جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه های دو تشکل بازنشستگان در باره ممنوعیت خرید واکسن کرونا

بیانیه گروه اتحاد بازنشستگان :

ممنوعیت خرید واکسن کرونا و چند نکته!

آیا موضع عدم خرید واکسن کرونا و دامن زدن به مرگ بیماران کرونایی و میلیون ها انسان در معرض خطر، تنها امری سیاسی است؟
هلدینگ عظیم” ستاد اجرایی فرمان امام” یکی از بزرگترین کارتلهای سرمایه داری در ایران است.
گروه دارایی “بنیاد برکت” از زیر مجموعه های این هلدینگ دست اندرکار ساخت واکسن کرونا ست. این ستاد یکی از درنده ترین کارتلهای سرمایه داری در ایران است. مشخص است که مسئولان با استفاده از موقعیتشان در قدرت و در مقابله با کنسرنهای دارویی بین المللی جان مردم ایران را وثیقه رقابت بازار خرید یا تولید واکسن در حوزه شرکت های سرمایه داری و هلدینگ های وابسته به منافع جناح حاکم ذی نفع در این سرمایه گذاری، برای کسب سود های کلان می‌نماید.
عدم خرید واکسن از کشورهای آمریکا، انگلیس و فرانسه ارتباط مستقیم با کسب سود در این بازار سلامتی دارد. کالایی شدن سلامتی آنهم در دوران بحران سلامتی و سودبری از این بازار، استراتژی حاکم در رقابت با شرکت های جهانی ِ تولید کننده واکسن و ممنوع کردن واکسن‌های خارجی کرونا در کسب سود بیشتر برای هلدینگ های خصوصی داخلی ِ “بنیاد برکت” و هلدینگ “ستاد اجرایی فرمان امام” نهفته است. اعلام جنگ بر علیه سلامتی مردم در این واقعیت خلاصه می‌شود:قدرت سیاسی در اختیار کسب فوق سود!
اما نکته قابل اهمیت بی اعتنایی نسبت به سلامتی مردم، مولفه مهمی است که نزد سیستم حاکم، از تاریخی طولانی برخوردار است.
جنگ، سیل، زلزله، آتش سوزی ها، فقر، گرانی، سرکوب اعتراضات و اکنون ویروس مهلک کرونا و تهیه واکسن کرونا شاهدی بر این واقعیت است که سلامتی و جان مردم نزد حکومت گران از هیچ اهمیتی برخوردار نیست. آنچه قابل اهمیت و ارجحیت دارد، سودبری از امتیاز تولید واکسن کرونا و انباشته کردن ثروت می باشد.
خواست تهیه فوری واکسن کرونا و شروع واکسیناسیون رایگان، استاندارد و عمومی، جهت پیشگیری از گسترش این ویروس کشنده، مطالبه ضروری و جدی توده های مردم می باشد. برخورداری از دستاوردهای پزشکی، خدمات و امکانات درمانی – بهداشتی حق مسلم همگان است. دولت و نهادهای مسئول موظفند بدور از تحمیل هرگونه نظرات غیرعلمی و بی اعتبار، امر واکسیناسیون عمومی را همان گونه که در سایر نقاط جهان اجرایی گردیده، به فوریت آغاز نموده و به این خواست توده های میلیونی مردم گردن نهند!
این است خواسته ملت/ واکسن، بهداشت، سلامت!
گروه اتحاد بازنشستگان
۹۹/۱۰/۲۸

بیانیه اتحاد سراسری بازنشستگان ایران :

