جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه های تشکلات بازنشستگان پیرامون اعتراضات سراسری مردم ایران

بیانیه گروه اتحاد بازنشستگان:

فریاد خشمی که از گلوگاه کارگران، معلمان، بازنشستگان، زنان و دانشجویان و همه مردم زحمتکش علیه فقر، بی عدالتی و تبعیض، به ویژه طی ماه های گذشته از تمامی نقاط جاری گشته بود، به همصدایی و خیزش گسترده اکثریت زحمتکش بی چیز و فراموش شده حاشیه ها پیوست.
افزایش ۳ برابری قیمت بنزین و حتی شیوه اعلام آن به جامعه، در راستای تداوم سیاست تخفیف بحران همه جانبه گریبانگیر حاکمان، از طریق غارت هست و نیست مردم و صف آرایی و سرکوب خشن و امنیتی مقابل مطالبات مسلم و به حق مردم به جان آمده بود. وعده ها و قول های مسئولان که تا یک هفته قبل اطمینان میدادند بنزین گران نخواهد شد و….، فریبی بیش از کار در نیامد و تاثیرات ویرانگر این افزایش قیمت، باز هم بر سر زحمتکشان آوار خواهد شد. این امر واقعیتی بود که به شکل گسترده و سراسری مناطق کارگری و حاشیه نشینان را به اعتراضات خیابانی کشاند. اما متولیان حاکم همانگونه که پیش از آن تجمعات مسالمت آمیز مزدبگیران و بازنشستگان را با یورش نیروهای ویژه به شیوه حکومت نظامی سرکوب نمودند، مردم بی‌دفاع معترض را بیرحمانه تر به خون کشیده و بازداشتگاه ها را انبوه ساختند تا خاطره کهریزک ها از یاد نرود!!در نتیجه این سرکوب وحشیانه صدها کشته و زخمی و هزاران نفر دستگیر شدند. این رویکرد خشونت‌بار با لگدکوب ساختن حق آزادی بیان و ارتباطات و از دسترس خارج کردن طولانی مدت تکنولوژی اینترنت، علیه مردم تکمیل گردید! غافل از این که سرکوب عریان تا کنون در هیچ کجای جهان، بحران گریبانگیر حکومت ها را پایان نبخشیده و مردمی را که روز به روز تحت تاثیر اجرای سیاست های ویرانگر ریاضت اقتصادی و بازپس گیری دستاوردهایشان، با مرگ تدریجی دست و پنجه نرم میکنند، خفه نخواهد ساخت. لشکرکشی گسترده با استفاده از تمام امکانات و سلاح های کشتارگر نظامی، گسیل انواع و اقسام نیروهای نظامی و انتظامی و استفاده از افراد آموزش دیده بسیج برای سرکوب معترضان تجلی جنگ تمام عیار بر علیه
مردم حق طلبی می باشد که برای اعتراض به گرانی روز افزون مایحتاج زندگی فریاد می زدند. بی دلیل نیست که این خشونت و کشتار سازمان یافته از سوی مسئولان حکومت به جنگ تشبیه می گردد و از خیابان های شهرها هم به عنوان جبهه های جنگی نام برده می شود. مردم نیز دشمنانی تلقی می گردند که ریختن خونشان ” واجب شرعی ” است. معادله ای که دستگاه قدرت برای مردم زحمتکش ترسیم می کند هیچ راهی برای حل بحران باقی نمی گذارد جز آنکه مردم ستمدیده به نیرو و قدرت خود اتکا داشته باشند و با آگاهی، تشکل و اتحاد این معادله نابرابر را به نفع خود تغییر دهند. هم اکنون خانواده های داغدار و بازداشت شده و نیز خانواده هایی که از سرنوشت عزیزانشان بی اطلاع نگه داشته شده اند، رنجی مضاعف را به دوش می‌کشند، و بخشی از بازداشت شدگان دانش آموز و دانشجو علیرغم سن پایین در معرض تجربه خشونت و آسیب ها قرار دارند. آزادی فوری و بی قید و شرط تمامی بازداشت شدگان و پاسخگویی و مجازات آمران و مجریان سرکوب فاجعه بار اعتراضات حق طلبانه مردمی را خواهانیم و به یاد و خاطره مردم بپا خاسته درود می فرستیم.

