جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه حزب دمکراتیک مردم ایران: تحریم فعال انتخابات مجلس

 در تمام دوران چهل سال پس از انقلاب، کشور ما جزدر دورۀ اول ولو بطور نسبی، هرگز یک انتخابات واقعا دمکراتیک و آزاد با حضور احزاب اپوزیسیون، گرایشهای سیاسی دگراندیش و مطبوعات ازاد را تجربه نکرده است. اما این بار در یازدهمین  دوره انتخابات مجلس، همه داده ها گواهی میدهند که اقلیت زور گوی حاکم به رهبری ولایت فقیه، با رد صلاحیت گسترده و کم سابقه تعداد کثیری از نامزدهای نمایندگی ونیز بخش چشمگیری از همین نمایندگان مجلس نیم بند کنونی، به کمک نظارت استصوابی شورای نگهبان، همه روزنه ها برای رقابت نامزدها و حضور نمایندگان راستین مردم در نهاد قانون گزاری را بسته اند.

هسته اصلی قدرت به رهبری خامنه ای با تشکیل نهادهای رنگارنگ فراقانونی نظیر “شورای سران سه قوه” و  ترکیب جدید کمیسیون ” تائید صلاحیت وزارت کشور” عملا کارکرد نهاد مجلس و حتی دولت را از مضمون تهی کرده و “جمهوریت” نظام را از کار انداخته است.

انتخابات در شرایطی برگزار می شود، که اکثریت مردم میهن ما، بویژه از میان لایه های فرودست و میانه جامعه از سیاست اقتصادی ـ اجتماعی نطام و نادیده گرفتن رای و نظر و خواستهایشان بشدت ناخشنود اند. اعتراضات گسترده آبانماه امسال و سرکوب خونین معترضین یکبار دیگر نشان داد که مردم ایران  مدت هاست که پایه های اعتمادشان به سران حاکمیت و امید به بهسازی امور جامعه و زندگی بهتر را از دست  داده اند.


هم وطنان عزیز!

یازدهمین دوره انتخابات مجلس نشان دیگرِی از ارادۀ گردانندگان نظام به استمرارِ حاکمیت استبداد دینی و قانون اساسی تبعیض آمیز جمهوری اسلامی و مشروعیت دادن به یک نظام سیاسی ضد دمکراتیک و مغایر با منافع ملی ایران است.

حزب دموکراتیک مردم ایران بنا بر باور به پیکار مسالمت آمیز و عاری از خشونت موافق شرکت در بسیاری از انتخابات دوره های پیش بمنظور گشایش فضای سیاسی، گسترش پیکار در راه آزادی و مردم سالاری بود. اما اینک با توجه به نکات فوق، همگان را به تحریم فعال انتخابات اسفند ماه مجلس فرا می خواند.

مردم شریف ومبارز ایران! گفتنِ نۀ بزرگ وقاطع به انتخابات فرمایشی پیش رویِ مجلس، درصورت توفیق، می تواند بازتابِ روشنِ نارضایتی های انباشته شدۀ مردم طی این سال ها، این بار درمقیاس کشوری وبیانگرِخواست آن ها برای اصلاحات وتغییرات اساسی درراستای تامین حقوق دموکراتیک مردم و دستیابی به آزادی ها باشد.

 فرصت انتخابات را می توان به کوشش در راه ایجاد یک جنبش اجتماعیِ سراسری، جلب نظر مساعد حداکثر گروههای اجتماعی و غیر ممکن کردن مهار جنبش اعتراضی از راه سرکوب، تبدیل کرد.  

عدم شرکت فعال درانتخابات، درراستایِ بسیج افکار عمومی و ایجاد یک اجماع عمومی در گفتن “نه” بزرگ به سیاست حاکمیّت است که در رویای برقراری یک حکومت تمام عیار اسلامی در میهن ماست. تحریم فعال انتخابات درصورت پیروزی، بازتابِ توازن نیروهای سیاسی درکشوراست. موفقیت دراین کارزار، زمینه سازِ هر اقدام و خواست بنیادی تر بعدی است. و  وزن نیروهای هوادارِ آزادی و دمکراسی در ایران را سنگین تر می کند.  

حزب دموکراتیک مردم ایران

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=18879 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x