پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه کارگران غیر رسمی نفت در حمایت از تجمع اعتراضی ۲۰ اردیبهشت

با تاکید بر خواستها و مطالباتمان از فراخوان همکاران رسمی خود برای تجمع اعتراضی روز ۲۰ اردیبهشت در مقابل مجلس حمایت میکنیم

ما کارگران غیر رسمی و پیمانی نفت حمایت قاطع خود را از همکاران رسمی مان و اعتراض آنان به گسترش تعرضات به زندگی و معیشت خود اعلام میکنیم. این تعرضات بدون شک دامنگیر ما نیز خواهد شد و فشار کاری و معیشتی را بر همه کارگران نفت و موسسات وابسته به آن شدت خواهد داد. ما بر این باور هستیم که خواستهای ما کارگران غیر رسمی و رسمی پیوندهای بسیاری با هم دارد و با مبارزات متحدانه مان باید این مرز گذاری رسمی و غیر رسمی را بشکنیم و نیروی بزرگی در برابر تعرضات هر روزه به زندگی و معیشتمان شویم.

اول از همه خواست افزایش پایه دستمزدها به بالای ۱۲ میلیون است. حقوق هیچ کارگری نباید کمتر از این رقم باشد. این رقم با توجه به خط فقر ۱۲ میلیونی باید مبنایی پایه ای برای هر استخدامی باشد و همانطور که نرخ تورم سرسام آور افزایش می یابد، سطح دستمزدها نیز باید افزایش یابد. خوشبختانه امروز این مطالبه همه بخش های کارگری است. بازنشستگان نیر همین خواست را اعلام کرده اند. قطعا مطالبه شما همکاران رسمی نیز هست. ضمن اینکه دیگر رده های حقوقی که با توجه به شرایط و سوابق کاری همواره شامل شما میشده باید برقرار باشد و نباید مورد هیچگونه تعرضی قرار گیرد. یکبار دیگر اعلام میکنیم که همکاران گرامی ما از همه مطالبات اعلام شده شما حمایت و پشتیبانی میکنیم.

دومین مطالبه همه ما لغو قوانین مناطق ویژه اقتصادی است که مراکز نفتی و موسسات وابسته به آن را در بر میگیرد و چیزی جز بردگی نیست. این قوانین دست کارفرمایان مفتخور و دولت را برای تعرض به زندگی و شرایط کاری ما کارگران باز گذاشته است و این مناطق حتی از همان قانون کاری که پایه ای ترین حقوق ما در آن به رسمیت شناخته نشده، مستثنی هستند. فشار این قوانین بر گرده همه ما کارگران نفت رسمی و غیر رسمی هر روزه وارد میشود و باید به آن پایان داد.

سوم کوتاه شدن دست پیمانکاران و دائمی شدن قراردادهای موقت و پیمانی است. همه میدانیم که بخش بزرگی از استخدامها در نفت و در همه جا بصورت موقت است و این شرایط از کار است که دست مجلس و دولت و کارفرمایان را برای تعرض به زندگی و کار ما کارگران و از جمله کارگر رسمی نیز بیشتر باز میگذارد. و همین امروز شما همکاران رسمی ما به روشنی نتیجه آنرا در زندگی خود تجربه کرده اید. تحت چنین شرایطی است که چماق اخراج آنهم در زیر سایه امنیتی کردن محیط کار بر روی سر کارگر رسمی و غیر رسمی قرار دارد. در پرتو این شرایط است که حتی در جاهایی با واگذاری شرکت به بخش خصوصی، کارگر رسمی نیز اخراج و بعد بصورت موقت به کار گرفته شده و یا از کار بیکار شده است. 

و بالاخره پرداخت بموقع حقوقها و پرداخت طلبهای مزدی همه کارگران، داشتن ایمنی محیط کار با استانداردهای قابل قبول، پایان دادن به فضای امنیتی در نفت و مراکز وابسته و داشتن حق تشکل، حق تجمع، حق اعتراض ، برخورداری از امکانات قابل قبول درمانی رایگان برای تمامی کارگران رسمی و غیر رسمی و همه مردم، اجرایی کردن پروتکلهای سازمان بهداشت جهانی و واکیسناسیون رایگان و همگانی برای مقابله با بیماری مرگبار کرونا خواستهای فوری ماست و بر محوریت این مطالبات ما کارگران غیر رسمی نفت از فراخوان ۲۰ اردیبهشت شما حمایت میکنیم و در کنارتان قرار داریم.

کارگران غیر رسمی نفت

https://akhbar-rooz.com/?p=112598 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x