چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در حمایت از حمید رحمتی

دانش آموزان عزیز
همکاران گرامی
اولیای محترم

جان حمید رحمتی ، معلم زندانی در خطر جدی است.

حمید رحمتی در اعتراض به آموزش و پرورش بی کیفیت ، آموزش و پرورش پولی و تجاری ، حقوق زیر خط فقر فرهنگیان و… سالهاست که دوش به دوش تشکلهای صنفی معلمان بصورت مسالمت آمیز فعالیت صنفی می کند و در این راه هزینه های سنگینی هم پرداخته است.

با تاسف بسیار آقای پارسافر رئیس شعبه ی ۱۰۳ دادگاه شهرستان شهرضا بنا به گزارش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ، بدون داشتن هرگونه مدرک جرم و ادله ی کافی، در یک دادگاه وابسته ، حمید رحمتی را فقط به خاطر تحصن در محیط اداره ی آموزش و پرورش به ۳۶ ماه زندان، ۷۴ضربه شلاق ، ۲۰ میلیون ریال جریمه ی نقدی و تبعید محکوم نموده و این حکم در تاریخ ۱۹ آبان ۹۸ اجرا و ایشان را دستگیر و راهی زندان نموده اند.

حمید رحمتی در اعتراض به این همه بیداد ، به ناچار دست به اعتصاب غذای خشک زده و مدت ۵ روز است از هرگونه خوردن و آشامیدن پرهیز می کند و متاسفانه امروز دچار افت فشار و ضعف شدید شده و به درمانگاه منتقل شده است.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، ضمن محکوم کردن رفتار قوه ی قضائیه در پرونده سازیهای واهی ، برای فعالان صنفی از جمله حمید رحمتی ، این قوه را مسئول جان این معلم دربند دانسته و خواهان آزادی بدون قید و شرط وی است.

و هرگونه بی توجهی را به شدت پاسخ خواهد داد.

همچنین شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان از همه ی نهادها و سازمانهای حقوق بشر، برای نجات جان این معلم نستوه و آگاه بطور جدی دست یاری دراز می کند.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

۲۳ آبان ۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=12090 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسام. مصطفی زاده Hesam mostafazadeh
حسام. مصطفی زاده Hesam mostafazadeh
1 سال قبل

برای یک چنین فاجعه ی انسانی چیزی نمی توان نوشت جز آرزوی برآورده شدن خواست های بحق انسانی و انکار این عاملان ارتجاع تا حد محوشان از خاک سرزمین ایران

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x