ارمغان آورد.بارسلونا با این پیروزی به امتیاز ۵۶ رسید تا ضمن حفظ رتبه دوم، همچنان نزدیک‌ترین تعقیب کننده اتلتیکو باشد.عصر یکشنبه در حساسترین دیدار این هفته، تیم صدرنشین اتلتیکومادرید در دربی پایتخت اسپانیا از رئال پذیرایی خواهد کرد.هم اکنون اتلتیکو با ۵۸ امتیاز از ۲۴ بازی صدرنشین است و رئال با ۵۳ امتیاز از ۲۵ بازی در جایگاه سوم قرار دارد.

بانوی پیر خندان شد

شنبه شب از هفته بیست و پنجم لیگ فوتبال باشگاه‌های ایتالیا و در دیداری حساس، یوونتوس میزبان لاتزیو بود و در حالی‌که گل نخست را دریافت کرد در نهایت به پیروزی سه بر یک رسید.یوونتوس برای حفظ امیدهای خود و نزدیک شدن به تیم‌های صدرنشین نیاز مبرمی به برتری داشت و لاتزیو هم می‌خواست با کسب امتیازات کامل، خود را به سهمیه لیگ قهرمانان اروپا نزدیک کند.پیرلو» سرمربی یوونتوس در این دیدار، «کریستیانو رونالدو» ستاره پرتغالی تیمش را از ابتدا به میدان نفرستاد تا او برای دیدار سه‌شنبه شب مقابل پورتو در دور برگشت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آماده باشد. رونالدو در دقیقه ۷۰ به جای «مک‌کنی» وارد میدان شد.در دقیقه ۱۴ اشتباه «کلوسفسکی» توپ را به «خواکین کوره‌آ» رساند و مهاجم آرژانتینی تیم لاتزیو با حرکتی انفرادی و به زیبایی گل نخست بازی را برای میهمان ثبت کرد. در دقیقه ۳۹ «آدرین رابیوت» فرانسوی گلزنی کرد تا نیمه نخست با تساوی یک بر یک همراه شود.یوونتوس نیمه دوم را سراسر هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۵۷ پاس در عمق «فدریکو کیه‌زا» به «آلوارو موراتا» رسید و این مهاجم اسپانیایی با ضربه‌ای دیدنی گل دوم میزبان را به نام خود نوشت.در دقیقه ۵۹ «آرون رمزی» با خطای مدافع لاتزیو سرنگون شد تا یوونتوس صاحب پنالتی شود. موراتا پشت توپ ایستاد و حساب کار را سه بر یک کرد.یوونتوس رده سومی با این پیروزی به امتیاز ۵۲ رسید. هم اکنون اینتر با ۵۹ و آث‌میلان با ۵۳ امتیاز در رتبه‌های اول و دوم جدول هستند.لاتزیو هم با ۴۳ امتیاز در جایگاه هفتم جدول سری‌آ ماندگار شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=106174 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x