جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

حزب کمونیست کارگری: تجمع کارگران نیشکر هفت تپه مقابل فرمانداری شوش

کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد

 امروز ١٢ تیر کارگران اعتصابی نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضاتشان مقابل فرمانداری شوش دست به تجمع زدند. در آنجا نیروهای انتظامی با حضور در محل تجمع سعی کردند که کارگران را متفرق کنند اما با مقاومت کارکرگران روبرو شدند. در این حرکت اعتراضی یکی از کارگران طی سخنرانی ای بر حفظ اتحاد کارگران تاکید کرد و گفت:” تا یکی حرف بزند تهدید به اخراج میکنند. آقایون تا الان هم دست بردار تهدید نیستند. کسانیکه خودشان هزار تا اتهام دارند. باز هم مستقیم و لایو تهدید میکنند که استعفا بده. ما می آییم داخل شرکت می بینیم اسم ما و عکس ما را زده اند و ورود ممنوع هستیم. از پادگان هم رد شده است. عوامل کارفرما، یکسری آمده اند که اسمشان استخدام است. اما تا حالا آنها را در شرکت ندیده ایم. می آیند یک سنگی می اندازند جلوی من کارگر و تفرقه ایجاد میکنند. “. او سپس با اشاره به بساط دزدی و چپاول حاکم در کارخانه بر اتحاد کارگران تاکید کرده و میگوید:”آقایان چیزی نمانده اینها نفس های آخرشان است. اتحاد داشته باشیم. هیچ تفرقه ای بین ما نیست. همه ما کارگر هفت تپه ایم. می جنگیم تا آخرین نفس.”. و در آخر سخنرانی او با کف زدن کارگران مورد تایید و استقبال قرار گرفت.

سپس کارگران بصورت راهپیمایی و با کف زدن و شعار دادن در خیابانهای اصلی شهر شوش به حرکت در آمدند. در این حرکت اعتراضی کارگران با شعارهای” کارگر می میرد، ذلت نمی پذیرد”، “کارگر هفت تپه اتحاد، اتحاد”  پاسخ گستاخی های حکومتیان را میدهند.. این کارگران مطالبات خود را بر روی بنری نوشته و در محل سنگر خود در کارخانه نصب کرده اند و در راهپیمایی خود در شهر آنرا بدست گرفته و خواستهایشان را فریاد میزنند.

کارگران  نیشکر هفت تپه از آغاز سال جاری مزد نگرفته اند و دفتر چه های بیمه شان بدلیل نپرداخت حق بیمه آنها تمدید نشده است و هجده روز است در اعتراض هستند، اما هنوز هیچ پاسخی به خواستهای بدیهی و برحق خود نگرفته اند. در دل نزاعهای درونی شان بر سر منابع مالی این شرکت و دزدی هایشان اسد بیگی و رستمی و دارودسته مافیایی آنها به دادگاه کشیده شده اند، حسابهای آنها مسدود شده است، اما مزد کارگران پرداخت نمیشود. کارگر هفت تپه فریادش از گرسنگی و نداشتن پول حتی برای تامین شیرخشک فرزندش بلند است، این جانیان بصورت خیریه و مثل صدقه ۵٠٠ هزار تومان کوپن به آنها میدهند. این چنین است که هفت تپه یک پارچه خشم و اعتراض است. 

آنچه که در نیشکر هفت تپه میگذرد نمادی از وضعیت همه کارگران در مراکز مختلف کارگری و فضای اعتراضی کل جامعه است. کارگران نیشکر هفت تپه صدای قدرتمند اعتراض کارگران هستند. باید تمامی مطالبات کارگران نیشکر هفت تپه فورا پرداخت شود. باید به بساط چپاول و دزدی در این شرکت پایان داده شود.  باید سرمایه داران کثیف و مفتخوری چون اسدبیگی و رستمی محاکمه شوند. باید پولهای به سرقت رفته از این مجتمع به کارگران بازگردد و باید کارگران اخراجی به سرکارشان بازگردند. اینها خواستهای کاملا برحق و غیرقابل انکار کارگران نیشکر هفت تپه است. و باید عملی شوند. هیچ توطئه و تقلایی مانع کارگران برای دست یابی به خواستهای بدیهی و طبیعی شان نخواهد بود.

حزب کمونیست کارگری ایران

پیش بسوی اعتصابات سراسری

 پیش بسوی ایجاد شوراها

١٢ تیر۱۳۹۹، ٢ ژوئیه ۲۰۲۰

https://akhbar-rooz.com/?p=38760 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x