جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه کانون صنفی معلمان در محکومیت حمله به مدرسه دخترانه درافغانستان

همه چیز در مورد انفجار در مقابل مدرسه دخترانه کابل + فیلم و جزئیات - ایمنا

هر روز در سراسرجهان کودکان ودانش آموزانی که بر اساس همه قوانین بین‌المللی از مصونیت وحفاظت اجتماعی برخوردارند، به دلایل مختلف قربانی می‌شوند. کودکان از آسیب پذیرترین موجودات در هنگامه جنگ‌ها، جنبش‌ها واعتراضات اجتماعی وحتی در مدارس هستند. حوادث تلخی که این روزها در افغانستان، روسیه و غزه در جریان است، موید این ادعاست.

خشونت، مرگ و آسیب دیدن دانش‌آموزان، روح و روان همه انسان‌های جهان را می‌فشارد و آزار می‌دهد و باکمال تاسف شاهد روند افزایشی این گونه آزار و خشونت‌ها در خانواده و مدرسه و جامعه، علاوه بر اقدامات دولت‌ها و گروه‌های افراطی تمامیت خواه بوده وهستیم.
به گروگان گرفتن و اسارت دختران ودانش آموزان درمدارس برخی کشورهای آفریقایی و آسیایی، مهاجرت و آوارگی ناشی از جنگ و خشونت دانش‌آموزان وکودکان از خاورمیانه به اروپا و غرق شدن در دریا و رودخانه‌ها که جان صدها کودک را گرفته و می‌گیرد، هر انسان عادی را آزرده و نگران می‌کند.

اما حمله وحشیانه به مدرسه دخترانه‌ای در شهر کابل افغانستان و کشته و مجروح و مصدوم شدن ده‌ها دانش‌آموز دختر معصوم و بیگناه از دهشتناک‌ترین و سبعانه‌ترین حوادث تلخ تاریخ معاصر جهان است که درنده خویی آمران وعاملان این انفجار و کشتار را به نمایش می‌گذارد.

مردم جهان و همه کشورها و نهادهای بین المللی و اتحادیه‌ها وسازمان‌ها و سندیکاها و مدافعان حقوق کودک و حقوق‌بشر و شورای امنیت نباید از این کشتار وحشیانه به سادگی و آرامی عبور نمایند و همه این کشتار فجیع و سفاکانه را محکوم وعلیه گروه‌هایی که اسیر جهل مقدس و مروج نفرت پراکنی در سراسر جهان هستند به شکلی همه‌جانبه اقدام نمایند.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) حمله به مدرسه دخترانه سیدالشهدای کابل در افغانستان و قتل عام دختران معصوم را محکوم می‌نماید و خواهان حمایت همه‌جانبه جهانی برای حمایت از حق آموزش کودکان و پایان دادن به جنگ و خونریزی از هرگونه و به هر بهانه می‌باشد.

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

https://akhbar-rooz.com/?p=113176 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x