جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه تشکلات کارگری، دانشجویی و بازنشستگان در رابطه با ابتلای زندانیان سیاسی به ویروس کرونا

زندان ها باید فورا تعطیل شوند

همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، زندان‌ها نیز مانند هر مکان عمومی دیگری جایگاهی برای رشد بیشتر کرونا شدند. سیستم حاکم همچنانکه در ابتدای ورود ویروس به داخل کشور تمام توان تبلیغاتی خود را در انکار واقعیت بکار گرفتند، در مورد شیوع بیماری کرونا نیز تا همین امروز دروغ گفته‌اند و البته پرواضح است که منکر واقعیت‌های میزان شیوع این بیماری در زندان‌ها شوند.
از آنجا که در زندانها، بهداشت در حد صفر است و محیط آن و بویژه محل اسکان زندانیان کاملا مستعد جذب و شیوع هر نوع بیماری واگیردار و ویروسی هستند، ویروس کرونا در زندانها نیز با شدت بیشتری فراگیر و در حال همه گیر کردن زندانیان است.

ویروس کرونا تا کنون ده ها نفر از زندانیان در زندان‌های سراسر کشور را به قتل رسانده و تعداد خیلی بیشتری را آلوده و بیمار کرده است.
زینب جلالیان و تعداد دیگری از زندانیان سیاسی در زندان قرچک و نرگس محمدی در زندان زنجان از جمله زندانیانی هستند که قبلا دچار کرونا شده‌اند.

روز ۱۹مرداد۹۹ نیز خبر ابتلای ۱۲ نفر از زندانیان سیاسی در زندان اوین از جمله اسماعیل عبدی، امیرسالار داوری، وکیل، جعفر عظیم زاده، مجید آذرپی، محمد داوودی، فریدون احمدی و سعید شریفی رسانه ای شد. این زندانیان هم اکنون بدون هیچ گونه مداوایی در حالیکه از سردرد، تنگی نفس و بی حالی و ضعف رنج می برند، در قرنطینه و بدور از سایر زندانیان بسر می برند.
در زندان نگهداشتن زندانیانی که از کمترین امکانات بهداشتی، درمانی و غذایی محروم هستند، مصداق اقدام به قتل عمد آنان است.

تنها راه نجات جان زندانیان در شرایط شیوع کرونا در زندانها، به مرخصی فرستادن همه زندانیان عادی و آزادی فوری و بی قید و شرط زندانیان سیاسی است.
خانواده های زندانیان، بخصوص خانواده های زندانیان سیاسی باید فورا و متحدانه در مقابل زندانها تجمع کنند و از عموم مردم تقاضای حمایت و همراهیشان در تجمعات خود کنند.
فعالین آزادی‌خواه و رادیکال نیز همانطور که تاکنون حامی زندانیان سیاسی بوده‌اند، می‌توانند همگانی‌تر از قبل برای نجات جان زندانیان، به اشکال گوناگون نظیر دیوارنویسی، ایجاد گفتمان و پیوستن به اعتصابات و تغییر توازن قوای سیاسی به نفع زندانیان سیاسی و جامعه آزادی‌خواه؛ اعتراض خود را نسبت به این مسئله ابراز دارند و به این ترتیب از زندانیان و خانواده‌هایشان حمایت به عمل آورند.

کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان و دانشجویان می‌توانند نقش پر رنگ‌تری در این رابطه ایفا کنند.
دولت و حکومت کمر به از میان برداشتن کم هزینه زندانیان سیاسی از طریق ابتلایشان به ویروس کشنده کرونا بسته اند. نگذاریم زندانیان سیاسی را با ویروس کرونا کشتار کنند.
۲۲/۵/۱۳۹۹

۱-اتحاد بازنشستگان ایران
۲-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۳-سندیکای نقاشان البرز
۴-کمیته پیگیری برای ایجاد تشکلهای کارگری
۵-گروهی از فعالین کارگری سقز
۶-گروهی از فعالین لغو کار کودکان
۷-تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان
۸-دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد
۹-گروهی از دانشجویان هنر دانشگاه‌های تهران

https://akhbar-rooz.com/?p=43168 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x