جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیانیه کانون صنفی معلمان تهران در حمایت از تجمعات فارغ التحصیلان دانشگاهی ،ملقب به کارنامه سبزها

بیش از یک هفته است که جمعی از زنان و مردان جوان فارغ التحصیل دانشگاه‌های کشور در شرایط سخت و گرمای تابستان و بعضاً همراه با کودکانشان در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش دست به تحصن شبانه روزی زده اند. این گروه از هم وطنان جوان که به کارنامه سبزها ملقب شده اند؛ درخواست استخدام در وزارت آموزش و پرورش را دارند. بنابر ادعای متحصنین، آنها در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کرده و از حدنصاب لازم برای استخدام برخوردار شده اند. با این حال وزارت آموزش و پرورش با وجود کسری شدید نیروی آموزشی، از استخدام آنها ممانعت می کند.
در شرایط سخت و اسفبار معیشتی و با وجود آمار دو رقمی بیکاری در کشور( به گواه نهادهای رسمی)، اصرار و پافشاری این جوانان تحصیلکرده برای استخدام در آموزش و پرورش که از نظر پرداخت حقوق و خدمات رفاهی جزو ضعیف‌ترین وزارتخانه های کشور می‌باشد، قابل درک است. اگرچه این خود نیز نشانه ای از اقتصاد بیمار کشور است.

اقتصادی که در آن بخش های مختلف صنعتی و تولیدی ؛ چنان زمین‌گیر شده اند که تنها راه پیش روی جوانان تحصیلکرده برای دستیابی به حداقل های زندگی انسانی؛ استخدام در مراکز دولتی است. در این شرایط کانون صنفی معلمان تهران لازم می‌داند ضمن اعلام حمایت از تجمعات و تحصن های شبانه روزی این دسته از هموطنان، به دولت جمهوری اسلامی هشدار دهد؛ تداوم چنین وضعیتی می‌تواند به یک انفجار اجتماعی منجر شود. در عین حال به عنوان یک تشکل صنفی معلمان وظیفه خود می‌دانیم که از وزارت آموزش و پرورش بخواهیم که در زمینه رفع مشکلات استخدامی این عزیزان؛ مساعدت لازم را انجام دهد.

در پایان به عزیزان متحصن قول میدهیم که بر اساس وظیفه صنفی خود با مقامات آموزش و پرورش در این زمینه رایزنی لازم را انجام دهیم.

کانون صنفی معلمان تهران
تیر۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=118594 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x