شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران (تهران) پیرامون واکسن کرونا و مطالبه واکسیناسیون فوری و فراگیر

طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران تا کنون، بیش از یک میلیون و ۳۲۴ هزار نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان‌باختگان کرونا نیز نزدیک ۵۷ هزار نفر رسیده است.
ویروسی که هنوز یافته‌های پزشکی درباره آن نمی‌تواند به قطعیت نظر دهد و بهترین راه درمان را پیشگیری اعلام می‌کند.
ویروسی که بر نظم و اقتصاد جهانی تأثیر منفی بسیار گذاشته و باهدف قرار دادن نیروی کار مشاغل، چرخه اقتصادی کشورها را مختل کرده است.

پس از گذشت بیش از یک سال تحقیقات وسیع جهانی؛ خبر ساخت واکسن این ویروس، برای همه کشورها، خبری خوب و امیدوار کننده است. بسیاری از کشورها با بهره‌گیری از این واکسن در تلاش هستند هر چه سریع‌تر به روال عادی زندگی برگردند و دولت‌هایشان می‌کوشند تا با اقدامات برنامه‌ریزی شده و استاندارد؛ شهروندان خود را در مقابل این ویروس، واکسینه کنند.

متأسفانه در ایران هنوز اقدام مؤثر و عاجلی برای خرید واکسن صورت نگرفته است. این اتفاق در حالی می‌افتد که دولت‌های دیگر و حتی شماری از کشورهای همسایه، با اقدامات کارشناسی شده توانسته‌اند خطر ابتلای شهروندان خود را به ویروس کرونا، کاهش دهند و روند واکسیناسیون شهروندان خود را آغاز کنند.

خرید واکسن بیماری کووید ۱۹ از منابع معتبر یکی از اقداماتی است که می‌تواند از سویی همگان را در بهبود شرایط زندگی و سلامت مردم یاری دهد و از سوی دیگر، حاکمیت نیز با احترام به تصمیمات جهانی می‌تواند در جهت اجرای مهم‌ترین مسئولیت خود که همانا تأمین سلامت شهروندان است؛ به وظیفه خود عمل کند. وظیفه‌ای که متأسفانه سال‌هاست به آن ناقص عمل شده و گاه به فراموشی سپرده می‌شد، اما اجرای کامل آن در این روزها، برای جامعه حیاتی و لازم است.

شایسته است دولت در این روزهایِ سخت بیش‌از پیش به فکر شهروندان، نیروی کار و بیش از همه اقشار آسیب دیده از بحران کرونا، باشد و به تصمیمات جهانی احترام بگذارد و در ریشه‌کن شدن هر چه سریع‌تر این بیماری در کشور؛ تلاش مضاعف خود را به کار گیرد.
دولت موظف است با همکاری و همیاری سازمان بهداشت جهانی واکسن معتبر موردنیاز مردم را از منابع مورد تائید سازمان بهداشت جهانی تهیه کند و به‌صورت رایگان در اختیار عموم مردم قرار دهد.
شانه خالی کردن دولت و حاکمیت از این امر مهم تبعات جبران‌ناپذیری را به همراه خواهد داشت و بر دوش مردم ؛ که متأسفانه در یک سال گذشته رنج‌ها و ناراحتی‌های بسیاری را تحمل کرده‌اند؛ باری از اندوه را تحمیل خواهد کرد.
شکی نیست با در پیش گرفتن رویه‌های اشتباه این‌چنینی، دیوار بی‌اعتمادی مردم از سیستم موجود هرروز از روز قبل بلندتر می‌شود و سطح نارضایتی از عملکرد مسئولان افزایش می یابد.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) از متولیان امر می‌خواهد هر چه سریع‌تر واکسن معتبر و تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی را تهیه کنند و به شکل رایگان در اختیار همه‌ی مردم قرار دهند .

کانون صنفی معلمان ایران( تهران)
۹۹/۱۱/۱

https://akhbar-rooz.com/?p=101506 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x