‍ ضرورت واکسیناسیون فوری و رایگان در برابر ویروس کرونا

در آستانه‌ی یک سالگی اسارت مردم ایران و جهان در چنگال ویروس کشنده‌ی کرونا هستیم. ویروسی که نشان داده‌ست که به رغم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ممکن است از گستردگی شیوع آن کاسته شود اما از بین نخواهد رفت.
طی این مدت کشورهای مختلف جهان در صدد یافتن واکسن این بیماری هولناک کوشش‌های بسیاری به کار برده‌اند و ما امروز شاهدیم که جهان به واکسن کرونا دست یافته و کشورهایی نیز واکسیناسیون مردم خود در برابر کرونا را آغاز کرده‌اند .
بسیاری ازدولت‌ها اعلام کرده‌اند که مردم کشورشان را بطور رایگان واکسینه می‌کنند و برای این کار سازمان‌دهی و مرتبه‌بندی‌های ضروری را نیز انجام داده‌اند تا بخش‌های آسیب پذیرتر مردم کشورشان را زودتر واکسن بزنند .
حال این دستاورد علم بشری در اختیار بشریت قرار دارد و مردم ایران نیز این حق را دارند که به مانند همه‌ی مردم جهان از این دستاورد بشری برای حفظ جان و سلامت خود بهره‌مند شوند.
با توجه به بحران اقتصادی حاکم بر کشور و تاثیر بیماری کرونا بر افزایش گستره و عمق این بحران، مردم ایران در بدترین شرایط اقتصادی قرار دارند، علاوه بر تورم و گرانی فزاینده که معیشت مردم را به حداقل‌ترین حد خود رسانیده است بیماری کرونا و هزینه‌های درمان از یک سو و بی‌کفایتی دولت در کنترل و مهار، طبق برنامه‌ی قرنطینه‌ای اطمینان‌بخش از سوی دیگر، خسارات جبران ناشدنی به مردم وارد آورده است.
کاملا بدیهی است که مردم توانِ پرداخت کوچک‌ترین وجهی برای تهیه دارو و واکسن را ندارند و در عین حال دولت نیز فاقد برنامه‌ی اصولی برای خاتمه دادن به این بحران و جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری است و حتی قادر به اجرای قرنطینه در یک شهرِ کشور هم نیست
به همین دلیل ما امضا کنندگان این بیانیه اعلام می‌داریم:
حکومت مستقر وظیفه دارد چون سایر کشور های جهان واکسن کرونا را خیلی فوری خریداری و به طور رایگان در اختیار مردم قرار دهد.
دولت موظف است بدون هیچ گونه تعلل و آشکارا دستور تهیه واکسن را به مراجع مسوول بهداشت در کشور صادر کرده و برنامه‌ی مرحله‌ای واکسیناسیون را بدون هیچ امتیاز و رانت به هیچ نهاد و فردی در کشور اعلام کند.
سیاست توزیع واکسن آنفلونزا نشان داد که متاسفانه تبعیض سازمان‌یافته در کشور هم‌چنان حرف اول را می‌زند. دولت و همه‌ی نهادهای ذی‌نفع مسوول عواقب این گونه تبعیضات ناروا و نتایج و عواقب آن هستند. ما از همه مردم می‌خواهیم که مسوولیت اجتماعی خود را برای اعمال شفافیت در اجرای واکسیناسیون فوری و رایگان به کار گیرند.
اتحاد سراسری بازنشستگان ایران
۱۹آذر ۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=101096 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهرنگ
بهرنگ
3 سال قبل

جای خوشحالی بیشترمی بود اگر دو تشکلی که هردو ادعای اتحاد بازنشستگان را دارند، باهم اعلامیه ی مشترک می دادند و بعد پای چنین اعلامیه ای را مشترکا امضاء می کردند.
وقتی ندای اتحاد بازنشستگان را سر می دهید، چقدر خوب است که در درجه ی اول خودتان راه اتحاد بپویید.بی تردید هماوایی ، همکاری و اتحاد عمل همین دو تشکل می تواند سهم شایسته ای در همبستگی صفوف بازنشستگان داشته باشد و تعداد زیادتری از نیروهای بازنشسته را نسبت به سرنوشتشان حساس تر کند و از تشتت و بی تفاوتی آنها ممانعت به عمل آورد. همکاری تا همین اندازه را هم بهتر است به فال نیک بگیریم با این امید که در آینده ای نه چندان دور در عمل اتحادیه ی سراسری بازنشستگان کشور شکل بگیرد تا با سازمان دادن مبارزات مطالبه گرانه ی بازنشستگان در راستای احقاق حقوقشان موفقیت هایی بدست آید.باشد که در دوران کهنسالی با دغدغه های کمتری در زمینه ی معیشت و بیمه های پزشکی مواجه شوند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x