پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه مجامع اسلامی ایرانیان به مناسبت جنبش اعتراضی مردم ایران

با تسلیت به مردم ایران، بویژه خانوداه های جانباختگان جنبش آزادیخواهی

اعتراض به وضعیت سیاسی، معیشتی، فساد و فسادگستری از جمله حقوق انسان و حق شهروندی او است. امروزه در اقصی نقاط جهان از آمریکای لاتین تا آفریقا، در آسیا و خاورمیانه از لبنان تا عراق، مردم معترض در جنبش اند که در مواردی توسط عناصر خشونت طلب که بعضا عوامل قدرت های حاکم اند به خشونت کشیده میشود.

در ایران، رژیم ولایت مطلقه فقیه که با کودتای روحانیت قدرت طلب، علیه رای مردم و اهداف انقلاب در سال پنجاه و هفت که خواهان برداشتن استبداد وابسته و به قصد استقرار مردمسالاری انجام گرفت مستقر شد، با بازسازی استبداد و اجرای سیاست های ضد رشد و نا کارآمد، مردم را در تنگنای معیشتی، سیاسی و فرهنگی و اجتماعی قرار داده است. مقامات رسمی خود این رژیم معترف اند که نزدیک به شصت میلیون نفراز مردم ایران فقیرند و محتاج کمک های معیشتی.

افزایش ناگهانی بهای بنزین، فرصتی را فراهم آورد تا “جامعه به تنگ آمده، دست به اعتراض بزنند. دستگاه سرکوب رژیم پر فساد و وابسته ولایت مطلقه فقیه، یک بار دیگر اعتراضات مسالمت آمیز مردم که از نبودِ آزادی و امنیت و رعایت نشدن کرامت و حقوق خود و نیز گرانی، به تنگ آمده اند را به خشونت کشید. عده ای – بنابر آمار غیر رسمی صد و شش تن تا پایان روز سوم اعتراضات و تجمعات- از مردم ایران را کشته و تعدادی زیادی نیز مجروح شدند. همچنین بنا بر گزارش مقامات رسمی عده کثیری بازداشت شده اند.

هموطنان گرامی، رژیم ولایت فقیه در احتضار است. فرایند سقوط رژیم ولایت فقیه شتاب گرفته است، در برون مرز، همچنین در درون کشور، در تنگنا است و راه برون رفت از تنگنا را در گسترشِ خشونت می جوید و هر بار توسط عوامل خود و عناصر خشونت طلب وابسته، حرکت های مسالمت آمیز مردم را به خشونت می کشاند تا به زعم خود با سرکوب، همگانی شدن جنبش و فراگیری آن را به عقب بیاندازد یا آن را بخواباند.

هموطنان!

راه خلاصی از استبداد پر فساد حاکم و رسیدن به استقلال و آزادی و استقرار نظامی که در آن فرد فرد جامعه حق وند و برخوردار از حقوق پنجگانه –که حقوق ذاتی حیات انسان است، حقوق شهروندی، حقوق ملی، حقوق طبیعت و بر خورداری ازمحیط زیست سالم، حق جامعه ملی به عنوان عضوی از جامعه جهانی – باشند، تنها جنبش همگانی همراه با پرهیز از خشونت با استفاده از روش های خشونت زدایی است و برای فراهم کردن چنین جنبشی، لازم است:

۱- هدف را تغییر نظام استبداد وابسته به نظام مستقل و آزاد کرد و بدیل را خود مردم و استقرار حق حاکمیت آنها دانست و هرگونه دخالت بیگانه را نفی کرد .

۲- محور اصلی شعار ها متناسب با هدف، یعنی، نه به استبداد و وابستگی، و آری به استقلال و آزادی و استقرار جمهوری شهروندان برخوردار از حقوق باشد. به طوری که زنان و مردان ایرانی در اقصی نقاط کشور با آن هدف و شعار ها، اینهمانی بجویند.

۳- از خشونت پرهیز کرد و در مقام دفاع ازخود تنها دفع خشونت بسنده و خشونت زدایی را روش کرد، تا عرصه بر سرکوبگران که خود از عوامل عمدۀ خشونت و آتش زدن ها هستند، تنگ گردد. بنابراین، منزوی کردن افرادی که در اجتماعات مبلغ خشونت می شوند، کار بایسته است.

و شما نیروهای انتظامی بدانید:

بنابر قاعده، آنچه رفتنی است، رژیم ها و آنچه که ماندنی است ملت ها هستند. پس بجای اطاعت از قدرت جبار که رفتنی است، حق وند شوید و با دفاع از حقوق مردم که حقوق خود شما نیز هست، همراه با مردم، آینده بهتری را برای خود و خانواده خویش در استقلال و آزادی، رقم بزنید.

استقلال، آزادی، جمهوری، حق وندی

مجامع اسلامی ایرانیان

  ۳۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۹:۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=13242 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x