جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه فوروم دموکراتیک ایرانیان آلمان/ماینس بمناسبت ۱۰ دسامبر روزحهانی حقوق بشر

بیانیه فوروم دموکراتیک ایرانیان آلمان/ماینس بمناسبت ۱۰ دسامبر روزحهانی حقوق بشر مقابل شهرداری شهر فرانکفورت

خانم ها و آقایان محترم،

خوشحالیم که شما به ما اعتماد کرده اید تا بتوانیم امروز در روز جهانی حقوق بشر برای یک هدف مشترک با شما صحبت کنیم. ما به نمایندگی از بسیاری از فعالان حقوق بشری و بسیاری از سازمانهای رفاهی و سازمانهای غیر دولتی که با مسولیت اجتماعی، برای صلح اجتماعی فعالیت می کنند، از همه شما و همه انسانهای دیگر تشکر می کنیم.

ما در ماه دسامبر با دو روز مهم روبرو هستیم: از یک سوی ۱۰ دسامبر، روز جهانی حقوق بشر و از سوی دیگر ۲۰ دسامبر، روز جهانی همبستگی انسانی. این دو روز در سراسر جهان، در تاریخ حک شده است است، به طوری که باید هر بار درباره آنها صحبت کرد. امسال ۷۲ سالگی حقوق بشر بین المللی است. همچنین هفتادمین سال کنوانسیون اروپایی حقوق بشر (ECHR). به همین دلیل امروز همه ما دور هم جمع شده ایم تا بگوییم کجا بوده ایم و اکنون کجا هستیم.
فرار انسانها از سرتاسر جهان، که به دلایل بشردوستانه و سیاسی به دنبال امنیت در کشورهای دیگر هستند، عمدتا ناشی از دستگیری های خودسرانه، شکنجه، اعدام ها، جنگ ها و جنگ های داخلی، مانند در ایران، سوریه و افغانستان است. در این مرحله درخواست ما عدم اخراج این انسانهاست.
زیرا این اخراج ها با هفتادمین سالگرد کنوانسیون حقوق بشر اروپا در تناقض قرار دارند. پذیرش پناهندگان و نقض حقوق بشر در اروپا که دوستان ما شخصاً ۱ ماه پیش در موریا یا جزیره بهشتی لزبوس تجربه کردند، به وضوح نشان دهنده استراتژی بازدارندگی است که عمدتا علیه پناهندگان در حال اجرا است. این مسئله با مبانی دموکراتیک و اخلاقی کنوانسیون اروپایی حقوق بشر سازگار نیست. اتحادیه اروپا باید در برابر این رویه سیاست پناهندگان موضع روشنی اتخاذ کند و شرایط عادلانه ای را برای پذیرش پناهندگان به وجود آورد.
 اردوگاهای پناهندگی مانند موریا یا مکان های دیگر و همه HOTSPOTS (اردوگاه مرکزی برای بازگرداندن پناهندگان) باید بسته شوند. اگر به اتحادیه اروپا به عنوان یک مجموعه دموکراتیک بنگریم، بنا براین این تناقض را هم خواهیم دید که چگونه این مجموعه می تواند برخی از دلایل متواری شدن را باعث شود و در عین حال یک رابطه اقتصادی و سیاسی با رژیم های توتالیتر، مانند ایران برقرار کند.
مدتهاست که مردم ایران علنا اعلام کرده اند که رنج اصلیشان رژیم جمهوری اسلامی است، که بر اساس ایدئولوژی و اعتقاد یک جانبه خود، صدای آزادی و دموکراسی را در گلو ها خفه کرده است. در روزی مانند امروز، انسان تعجب می کند که چرا خانم نسرین ستوده، فعال حقوق بشر، قربانی این سیاست شده است. چرا هزاران زندانی سیاسی به دلیل عقیده، یا رفتار اجتماعی خود در زندانهای ایران بسر میبرند؟