گروه اتحاد بازنشستگان _ ۹۸/۹/۹

بیانیه شماره ۲ شورای بازنشستگان ایران :

متحد و هوشیار در مسیر آینده!
صداهائی که هر روز بلندتر میشوند!

حکومت درمقابل مردم معترض به شوک معیشتی ناشی از گرانی بنزین، علیرغم یورش و سرکوب خونین ، اما در تمکین و تسلیم جامعه موفق نشد.
دوران پس از سرکوب که قاعدتا” فضای رعب و بعقب راندن جامعه برای هر حکومتی ست، در اینجا مصداق نیافت و با اتصال اینترنت و برملاشدن ابعاد چنین سرکوب بیرحمانه ای ، موج بازگشت تعرض به سمت حکومت شکل گرفت. فریادها از هر سو برخاست. تشکل ها، احزاب ، نهاد ها ، انجمن ها و چهره ها ی سیاسی اجتماعی و فرهنگی هنری در بیانیه ها و موضعگیریهای خود همصدا علیه چنین خشونت بیسابقه ای صف آرائی کردند.
قیام آبان ۹۸ ، برآیند انرژی ذخیره شده چندین دهه نارضایتی عمومی، چنان پر قدرت بوده که توانسته است تلاشهای اقشار مختلف علیرغم افق های متفاوت را برای تغییر این وضعیت، همسو کند و به لحاظ کمی و کیفی ،شرایط اعتراضی جامعه را یک قدم بزرگ به پیش ببرد.
جامعه در قامتی جدید خیز تعرضی گسترده ای را بخود گرفته است.
در مقابل، شکاف درون حکومت ، با دوری جستن عناصر آن از پذیرش مسئولیت با متهم کردن یکدیگر به تقصیر وبی تدبیری ، آنچنان دهان بازکرده که ترمیم آن غیرممکن بنظر میرسد و فشار از پائین بمثابه فنر فشرده ای که رها شده ، هیچ راه برون رفتی را برای بالا باقی نمیگذارد.
زبان ها رسا تر، فریادها بلند تر و همبستگی اجتماعی بی سابقه ای شکل گرفته . جامعه دارد به مرز تعیین تکلیف نزدیک میشود.
شورای بازنشستگان ایران
۱۱ آذر ۱۳۹۸

بیانیه اتحادسراسری بازنشستگان ایران:

بدینوسیله تاسف وتاثر عمیق خود را از کشته شدن و بازداشت شمارکثیری از هموطنان معترض مظلوم وجان به لب رسیده در شهرهای مختلف کشور توسط نیروهای امنیتی و انتطامی در هفته های گذشته را اعلان داشته و به مردم ایران وخانواده های داغدار بازماندگان ، صمیمانه تسلیت عرض می کند. هم چنین از وقفه ناخواسته ای که در انتشار مداوم و منظم مطالب در کانال بوجود آمده است، عذرخواهی می کند. به اطلاع بازنشستگان و اعضای محترم کانال می رساند این کانال به وظیفه اطلاع رسانی خود به بازنشستگان واعضای محترم کانال متعهد است و متناسب با رفع محدودیت های اینترنتی و رسانه ای، به اطلاع رسانی خود اقدام می کند. فروتنانه از اعضای محترم کانال خواهشمنداست تا با صبوری خود ادمین کانال را در اطلاع رسانی و تحقق اهداف و همبستگی بازنشستگان کشور یاری دهند.
۹آذر ۱۳۹۸
اتحادسراسری بازنشستگان ایران

https://akhbar-rooz.com/?p=14028 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x