پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه مشترک جبهه ملی ایران- اروپا (سامان ششم) و همبستگی جمهوری خواهان ایران راجع به نسرین ستوده و سایر زندانیان در اعتصاب غذا

اعتصاب غذای خانم نسرین ستوده وکیل، کنشگر زنان و مدافع حقوق بشر در کانون توجه افکار عمومی ایران قرار گرفته است. البته این نخستین بار نیست که نسرین ستوده اعتصاب غذا می‌کند؛ ایشان از جمله زندانیان سیاسی بود که با انتشار بیانیه‌ای در روز دوشنبه ۲۶ اسفند در واکنش به جلوگیری از آزادی زندانیان سیاسی در شرایط شیوع ویروس کرونا دست به اعتصاب غذا  زده بود.

بعد از اعلام اعتصاب غذای نسرین شماری دیگر از زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان‌های قرچک، تهران بزرگ و رجایی‌شهر و برخی زندان‌های دیگر نیز به این حرکت پیوستند. همه این دربندان، از جمله  زرتشت احمدی راغب، جعفر عظیم زاده، حمزه درویش و غیره مدتهاست به ناحق در شرایط بد و غیربهداشتی زندانهای جمهوری اسلامی، به ویژه در شرایط شیوع ویروس کرونا، به سر می برند. ما دو سازمان جمهوری‌خواه سکولار دمکرات  نگران سلامتی و تندرستی همه آنها هستیم.

نسرین ستوده، بارها مورد بغض و کینه نظام جمهوری اسلامی قرار گرفته و زندانی شده است. در سوابق ایشان  عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز علیه زنان و انجمن حمایت از حقوق کودکان قرار داشته و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر،حقوق زنان و سیاسی و همچنین  کودکان قربانیِ کودک آزاری و در معرض اعدام را برعهده گرفته بودند. خانم ستوده همچنین برنده  جایزه حقوق بشر «سازمان حقوق بشر بین‌الملل»، جایزه گلداسمیت از انجمن قلم امریکا و جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه و جوایز دیگر بوده اند.

از دلایل حساسیت سردمداران جمهوری اسلامی نسبت به وی را می توان جنسیت ایشان دانست. ایشان، درواقع نسل جدید زنان روشنفکر، دمکراسی‌خواه  و مبارز ایرانی را در نظام زن ستیز جمهوری اسلامی نمایندگی می کنند و بدین جهت و بدون اینکه هیچگونه ادعای سیاسی و رهبری داشته باشند، مورد بغض و کینه جمهوری اسلامی و مورد تحسین و حمایت قشرهای مختلف جامعه قرار دارند.

ایرانیان و غیرایرانیان آزاده و سازمانهای مدنی و حقوق بشری در سراسر جهان، به شیوه های مختلف، از جمله بیانه های پشتیبانی، تظاهرات، عریضه های درخواست آزادی ایشان و نصب تصویر ایشان بر دیوارها و غیره حمایت خود از خانم ستوده و محکومیت  رفتار جمهوری اسلامی نسبت به ایشان را به نمایش گذارده‌اند.

به باور ما نسرین ستوده‌ها و دیگر کنشگران سیاسی و مدنی دمکراسی‌خواه  داخل کشور که در دهه‌های گذشته به شکل مستمر با استبداد دینی به مبارزه پرداخته و تاوان سنگینی داده‌اند حلقه های وصل اقشار مختلف جامعه و حافظ کشور ایران در چارچوب رعایت حقوق ملت و برقراری مصلحت همگانی هستند.

ما ضمن حمایت از خواسته‌های خانم ستوده و سایر زندانیان در اعتصاب غذا صمیمانه از آنها تقاضا می‌کنیم تا به اعتصاب غذای خود پایان دهند. ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری به زنان و مردان با شهامت و با درایتی مانند شما نیاز دارد. شما باید بمانید تا جشن شکست اهریمنان را با سرور وشادی برگزار کرده و همراه شما فردای بهتری را برای ایران‌مان بسازیم.

پاینده  باد ایران، زنده باد آزادی

١١ شهریور ١٣٩٩ برابر با یکم سپتامبر ٢۰٢۰

هیئت سیاسی- اجرایی همبستگی جمهوری خواهان ایران

هیات اجرایی جبهه ملی ایران- اروپا (سامان ششم)

https://akhbar-rooz.com/?p=45130 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x