جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه سندیکای هفت تپه: برای وارد شدن به فاز جدید اعتصاب، شور ومشورت و تصمیم گیری جمعی کارگران هفت تپه ضروری است

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بر اساس آخرین گفتگو ما بین نمایندگان کارگران هفت تپه و نمایندگان مجلس که زمان ۱۵ روز را برای تصمیم نهایی در مورد خواسته ها و مطالبات کارگران تعهد داده بودند، اعتصاب را به حالت تعلیق اعلام نمود.

گرچه بلافاصله بعد از جلسه مابین نمایندگان، دانشجویان عدالت خواه!! و نیروهای نفوذی با سلام و صلوات اعلام کردند که به همت مسئولین و راه گشایی کمیسیون اصل نود، اعتصاب کارگران هفت تپه اتمام یافته است ( که هیچ واقعیتی در آن نهفته نبود) سندیکا با تکذیبه علنی رو به افکار عموم، اخبار غیر واقعی اتمام اعتصاب را اعلام نمود.

از اینرو بود که روز دوشنبه مورخ (۳-شهریور ماه ۱۳۹۹ ) کارگران با تصمیم درست خود، نشان دادند که اعتصاب تمام نشده است و در مقابل فرافکنی های دانشجویان عدالت خواه!! و بسیجی به گردهمائی و اعتصاب ادامه دادند.

سندیکا در اطلاعیه عمومی روز سه شنبه(۴-شهریور ۱۳۹۹) اعلام کرد که اعتصاب کارگران تا اعلام نتیجه تعهدات به حالت تعلیق در خواهد آمد.

زمان تعهد داده شده روز چهارشنبه ۱۲ شهریور فرا رسید و خبری از برگزاری جلسه نمایندگان کارگران و نمایندگان مجلس در ارتباط با اعلام نتیجه خواسته های کارگری برگزار نشد و اعلام شد که جلسه به تعویق افتاده است.

در کنار وعده های عمل نشده که تکرار داستانهای قدیمی است و برای ما چیز جدیدی نمیباشد و توهم به آن نداشته، نداریم و نباید داشت، اعلام کرده اند که رئیس مجلس، قالیباف به خوزستان و شوش میآید.
واقعیت این است که آمدن رئیس مجلس و یا ارگانهای دیگری تا کنون هیچ سودی برای کارگران بهمراه نداشته و جایز نیست که انتظار دیگری از این سفرها و دیدارها و مذاکرات داشت.
این آمدن و رفتن ها هیچ نفعی برای کارگران نداشته و نخواهد داشت و هدفی جز به عقب انداختن اجرای خواسته ها و مطالبات کارگران در بیش نیست.

هیچکدام از مطالبات کارگران در این مدت طولانی اعتصاب و اعتراض کارگران هفت تپه تحقق نیافته و به اجرا در نیامده است، نه حقوقهای موقعه پرداخت شده است، نه کارگران بیکار شده غیر نیشکر به کار برگشته اند، نه خبری از بازگشت به کار همکاران اخراجی‌ است، نه خبری از تعیین تکلیف اسدبیگی و همراهان او هست و نه مسئله خصوصی سازی با نتایج خانمان براندازش لغو شده است و نه دیگر دست اندرکان ریز و درشت که در این دستگاه زور و ستم به کارگران نقش فراوان داشته اند برکنار شده اند.
خلاصه اینکه هیچ وعده و تعهد و تصمیمی از طرف مسئولین اجرا نشده است.
در این اوضاع غیر از مسئولین حاکم، تعدادی فرصت طلب و نفوذی به اشکال مختلف از بیرون و درون فعال شده و مشغول خرابکاری هستند و سعی میکنند که افتراق و جدایی در میان کارگران انداخته و میخواهند کارگران را ابزاری برای اهداف گروهی خود، و محفل و دسته خود و فردنمایی و فردگرایی کرده و اتحاد جمعی کارگران را خدشه دار کنند و کارگران را به چند دستگی و پراکندگی سوق داده و میخواهند کارگران را به ابزار سیاستهای بی ارزش خود تبدیل کنند.
کارگران تجربه کرده اند که جز اتکا به نیروی خود، جز اعتماد مابین جمع کارگران و جز متحد شدن بیشتر، نمیتوانند به هیچ نیروی دیگری خارج از خودشان متکی باشند و اعتماد کنند.
نباید اجازه داد که سرنوشت کارگران هفت تپه را کسان دیگری بدست بگیرند و ما نظاره گر بوده و چشم امید به تصمیات دیگران که منافع دیگری جز منافع کارگران را نمایندگی میکنند، داشت.
وعده های سرخرمنی و تعهدات پوچ، دیدارهای بی تاثیر و خالی، مشکل معیشت کارگران و دیگر مطالباتمان را حل نخواهد کرد . بنابراین کارگران با شور ومشورت جمعی ، تصمیم خواهند گرفت.
باید اتحاد خود را حفظ کنیم و با اتکا به خود، اعتراض و مبارزه و اشکال موثر و مورد نیاز را برای کسب مطالبات و خواسته های به حقمان را به اجرا بگذاریم.
پیروزی ما در گرو اتحاد ماست.

پنج شنبه /۱۳/شهریور ماه /۱۳۹۹
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

https://akhbar-rooz.com/?p=45354 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x