جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه گروه اتحاد بازنشستگان در رابطه با انتخابات ۲ اسفند

جایی برای فقر،
جایی برای رنج،
جایی برای هیچ؛
جایی برای آه و،
جایی برای مرگ،
در فرمهای تازه ی پرسش،
بگذارید.

زیرا
اینجا، تمام فرم هاى پرسش
سفید می‌مانند…

بحران اقتصادی در کشور و تورم افسار گسیخته که بار آن بر روی دوش زحمتکشان و اقشار کم در آمد است، بیکاری چندین میلیونی، بسته شدن کارخانه ها و دیگر مراکز تولیدی، وخامت روزافزون وضع زندگی دهها میلیون کارگر و زحمتکش، افزایش شمار بی خانمان ها، معتادان، تن فروشان، کودکان کار با بحران عمیق سیاسی، اجتماعی و اخلاقی در طبقه حاکم و این ترکیب مرگ آور، زندگی را برای اکثریت عظیم مردم تحمل ناپذیر کرده است.

در چنین وضعیتی هیئت حاکمه هرگونه صدای مطالبه گری و حق خواهی را با سرکوب و زندان جواب داده و از هر تجمعی تلقی “تهدید امنیتی برای کیان نظام “را دارند، بنحوی که تجمعات مردمی از جمله بازنشستگان هربار با تهدید و سرکوب مواجه شده و بازنشستگان را مجبور ساختند که از آخرین تجمع خود دست بردارند در غیر این صورت با اتهامات سنگینی مواجه خواهند شد.

طی یک سال اخیر بسیاری از فعالان جنبش کارگری، فرهنگیان و بازنشستگان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده و برای آنها احکام سنگین حبس و یا شلاق صادر شده است. امری که عرق شرم را بر پیشانی انسانیت نمایان میسازد و هر وجدان آگاهی را شوکه میکند.

قیام آبان و دیماه محرومان در اعتراض به گرانی بنزین که فشار آن به قاطبه مردم زحمتکش ایران وارد می آید با سرکوب خونین پاسخ داده شد.
سرکوبی که خودش را در کشتار ۱۵۰۰ تن از رشیدترین فرزندان این آب و خاک نشان داد. قیامی که به مثابه آتش زیر خاکستر در دل جامعه ماندگار است وگداخته تر می‌شود.

اینک در حالیکه فشار اقتصادی و فقر نابود کننده مردم را جان به لب کرده است و در حالیکه جناحهای حاکم بر سر قدرت و ماندن بر سر خوان یغمای منابع، اهرم های قدرت و چپاول دسترنج ما، به جان هم افتاده اند، دست به نمایش انتخابات زده و بر منابر و در بلندگوهای تبلیغاتی شان شبانه روز از مردم میخواهند که در انتخابات مجلس شرکت کنند، مجلسی که خود برای مشروعیت بخشیدن به سیاست های سرکوبگرانه و غارتگرانه آنها تشکیل شده است.

بدون شک در چنین وضعیتی شرکت در این انتخابات، چشم بستن به تمامی غارتگری ها و جنایت هایی است که در حق مردم زحمتکش صورت گرفته است. اکثریت فرودست زحمتکش رای خود را در خیزش های آبان و دیماه اعلام کرده ودیگر نیازی به شرکت در این انتخابات نمایشی نخواهند داشت.

گروه اتحاد بازنشستگان
۱اسفند۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=20720 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x