شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در اعتراض به بازداشت غیرقانونی محمدتقی فلاحی، دبیرکل این تشکل

روز شنبه ۱۹ بهمن نیروهای امنیتی محمدتقی فلاحی را بازداشت و پس از تفتیش منزل وی را به مکان نامعلومی منتقل نمودند.

بار دیگر نیروهای امنیتی با دستگیری محمدتقیفلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران(تهران) نشان دادند که قوه قضائیه و نیروهای امنیتی اراده کرده‌اند که فضای فعالیت صنفی را امنیتی و کنش صنفی را پر هزینه نمایند.

بازداشت غیرقانونی و چندباره دبیرکل یک تشکل صنفی و قانونی مصداق بارز تشویش اذهان عمومی خصوصا فرهنگیان است هر چند این روند شوربختانه در دو دهه مسبوق به سابقه بوده است اما ایستادگی و مقاومت فعالان و تشکل های صنفی نشان می دهد که تلاش برای تحقق عدالت آموزشی و بهبود منزلت و معیشت فرهنگیان (شاغل و بازنشسته) از اهداف والای انسانی و صنفی ماست.
دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران یکی از فعالان صنفی صادق و خوشفکر و متعهد ایران است و نزد فعالان صنفی و مدنی از احترام و اعتبار بالایی برخوردار است. جدیت وی بر حرکت بر مدار صنفی و آموزشی و تلاشش به همراه دیگر اعضای هیات مدیره کانون تهران برای گرامیداشت چهره‌های موثر آموزش و پرورش از رشدیه تا بهمن‌بیگی از ویژگی‌های بارز این فعال صنفی است ، با این وجود بازداشت وی خللی در حرکت صنفی ایجاد نخواهد کرد چراکه امروز جنبش معلمان ایران به صوت عام و تشکلهای صنفی به صورت خاص قائم به افراد نیستند و ستاره های پر فروغی در سپهر جنبش می درخشند و به همین دلیل است که در دو دهه اخیر علی‌رغم دستگیری، اخراج و تبعید مکرر فعالان صنفی مطالبه‌گری فرهنگیان متوقف نشده‌است.

کانون صنفی معلمان ایران ضمن محکوم نمودن بازداشت آقای فلاحی خواهان آزادی بدون قید و شرط وی است و از تمام توان و پتانسیل خود برای آزادی وی استفاده خواهد نمود.

اینک دبیرکل(محمدتقیفلاحی) و سخنگو (محمودبهشتیلنگرودی)و مسئول واحد تشکیلات (محمدحبیبی) و یک عضو هیات مدیره(اسماعیلعبدی ) کانون صنفی معلمان ایران( تهران )همزمان و ظالمانه در زندان هستند. این بار اول نیست که کانونی‌‌ها با این سطح از سرکوب روبرو شده‌اند و چون گذشته در سایه حمایت فرهنگیان و مردم شریف ایران و دانش‌آموزان سربلند و پیروز از این شرایط دشوار عبور خواهند نمود.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)
۹۸/۱۱/۱۹

https://akhbar-rooz.com/?p=19742 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x