جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) درباره بازگشایی مدارس

با رویه در پیش گرفته شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و اختیاری بودن حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس و کارگاه‌ها، بی مسئولیتی وزارت در برابر تصمیمات خود، بیش از پیش آشکار می شود و به نظر می‌رسد وزارت صرفا به باز شدن مدارس می‌اندیشد و در این راستا مسئولیت امنیت روانی و سلامت دانش آموزان را بر عهده خانواده‌ها و اولیای مدرسه می اندازد

در حالی که نزدیک به یک سال از شیوع کرونا در کشور می گذرد همچنان شاهد تصمیم گیری های متناقض و سردرگمی مدیریتی، در ساختار آموزشی کشور هستیم .شهریورماه با وجود هشدارهای وزارت بهداشت؛ اصرار وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس عملاً موجب افزایش مبتلایان کرونا در میان معلمان و دانش‌آموزان شد. متاسفانه در همین مدت زمان کوتاه با اصرار غیرمنطقی بر بازگشایی مدارس شاهد جان باختن تعدادی از همکارانمان در استان‌های مختلف بودیم. از سوی دیگر کاستی‌ها و نواقص ساختاری نرم‌افزار شاد در این مدت همکاران را در آموزش دانش‌آموزان با مشکلات فراوان روبرو ساخت. نقدهای ارائه شده مثل همیشه با بی‌توجهی مسئولین آموزش و پرورش مواجه شد و همکاران با وجود سختی‌های فراوان، دلسوزانه و متعهد؛ همه تلاششان را برای ارائه آموزش مناسب به دانش‌آموزان به کار بستند. علیرغم این شرایط و بالا رفتن پیک بیماری کرونا، وزارت آموزش و پرورش طرحی را برای بازگشایی محدود مدارس از اول بهمن ماه ارائه کرده است.

این در حالی است که وزیر بهداشت به عنوان رئیس ستاد ملی کرونا صراحتاً مخالفت خود را با هرگونه بازگشایی مدارس اعلام کرده است. علاوه بر این به باور متخصصان وزارت بهداشت، به علت شرایط خاص مدارس و فضاهای بسته آموزشی و کمبود شدید امکانات بهداشتی در مدارس، بازگشایی مدارس آخرین حلقه از بازگشایی‌ها و تغییر پروتکل‌هاست.از طرفی در حالی که بیش از نیمی از سال تحصیلی به صورت مجازی به دانش آموزان آموزش داده شده است مشخص نیست با این بازگشایی ها تکلیف آموزش‌های مجازی چه می‌شود و آیا منصفانه است که معلمان با این میزان حقوق دریافتی هم‌زمان هم در فضای مجازی و هم در مدارس به آموزش دانش‌آموزان بپردازند؟ اساسا چنین چیزی چگونه ممکن است که معلم هم‌زمان در نرم‌افزار شاد و در کلاس حضوری تدریس کند؟ آیا چنین کاری بر کیفیت تدریس و آموزش تاثیر منفی نخواهد گذاشت؟!

اینگونه است که معلمان و دانش آموزان و والدین در بلاتکلیفی و سردرگمی ناشی از تصمیم های متناقض و نابخردانه وزارتخانه مبنی بر بازگشایی مدارس در بهمن ماه؛ علاوه بر اینکه سلامت جسمی‌شان در معرض خطر است، فشار روحی مضاعفی را نیز متحمل می‌شوند.

با رویه در پیش گرفته شده از سوی وزارت آموزش و پرورش و اختیاری بودن حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس و کارگاه‌ها، بی مسئولیتی وزارت در برابر تصمیمات خود، بیش از پیش آشکار می شود و به نظر می‌رسد وزارت صرفا به باز شدن مدارس می‌اندیشد و در این راستا مسئولیت امنیت روانی و سلامت دانش آموزان را بر عهده خانواده‌ها و اولیای مدرسه می اندازد. لذا کانون صنفی معلمان تهران ضمن مخالفت با تصمیمات ناهماهنگ و جدید وزارت آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس، هشدار می‌دهد که این عدم وحدت رویه در تصمیم‌گیری‌ها و ناهماهنگی بین وزارتخانه و ستاد ملی کرونا می‌تواند عواقب وخیمی هم چون گستردگی شیوع کرونا و قربانی شدن تعداد دیگری از همکاران و دانش آموزان را به همراه داشته باشد و پیامدهای آن به عهده مسئولین وزارتخانه آوپ خواهد بود. پیشنهاد ما این است که تا زمان انجام واکسیناسیون سراسری آموزش ها همچنان به صورت مجازی انجام شود و از بازگشایی مدارس حتی به صورت محدود خودداری شود.

کانون صنفی معلمان ایران ( تهران)
۲۹ دی ماه ۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=101256 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x