نگرانی بزرگ مردم ایران این است که اتحادیه اروپا هنوز در تلاش است با رژیمی مذاکره کند که ارزش ها وتوافق نامه ها را قبول نمی کند. این رژیم، که همچنین سایر ادیان را نیز تحت فشار گسترده و محدودیت قرار داده است و رژیمی است که از انکار هولوکاست تشکیل شده است، سعی می کند سایر عقاید را دشمن بنامد.
جای تعجب است که چگونه اتحادیه اروپا می تواند مذاکرات سیاسی و اقتصادی با چنین رژیمی را ادامه دهد. 
نبود آزادی بیان، نبود مطبوعات آزاد، ایجاد چندین ارگان امنیتی مخفی و قتل نویسندگان، بخشی از نحوه برخورد رژیم ایران با افرادی است که بیش از ۴۰ سال است طوری دیگر می اندیشند.
به همین دلیل، در چنین روزی ، وظیفه دولت فدرال، دولت ایالتی و همچنین اتحادیه اروپا است که افکار عمومی را در برابر نقض گسترده حقوق بشر در ایران آگاه سازد. دهه ها سیاست رژیم ایران نشان داده است که این رژیم به عنوان یک رژیم توتالیتر، بدنبال نفوذ بیشتری در منطقه است و سعی دارد سیاستی را در منطقه به کار گیرد که فقط نفرت، تنش و طرد انسانها را گسترش می دهد. در عمل می توان دریافت که کل دستگاه رژیم برای حفظ جمهوری اسلامی است. 
مردم ایران خسته اند، مردم ایران مخالف جنگ و سلاح هسته ای هستند. این با منافع مردم ایران سازگار نیست. انتظار می رود که اتحادیه اروپا بامردم ایران برای آزادی، دموکراسی و حقوق بشر همبستگی نشان دهد.
 بعلاوه، رژیم ایران سعی می کند از طریق دستگاههای مختلف قدرت و سازمانهای مختلف امنیتی مخفی علیه ایرانیان در داخل و خارج از کشور به اشکال مختلف اقدام کند. باندهای ترور و فعالیت های سیاسی در خارج از کشور علیه ایرانیان مخالف، همچنین در آلمان نیز وجود دارد. در حال حاضر در بلژیک، علیه یک دیپلمات رژیم ایران بنام  (اسد الله اسدی) که به طور آشکار در تلاش برای سازماندهی و اجرای ترور بوده، محاکمه جریان دارد. قاضی حمید نوری هم اکنون تقریباً یک سال است که در زندان سوئد به سر می برد. وی به عنوان قاضی در قتل بسیاری از زندانیان سیاسی نقش داشته است.
رژیم ایران سعی دارد با به گروگان گرفتن افراد دو تابعیتی، از جمله اروپایی ها، مشتی در برابر مذاکرات سیاسی و اقتصادی نشان دهد. در این مرحله باید اتحاد و انسجام اروپا در برابر چنین اقدامات رژیم ایران با عمل نشان داده شود و تنها وسیله اثبات این امر مخالفت در برابر نقض حقوق بشر، شکنجه و اعدام در ایران است. لطفاً از این روز به عنوان یک مناسبت و کارزار برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران استفاده کنید. نگذارید نسرین ستوده، وکیل حقوق بشر و نماد مقاومت فراموش شود. 
ما با هر نوع اعدام مخالفیم! سه ماه پیش یک ورزشکار جوان به نام نوید افکاری با وجود اعتراضات جهانی بی گناه اعدام شد. چه مدت باید تنها این فجایع را تماشا کنید؟ سوال این است: از امروز به بعد چه اتفاقی می افتد؟ آیا اتحادیه اروپا و جمهوری فدرال آلمان می توانند از منافع مردم ایران که برای صلح اجتماعی و جدایی دولت از دین و مخالفت با جنگ و دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی تلاش می کنند حمایت کنند؟ مردم ایران اکنون به حمایت نیاز دارند.
