جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه کانون صنفی معلمان ایران در اعتراض به ابلاغ ده سال حکم زندان به اسماعیل عبدی

کانون صنفی معلمان ایران ابلاغ حکم جدید ۱۰ سال زندان برای اسماعیل عبدی، معلم زندانی را «اقدامی در راستای سرکوب فعالان صنفی و نهادهای مدنی» و «مخالفت آشکار با هرگونه اقدام مثبت در جهت بهبود شرایط زندانیان به ویژه فعالان صنفی و سیاسی» دانست

متن کامل بیانیه:

پس از شیوع بیماری کرونا و خطرات جانی ناشی از آن،با تبلیغاتی پر سر و صدا اعلام شد که زندانیان از جمله زندانیان سیاسی به مرخصی خواهند رفت و برخی از آنها نیز مشمول عفو خواهند شد. انتظار می‌رفت این اقدام دست کم تا زمان رفع خطر جانی و تثبیت اوضاع ادامه داشته باشد و این زندانیان به زندان فراخوانده نشوند؛ اما متاسفانه بازهم با خلف وعده و عدم پای بندی به آنچه در تبلیغات رسانه‌های رسمی اعلام می شود، ابتدا اسماعیل عبدی هنگام مراجعه به دادسرای اوین برای تمدید مرخصی بازداشت و به زندان برگردانده شد و سپس محمود بهشتی.

این مسأله در حالی رخ داد که مقامات قضایی در مراجعات قبلی به اسماعیل عبدی و محمود بهشتی، دیگر معلم زندانی و عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان اعلام کرده‌بودند که با توجه به بخشنامه‌ی اسفندماه، آنها به زندان بر نخواهند گشت.
قوه قضاییه بر خلاف بخشنامه اسفند ماه و با توجه به بحران کرونا نه تنها معلمان زندانی را آزاد نکرد، بلکه در کمال شگفتی، پس از آنکه اسماعیل عبدی را به زندان برگرداند، در آستانه هفته معلم، به جریان افتادن حکم زندان ده سال مربوط به پرونده ای مختومه را به وی ابلاغ نمود. این حکم در حالی به عبدی ابلاغ می شود که نماینده شاکی اصلی آن پرونده، از به جریان افتادن مجدد آن اظهار بی‌اطلاعی می کند. ما ابلاغ حکم جدید و فعال نمودن یک پرونده مختومه را نه تنها اقدامی در راستای سرکوب فعالان صنفی و نهادهای مدنی می‌دانیم، بلکه نوعی عنادورزی از جانب کارشناسان و مسئولان رده‌های میانی با این فعالان، و نوعی مخالفت آشکار با هرگونه اقدام مثبت در جهت بهبود شرایط زندان و زندانیان به ویژه فعالان صنفی و سیاسی ارزیابی می کنیم.

این حکم در حالی به این معلم زندانی ابلاغ گردید که معلمان و دوستانش انتظار داشتند آقای عبدی در سال تحصیلی آینده در مدرسه و کلاس درس حاضر شود. اما دریغ از کژاندیشانی که کمترین نشانی از تحمل و مدارا ندارند، با تمکین در برابر حقوق ملت در قانونی که مدعی تبعیت از آن هستند، بیگانه‌اند و جز بازداشت و زندان و تبعید، هنر دیگری ندارند. آزموده سال ها را باز می‌آزمایند و درک نمی‌کنند که زندان، اخراج و تبعید راه حلی برای نابرابری و تبعیض نیست و معلمان را از مطالبه گری باز نمی دارد.
کانون صنفی معلمان ضمن محکوم نمودن حکم جدید علیه اسماعیل عبدی ، خواهان آزادی تمام معلمان دربند است.
از نظر ما در کنار این حکم ظالمانه، بازگرداندن محمود بهشتی لنگرودی به زندان و جلوگیری از آزادی وی، حکم اخراج و مخالفت با مرخصی محمد حبیبی، احضار و بازجویی محمد تقی فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان، احضار جعفر ابراهیمی در تهران و اجرای حکم محمدعلی زحمتکش در شیراز و احضار اسکندر لطفی به دادگاه در مریوان، بازداشت خانم ناهید فتحعلیان از معلمان بازنشسته تهران بخشی از چرخه‌ی معیوب سرکوب فعالیت صنفی و تشکل‌های مستقل و قانونی است.
این فشارها در طول دو دهه گذشته نه تنها موجب عمیق‌تر شدن پیوند معلمان با کانون گردیده، بلکه آنان را در گام برداشتن در مسیر عدالتخواهی و استقلال تشکل مصمم تر نموده است.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)
۹۹/۲/۲۵

بیانیه کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر درمحکومیت صدور حکم۱۰ سال زندان برای اسماعیل عبدی

هموطنان ارجمند،معلمان شریف

اسماعیل عبدی دبیر آموزش و پرورش اسلامشهر به خاطر حضور در تجمع جلوی مجلس و اعتراض به انحطاط آموزش و پرورش و سیستم تعلیم و تربیت کشور.
در اعتراض به پایمال شدن حقوق صنفی معلمان و دانش آموزان ایران، ۶ سال است در زندان به سر می برد.
شش سال است در زنجیر ستمکاران است، شش سال است، کابوس وحشت، خواب و آرامش از چشم خانواده، اقوام و کودکان اسماعیل گرفته است.

با شگفتی بسیار، باردیگر در یک پرونده ساختگی و دروغین ، در پرونده ای مختومه ،#اسماعیلعبدی به #دهسال زندان محکوم شده است.

بر کسی پوشیده نیست ، که استبداد حاکم ، برای بقای خود از هیچ جنایتی پرهیز نخواهد کرد ، هیچ حد ومرزی ندارد، دوست و غریبه، خویش و بیگانه نمی شناسد.
هرکس کوچکترین انتقادی بکند ، حق یاباطل خودی یا غیر خودی ،به سخت ترین روش مجازات خواهدشد.

هرروز دامنه ی این آتش بیشتر شعله ور خواهد شد ، حتی نزدیکترین یاران امروز خود را فردا خواهد سوخت.

کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر ضمن محکوم کردن ستمهایی که به اسماعیل عبدی و سایر معلمان فعال صنفی و فعالان مدنی به ناحق روا داشته می شود.
خواهان آزادی فوری همه ی زندانیان بی گناه صنفی /مدنی از جمله آزادی اسماعیل عبدی می باشد.

کانون صنفی فرهنگیان اسلامشهر
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹

https://akhbar-rooz.com/?p=30181 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x