شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه شورای بازنشستگان ایران پیرامون قطع اینترنت

مقام‌های ارشدحکومتی یک روز پس ازآغازاعتراضات گسترده مردمی به افزایش ناگهانی قیمت بنزین، دسترسی جامعه به اینترنت را قطع و با کشیدن حصار بدور کشور و زدن دکمه ای که بنا به وعده های دروغین انتخاباتی قرار بود هیچگاه دستی بسوی آن نرود ، پس از ۵ روز قطعی کامل بدنبال پروژه سرکوبی که هنوزابعادش بطور کامل آشکار نشده، با حصول اطمینان از”رفع خطر”، اینک سطح دسترسی را نیز بتدریج و با محدودیت های بسیار، امکانپذیر نموده اند.

بسترارتباطی اینترنت، بخشی از امکانات زندگی مدرن و از ضروریات بشرمعاصر در همه جای دنیاست. قطع آن وحتی کاهش و محدودکردن آن تعرضی آشکار به شرایط متعارف زندگی و اخلالی غیر قابل تصور در آن میباشد. لذا هیچ حکومتی مجاز نیست که با تسلط بر زیرساخت های این تکنولوژی، که تمام و کمال از جیب مردم تامین شده ، این حق مسلم را با هیچ دلیل و بهانه ای از جامعه دریغ کرده و مردم را در محرومیت از این ابزار جهانی، مخصوصا” در بحرانهای اجتماعی-سیاسی دربیخبری کامل قرار دهد ، درحالیکه خود با تریبونهای رسمی هرآنچه میخواهند یکجانبه و مطابق میل ، پخش میکنند.
با این تخلف آشکار حکومتی، و محروم کردن ۵ روز کامل مردم از حق حیات اجتماعی، و نیز خسارات سنگین غیر قابل محاسبه ای که به زندگی مردم وارد شده، شهروندان حق دارند علیه تصمیم گیرندگان و آمران این تعرض، کیفر خواست خود را تنظیم و رو به افکار عمومی جامعه و بشریت متمدن جهان اقامه دعوی نمایند.
قطع دکمه ی اینترنت و فیلتر بستر اجتماعی ، این ابزار لازم و ضروری در دنیای امروز توسط حاکمیت، آنرا بشدت بی اعتبار و غیرقابل اعتماد نموده و ارتباط اجتماعی را بطور جدی آسیب پذیر کرده است. محروم نمودن مردم از امکانات و ظرفیت های این ابزار جهانشمول، بخشی از سرکوب است.
استفاده ی آزاد و بیقیدو شرط ازاین ظرفیت جهانی برای همه انسانها ، وظیفه تمامی حکومت هاست. هرگونه اخلالِ برنامه ریزی شده بقصد محروم کردن کاربران از این شبکه های اجتماعی ، تعرض به حقوق اولیه شهروندان بوده وبشدت محکوم است.

شورای بازنشستگان ایران
٣ آذر ١٣٩٨

https://akhbar-rooz.com/?p=13278 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x