این رژیم به عنوان یک رژیم ضد یهودی، بارها اشاره کرده است که اقلیت های دیگر هرگز تحمل نمی شوند. 
لطفاً نگرانیهای مردم ایران را نادیده نگیرید. مردمی که یک سال پیش نیز مقاومت سراسری خویش را در ایران نشان دادند.  خیزشی که در آن هزاران نفر دستگیر، کشته و یا اعدام شدند و بسیاری از سازمانهای امدادی مانند عفو بین الملل در این باره گزارش دادند.
اگر جامعه جهانی و به ویژه اروپا بخواهد ودر مقابل اقدام کند، در این صورت ما وضعیت بهتری در برابر این رژیمی که از مردم خود نمی ترسد، خواهیم داشت، .
ما بارها گفته ایم که "گفتگوی انتقادی" با ایران هیچ نتیجه ای ندارد. زیرا رژیم از چنین گفتگوهایی تنها برای در قدرت ماندن و سرکوب مردم استفاده می کند. سعی کنید هیئتی را برای بررسی وضعیت زندانیان سیاسی به ایران بفرستید. مسلما چنین خواسته هایی توسط رژیم ایران رد می شود، اما ما باید با هم تلاش کنیم و اجازه ندهیم در چنین روزی چنین تصاویرغم انگیزی در کشور ما وجود داشته باشد.
ما به نمایندگی از بسیاری از افراد که قربانی این سیاست شده اند از شما تشکر می کنیم و از شما می خواهیم که هر کاری انجام دهید تا از اقدامات این رژیم جلوگیری کنید. این رژیم باید سرنگون شود! مردم مدتهاست که این رژیم را نمی خواهند.
 دادگاه میکونوس و محکومیت رهبری رژیم ایران، که به طور مستقیم در قتل فعالان مخالف دست داشته و آن تروررا برنامه ریزی کرده بودند، نشان می دهد که رژیم ایران از روش های مختلفی برای ادامه تروریسم در خارج از کشور استفاده می کند. واکنش آن زمان اتحادیه اروپا به عنوان یک تصمیم مشترک باعث شد که رژیم ایران متوجه شود که نمی تواند به این ترتیب به وحشت خود در خارج ادامه دهد. بنابراین مهم است که به رژیم ایران نشان داده شود که دستاوردهای جهانی و حمایت از حقوق بشر قابل برگرد نیست. مانند روند میکونوس: سفرا از تهران عقب نشینی کردند ، سفیران ایران از اتحادیه اروپا اخراج شدند.  بله اکنون هم زمان تغییر توازن قدرت در ایران فرا رسیده است!
 اعدام، کشتار و تیراندازی به مردم توسط این رژیم توتالیترنشان می دهد که  این رژیم با اقدامات وحشیانه علیه مردم خود چگونه حرکت کرده است. موج  اعتراضات مردم هرگزمتوقف نمی شود. زیرا هر روز میبینیم که جوانان در ایران اعدام می شوند. بنابراین ما باید با هم حرکت و اقدام کنیم و این بدان معنی است که رژیم ایران باید به جرم جنایات خود علیه مردم (جنایت علیه بشریت) به یک محاکمه بین المللی کشانده شود. این خواسته ای است که باید به عنوان یک هدف مشترک دنبال شود تا رژیم ایران سرنگون شود.
اگر اراده وجود داشته باشد و با نقض حقوق بشر در ایران مقابله شود، اتحادیه اروپا می تواند علیه رژیم ایران یکدست و خواستار اقدام و حرکت شود.
ما با امیدواری بسیار با این روز روبرو می شویم و برای عدالت اجتماعی، صلح، حفظ حقوق بشر و ضد جنگ تلاش می کنیم.
 از توجه شما متشکریم.
برای اطلاعات بیشتر ما با کمال میل در اختیار شما هستیم!
فوروم دموکراتیک ایرانیان آلمان/ماینز

https://akhbar-rooz.com/?p=97156 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x