پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه ی تشکیلات دموکراتیک زنان ایران؛ نه به جنگ و خونریزی و کشتار مردم بی گناه فلسطین

بیانیهٔ تشکیلات دموکراتیک زنان ایران

نه به جنگ و خون‌ریزی و کشتار مردم بی‌گناه؛ نه به فاجعهٔ کشتار مکرر مردم ستم‌دیده و قهرمان فلسطین

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران جنگ خانمان‌سوز اسرائیل با فلسطین و کشتار مکرر مردم بی‌گناه فلسطین را که بار دیگر از دوشنبه ۲۰ اردیبهشت (۱۰ مه) آغاز شد و تا امروز همچنان ادامه  دارد به‌شدّت محکوم می‌کند و همبستگی خود را با مبارزات عادلانهٔ مردم فلسطین، به‌ویژه زنان شجاع و قهرمان آن که برای حق زندگی در خانه و کاشانهٔ خود مبارزه می کنند، اعلام می‌دارد. اوّلین قربانیان این جنگ نیز مثل همیشه کودکان و غیرنظامیان هستند. مطابق برخی گزارش‌ها، تا کنون ۳۹ کودک و ۱۲۶ غیرنظامی فلسطینی، از جمله ۲۲ زن، در بمباران شهرهای فلسطین کشته شده‌اند. بنا به گزارش رسانه‌ها، از ۹ نفر کشته شده در جبههٔ اسرائیل، هشت نفر غیرنظامی بوده‌اند.

جنگ خانمان‌سوز جاری و کشته شدن غیرنظامیان بی‌دفاع در هر دو طرف، زمانی آغاز شد  که افکار عمومی جهان ناباورانه و با اندوه زیاد شاهد کشتار وحشیانهٔ دختران خردسال دانش‌آموز در کابل توسط اسلام گرایان مرتجع (طالبان یا داعش) افغانستان بود که از دست‌پروردگان امپریالیسم در منطقه هستند. در بمب‌گذاری‌های کابل، علاوه بر صدها  کودک زخمی، خون پاک بیش از ۳۴ دختر دانش‌آموز خیابان منتهی به مدرسه را رنگین کرد. عکس‌های کتابچه‌های خونین این دخترکان معصوم، افکار عمومی جهانیان را سخت متأثر و اندوهگین و خشمگین کرد.

و اکنون بیش از شش روز است که جهان شاهد تشنج و درگیری‌ نظامی و اوج‌گیری موج تازه‌ای از سرکوب خلق قهرمان فلسطین در اورشلیم (بیت‌المقدس) وغزه است. این خون‌ریزی حاصل سیاست‌های ضدبشری دولت دست‌راستی و نژادپرست اسرائیل و حامیان امپریالیستی‌اش از جمله امپریالیسم آمریکا و ناتو است که به مردم رنج‌دیدهٔ فلسطین تحمیل شده است. خشونت خونینی که با بستن دروازهٔ دمشق به منظور جلوگیری از تجمع مردم فلسطین در اوایل ماه رمضان امسال آغاز شد، و با حکم تخلیهٔ اجباری و اخراج چهار خانوادهٔ فلسطینی در محلهٔ شیخ جرّاح در بیت‌المقدس شدّت یافت و سپس با حملهٔ نیروهای اسرائیلی در محله‌های فلسطین‌نشین به مناسبت روز اورشلیم به اوج خود رسید، ادامهٔ سیاست ده‌ها سالهٔ اشغال سرزمین‌های فلسطین و راندن فلسطینی‌ها از خانه‌های خود، و عدم پایبندی رژیم اشغالگر اسرائیل به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد است. سازمان ملل متحد روز شنبه ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) اعلام کرد که در پی حمله‌های اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نزدیک به ۱۰هزار فلسطینی ساکن این منطقه آواره و در مدرسه‌ها و مسجدهای این منطقه مسکن داده شده‌اند. از این تعداد، فقط عدهٔ کمی از ساکنان غزه به آب، غذا، و خدمات بهداشتی و نظافتی دسترسی دارند.

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران در کنار همهٔ سازمان‌های صلح‌دوست و ترقی‌خواه جهان، از جمله فدراسیون دموکراتیک جهانی زنان، و افکار عمومی بشریت مترقی، جنگ‌افروزی و جنایت ضدبشری دولت اسرائیل را قاطعانه محکوم، و همبستگی خود را با مردم ستم‌دیده و قهرمان فلسطین، به‌ویژه زنان مبارز و شجاع آن اعلام می‌کند. ما از خواست برحق فلسطینیان برای ایجاد کشور مستقل فلسطین بر پایهٔ قطعنامه‌های سازمان ملل متحد و شورای امنیت، و حل‌وفصل مسئلهٔ فلسطین از راه مسالمت‌آمیز و در انطباق با منشور سازمان ملل متحد، پشتیبانی می‌کنیم. بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، راه‌حل مسئلهٔ فلسطین در ایجاد کشور مستقل فلسطین در محدودهٔ مرزهای پیش از جنگ ژوئن ۱۹۶۷، با پایتختی بیت‌المقدس شرقی و بازگشت پناهندگان فلسطینی به وطن خود است. دولت خودگردان فلسطین و نیروهای ملّی و دموکراتیک فلسطین بارها حمایت خود را از چنین راه‌حلی بیان کرده‌اند.

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران ضمن حمایت از خواست‌های برحق و انسانی خلق فلسطین، هم‌صدا با همهٔ صلح‌دوستان جهان می‌گوید: جنگ دیگر بس است! کشتار وحشیانهٔ ملّت فلسطین و از جمله کودکان و غیرنظامیان بی‌دفاع باید متوقف شود! آوارگان فلسطینی باید به خانه‌هایشان بازگردند!

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران

۲۵ اردیبهشت ‍۱۴۰۰ (۱۵ مه ۲۰۲۱)

رونوشت به :

فدراسیون دموکراتیک جهانی زنان

دبیرکل سازمان ملل متحد

https://akhbar-rooz.com/?p=113555 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x