پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه تشکل ها: بازداشت‌شدگان مهر ماه باید فورا و بی قید و شرط آزاد گردند

ماه مهر امسال پر بود از بازداشت و ایجاد فضای ترس و وحشت. فعالین کارگر و اجتماعی زیادی مورد یورش دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی قرار گرفتند و روانه بازداشتگاه ها و شکنجه گاه های مخوف گردیدند.
واله زمانی فعال کارگری و عضو سندیکای نقاشان البرز، شبنم آشوری مدیر مسئول نشریه کارگری آگاهنامه، آرش جوهری، حنیف شادلو، سمیه کارگر، مهران رئوف و ناهید تقوی از جمله بازداشت شدگان این دوره هستند.
واله زمانی همان روز بازداشت، پس از پلمب مغازه (کافه) اجاره ایش آزاد می شود. اما با پلمب محل کسب و درآمد، او را تحت فشار اقتصادی گذاشته‌اند تا از مبارزه علیه فقر، گرسنگی و خفقان و سرکوب منصرف گردد.
شبنم آشوری دچار بیماری است و سمیه کارگر فاقد ۹۰ درصد بینایی می باشد اما با این حال تحت بازجویی و فشار هستند.
یورش گسترده حکومت به فعالین کارگری و اجتماعی در آستانه آبان، سالگرد قتل عام جنایتکارانه بیش از ۱۵۰۰ انسان معترض به فقر و خفقان که در میان آنان کودکان نیز بودند، نشانه وحشت از به خیابان آمدن مردم معترض و دادخواه قربانیان آن کشتار است.
خانواده های کشته شدگان در خیابان ها و به قتل رسیدگان زیر شکنجه در بازداشتگاه ها پس از خیزش آبان منتظر فرارسیدن سالگرد قتل عزیزانشان هستند تا فریاد دادخواهی خود را سر دهند و مردم عاصی از این همه ظلم بی گمان در کنارشان خواهند بود.
امروز که فقر و نداری به حدی رسیده است که ذهن و روان کودکان را نیز مورد هجوم قرار داده و هر روز شاهد خودکشی کودکی به خاطر نداشتن گوشی موبایل هستیم که بتواند با آن به شبکه شاد آموزش و پرورش وصل شود و درس بخواند، مردم بیش از هر زمان دیگری در گذشته حق دارند میلیونی به خیابان بیایند و خواهان محاکمه و مجازات عاملین فقر، گرسنگی و خودکشی در جامعه باشند.
اقدامات سرکوبگرانه و بازداشت و تحت تعقیب و تحت فشار قرار دادن فعالین کارگری و اجتماعی باید فورا متوقف شود و همه بازداشت شدگان باید بدون قید و شرط آزاد گردند.
۱/۸/۱۳۹۹

۱-اتحاد بازنشستگان ایران
۲-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه
۳-سندیکای نقاشان البرز
۴-گروهی از فعالین کارگری سقز
۵-گروهی از فعالین لغو کار کودکان

https://akhbar-rooz.com/?p=51671 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید قربانی
حمید قربانی
3 سال قبل

انقلاب قهری کمونیستی به نیاز مبرم و فوری روز تبدیل شده است، اما پیروزی اش نیاز به سازمان یافتن و مسلح شدن طبقه کارگر و زحمتکشان دارد.
طبقه کارگر، مخصوصا کارگران آگاه و جوان از زن و مرد، شاغل و بیکار، بازنشسته و … باید هر زودتر و صریح تر و در سراسر ایران خود را در کمیته های مخفی و مسلح سازمان دهند. نباید این بار مثل آبان یک سال قبل با دست خالی و بدون پشتوانه مسلح، روانه خیابانها شد و قربانی شد که البته، خیابان رفتن، تظاهرات نمودن و خواهان محاکمه جباران ددمنش و خون ریز که فرزندان کارگر، خود کارگران را کشته اند، شکنجه کره اند، حکم برایشان صادر کرده اند و در فقر و بیکاری، بی پولی در شرایط بحرانی بیماری همه گیر رها نموده اند، کاملا صحیح و درست است. مسئله به هیچ عنوان آمدن به خیابان و یا نیامدن نیست، بلکه مسئله روی چگونه؟ و با چه آمادگی و پشتوانه آمدن است تا دستی که بر روی کارگر معمولی، به حاشیه رانده شدگان بلند میشود، شکست، اگر تیری شلیک می کنند، ۱۰ تیر شلیک از این طرف شوند، تا به فهمند و درک کنند که بر روی کارگران و زحمتکشان سلاح کشیدن چه عواقبی می تواند داشته باشد و وانگهی تا کی؟ و چه زمانی؟ باید فقر باشد، استثمار باشد، یک عده اقلیت بیکاره، نالازم و زائد به نام سرمایه دار، آخوند و دولت مدار پفیوز از همه چیز برخوردار باشند و اکثریت تولید کننده از تولیدات خویش محروم باشد. باید این اوضاع واژگون – روی سر خویش راه رونده- واژگون نمود تا روی پاهایش قرار گیرد و تولید کننده صاحب تولید دیروز خویش در شکل وسائل تولید و امروز خود در شکل کالا گردد.
و برای اینکه چنین شود، باید این دولت درهم شکسته گردد و بر جای آن دولت کارگران و زحمتکشان بنشیند تا مالکیت خصوصی و کار مزدوری را لغو نماید و تولید کننده صاحل ابزار تولید و صاحب تولید خویش گردد تا جامعه ا ی موجودیت بیابد که محصول آن به مصرف رفع نیازهای همه آحاد زنده آن رسد تا اجتماعی پا گیرد که هر کسی مدتی از روز کار می کند و به قدر نیازهایش از محصول به وفور جامعه برداشت نماید تا اجتماعی پدید آید که محصولات آن برای پرورش استعدادهای نهفته افراد جامعه مصرف گردد تا دیگر کودکی برای موبایل نداشتن خودکشی نکند، خود را حلق آویز ننماید و دار نزند و یک خانواده و یک جامعه را داغدار نکند. اینها همه شدنی هستند و اما طبقه کارگر باید سازمان یافته، متحد و مسلح گشته به میدان بیاید،باید انقلابی اجتماعی، انقلابی نسبتا خونین را به پیروزی رساند، باید نیروهای سرکوب را درهم شکند و دولت کنونی در کوبد.
کارگران سراسر ایران، کارگران سراسر جهان متحد و مسلح شوید که رهائی در این جاست!
ببینید مارکس و انگلس در ۱۷۵ قبل چه نوشته اند: ” کمونیستها عار دارند که مقاصد و نظریات خود را پنهان سازند. آنها آشکارا اعلام میکنند که تنها از طریق واژگون ساختن همه نظام اجتماعی موجود، از راه جبر، ( یعنی بکارگیری قهر، یعنی با استفاده از قدرت کارگران مسلح و… حمید قربانی) وصول. به هدفهایشان میسر است. بگذار طبقات حاکمه در مقابل انقلاب کمونیستی بر خود بلرزند. پرولتارها در این میان چیزی جز زنجیر خود را از دست نمیدهند، ولی جهانی را بدست خواهند آورد
پرولتارهای سراسر جهان، متحد شوید ! “، پایان مانیفست سال ۱۸۴۸.
کارگران ، زحمتکشان، راه رهائی در انقلاب کمونیستی کردن است! این انقلابی است که باید در سراسر جهان در نهایت به پیروزی رسد تا رهائی نسل انسان فرا رسد!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x