پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز مبنی بر درخواست تعطیلی مدارس تا پایان تعطیلات نوروز ۱۳۹۹

دادن مرخصی به سربازان و زندانیان به ویژه زندانیان صنفی ، مدنی ، سیاسی، تأمین معاش کارگران روزمزد و اقشار ضعیف‌تر، تهیه تمامی امکانات بهداشتی و شیفتهای منصفانه برای کادر درمان و مشاغل حساس و در نهایت آزاد شدن همه رسانه‌ها برای نشر اخبار واقعی و پوشش خبری کامل این بحران حداقل خواسته همه مردم است

متن کامل بیانیه:

ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان بیماران ناشی از ویروس کرونا و آرزوی بهبود کامل برای همه مبتلایان …

آگاهیم یک بار دیگر طمع، جهالت، ناکارآمدی و بی‌تدبیری برخی مدیران کشور باعث شیوع روز افزون بیماران مبتلا به “ویروس کرونا” شد .

متاسفانه طمع‌ورزی جاهلانه در آزادی پروازهای چین به ایران و ورود مسافران چینی به ایران آن هم در زمانی که تمام کشورها ممنوعیت ورود این مسافران را اجرایی کرده بودند ،نقشی اساسی در انتشار این ویروس داشت.

پنهان کردن زمان آغاز بیماری به دلایل نامعلوم و عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی و درمانی، باعث شیوع گسترده و سریع بیماری شده و کشور را در آستانه یک فاجعه بزرگ قرار داده است.
در شرایطی که تمام متخصصان و کارشناسان کشور به مردم توصیه اکید می‌کنند تحت هیچ شرایطی از خانه بیرون نیایند، ریاست جمهور با هدف “عدم تحقق برنامه دشمن” از عادی شدن روال امور کشور و بازگشایی مدارس سخن می‌گوید.
مردمی که حتی دسترسی به نیازهای ساده‌ای چون مواد ضدعفونی کننده و ماسک ندارند هر روز شاهد ویدئوهای هستند که در آن مدیران سرخوش و مسرور خبر از مثبت بودن تست کرونای خود می‌دهند. مردمی که در این سالها، کذب و جعل از مدیران شنیده‌اند باور چنین ویدئوهای را برای خود دشوار می بینند و در خوشبینانه ترین حالت این تستها را جز برخوداری از رانت قدرت تلقی نمی کنند که بدون کمترین علایم، بیماریشان شناسایی شده و تحت مراقبت‌های ویژه قرار می گیرند.
اما از سوی دیگر روزانه شاهد تصاویری هستیم که در آن مردم عادی در خیابان و معابر و مترو از بدحالی روی زمین می افتند ولی سهمی را در آمار کشور ندارند.

به واسطه این حجم عظیم بی‌تدبیری ها، ما مردم بی‌پناه فقط راه چاره را در خود سراغ می گیریم و به منظور انجام قرنطینه در خانه ها، تعطیلی کامل مراکز آموزشی را حداقل اقدام مؤثر برای تحقق این امر و جلوگیری از گسترش بیماری می‌دانیم.

دراین میان از خاطر نمی‌ بیریم زندانیان وسربازان را که مظلومانه در شرایط بسیار نامساعد بهداشتی در خطر مرگ هستند.

فراموش نمی‌ کنیم کارگران روزمزدی را که برای هر روز دست کشیدن از کار به منظور حفظ سلامت خویش، سفره غذای حداقلی را نیز از دست می‌دهند.

یادمان نمی‌رود تمامی کادر درمانی و پرستاری را که عاشقانه جانفشانی می‌کنند و دردمندانه به سوگند پزشکی خود پایبندند و قربانی این سومدیریت می‌شوند.

یادمان نمی‌رود مشاغل حساسی را که تعطیل شدنشان غیرممکن است و همچنان مشغول خدمت‌رسانی هستند.
مسئولیت تهیه شرایط لازم برای این اقشار برای اینکه تا حد امکان از خطر بیماری دور بمانند نیز مستقیما متوجه تمام مجموعه حاکمیت است.

دادن مرخصی به سربازان و زندانیان به ویژه زندانیان صنفی ، مدنی ، سیاسی، تأمین معاش کارگران روزمزد و اقشار ضعیف‌تر، تهیه تمامی امکانات بهداشتی و شیفتهای منصفانه برای کادر درمان و مشاغل حساس و در نهایت آزاد شدن همه رسانه‌ها برای نشر اخبار واقعی و پوشش خبری کامل این بحران حداقل خواسته همه مردم است.

بی‌شک همه ما می‌دانیم بانیان اصلی این وضعیت چه کسانی هستند ،اما در شرایط موجود و برای گذر از این بحران، کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز در حال حاضر به عنوان بخشی از جامعه آموزشی کشور خواستار تعطیلی مراکز آموزشی تا پایان تعطیلات نوروز ۱۳۹۹ می باشد،البته با امید به آنکه شرایط بهداشتى جامعه به وضعیت نرمال برگردد .

کانون صنفی فرهنگیان الیگودرز.
۱۳۹۸/۱۲/۱۰خورشیدی

https://akhbar-rooz.com/?p=21548 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x