پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه های بازنشستگان در خصوص ۵ دی یادمان چهلم جانباختگان آبان ماه

شورای بازنشستگان ایران:

بیانیه حمایت از خانواده ها در برگزاری یادمان چهلم کشته شدگان راه رهایی!

بعد از کشتار صدها جوان معترض علیه تبعیض در آبان ۹۸، فشارها از سوی حکومت همچنان ادامه دارد‌؛ بگونه ای که در پی آن، زخمی ها، دستگیر شدگان و همچنین خانواده های آنان تحت فشارهای شدید امنیتی قرار دارند .

نیروهای امنیتی در آخرین اقدام غیر انسانی ، به خانه مسکونی زنده یاد، «پویا بختیاری» هجوم برده و برای جلوگیری از برگزاری چهلمین روز جانباختن پویا ، چند تن از بستگان پویا از جمله پدر و مادرش را همزمان دستگیر نمودند تا چیزی از شقاوت و بیرحمی کم نگذاشته باشند.

وجدان عمومی ، این درجه ی غیرقابل تصور از له کردن انسانیت را بر نمی‌تابد و ضمن محکومیت شدید چنین اقدامی، برگزاری مراسم یادبود را طبیعی ترین حق خانواده‌های جانباختگان و کل جامعه داغدار و ملتهب می‌داند.

ما ضمن مطالبه آزادی هر چه سریعتر همه بازداشت شدگان ، بر حق برگزاری آزادانه مراسم چهلم عزیزان کشته شده تاکید داریم و از مردم شریف در سراسر ایران می خواهیم در مناطقی که خانواده ها، عزیزانشان را از دست داده اند با حضور در مراسم و اهدای گل ، یاد کشته شدگان راه آزادی و برابری را گرامی داشته و با خانواده های داغدیده اعلام همبستگی نمایند.

پنجم دی ماه، در کنار خانواده ها و محل خاکسپاری عزیزان گرانقدر راه آزادی.

گروه اتحاد بازنشستگان:

در برگزاری چهلم فرزندان به خون خفته، خانواده های دلسوخته را همراهیم!

ایام برگزاری چهلمین روز عزیزان به خون غلطیده اعتراضات آبان ماه در سراسر نقاط از راه رسیده است. اما خانواده ها و تمامی مردم داغدار از فاجعه سرکوب خونین و کشتار بیرحمانه محرومان، در سوگواری و گرامیداشت یاد عزیزان نیز با تداوم سرکوب سیستماتیک حاکم مواجه اند. خانواده داغدار «پویا بختیاری» در پی دعوت به برگزاری مراسم چهلم گل پر پر شده شان در روز پنجشنبه ۵ دیماه، ابتدا توسط مراجع امنیتی احضار و از برگزاری مراسم منع گشته و سپس در یورش به منزلشان تمامی خانواده و حتی برخی بستگانشان را نیز بازداشت و به بند کشیدند. اما خانواده بختیاری کماکان بر این دعوت از درون زندان و چه بدون حضورشان مصمم ایستاده اند. این در حالیست که بسیاری از مصیبت دیدگان، حتی پیکر عزیزانشان را پس از روزها و هفته ها جستجو و با موانع و تهدیدهای امنیتی دریافت نمودند ولی عملا از حق برگزاری سوگواری محروم گشتند. استفاده از چنین شیوه ها و سیاست های سرکوبگرانه و به غایت ضدانسانی در برابر اعتراضات مردم به فقر و تبعیض، نه دیگر در تحمل اکثریت بی چیز جامعه بوده و نه قادر به سد نمودن فریاد حق طلبی و خیزش های اجتماعی ستمدیدگان، می باشد. برگزاری آزادانه مراسم بزرگداشت بخون خفتگان ابتدایی ترین حق خانواده ها و جامعه داغدار است، ضمن محکوم نمودن این اقدامات ظالمانه، آزادی فوری تمامی بازداشت شدگان و خانواده های دربند را خواهانیم و همراه و همصدا با داغدیدگان بر مزار فرزندانمان با نثار شاخه های گل بر تداوم راه آزادی و رهایی ایستاده خواهیم ماند.

https://akhbar-rooz.com/?p=16176 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x