جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در محکومیت حکم حبس حسین حسنخانی, معلم بازنشسته

در جهان معاصر فصلی نو با گشوده شدن علم و دانش بشری و پرتوافشانی و سایه گستراندن آن بر زندگی بشر امروزی با تاسی از تجارب ارزنده حیات و آمیختن آن با علم آغاز شده است که نوید بخش زندگی در فردایی بهتر برای نسل کنونی و آیندگان است.
این دستاورد قبل از هر چیز بایستی تاثیرات مثبت خود را در عرصه آموزش و پرورش نمایان ساخته و به تبع آن در سایر ارکان جامعه تسری یابد.
از این رو معلمان شرافتمند همواره کوشیده اند با بهره گیری از دانش و علم خود زمینه و بستری مناسب برای توسعه ی اجتماع فراهم کنند و در این راه سعی کرده اند آنچه را که لازمه ی این پیشرفت در عرصه ی آموزش و پرورش است را به مسئولان گوشزد کنند. علی رغم نیت خیرخواهانه و مسئولانه در این راه همواره با تازیانه های جهل و ناآگاهی مسئولانی که خود حاصل این آموزش و پرورش بوده اند مورد بی مهری و کین واقع شده اند و با احکام سنگین ناعدالتی، روح و روان شان آزرده گشته است.
مهمترین معیار مشروعیت و مقبولیت هر نظام حاکمیتی در جهان چگونگی عملکرد دستگاه قضایی آن است و جوهر ذاتی مشروعیت این نظام قضایی، استقلال آن بوده که تضمین کننده ی آرامش روانی جامعه است.
برای تحقق این امر دادگستری نیازمند قضات و دادرسان مستقل بوده آنچنانکه تنها قانون و وجدان را حاکم اعمال خود قرار دهند و بدون توجه به خواسته ها و فشارهای جانبی از هیچ مانع و رادعی نهراسند و سعی کنند امنیت قضایی را تضمین کرده و در نتیجه برای حفظ حقوق و آزادی های متهم و انسان های گرفتار در چنگال عدالت پناهگاهی امن باشند.
این استقلال بایستی همه جانبه و کامل باشد و تحت تاثیر هیچ قدرتی سلامت خود را به مخاطره نیاندازد.
از طرفی در بند ۱ ماده ۱۴ کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی تصریح شده است به اینکه هر کسی حق دارد به دادخواهی او منصفانه و علنی در یک دادگاه صالح مستقل و بی طرف رسیدگی شود.
اخیرا آقای حسین حسنخانی یکی از همکاران بازنشسته و فرهیخته ی شهرستان مهاباد
در راستای دفاع از حقوق به حق فرهنگیان، دانش آموزان و شرکت در تحصن ها و تجمعات قانونی در محل اداره ی آموزش و پرورش شهرستان مهاباد با حکم ظالمانه ی دادگاه انقلاب آن شهرستان علی رغم وضعیت جسمانی نامساعد و عدم داشتن شرایط لازم برای تحمل حبس به دلیل مشکلات قلبی حاد و تعویض دریچه های قلب، در حال سپری کردن حکم زندان است، با توجه به وضعیت حاد بیماری آن همکار گرامی و همچنین خطرات ناشی از پاندمی و انتشار کرونا، نگرانی نسبت به سلامتی ایشان افزایش یافته و این موضوع نگرانی های زیادی را متوجه همکاران و خانواده ی وی کرده است.

از این رو شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران در دفاع از حقوق این همکار محترم، خواهان آزادی بدون قید و شرط و سریع ایشان و سایر همکاران از جمله اسماعیل عبدی, محمدرضا رمضانزاده و … بوده و در خصوص عواقب و خطرات احتمالی ناشی از شرایط زندان با توجه به این وضعیت و حاکم شدن موج پنجم بیماری همه گیر کرونا از مسئوالان قضایی درخواست دارد شرایط آزادی این عزیزان را فراهم کنند و خود را از هرگونه تبعات سنگین ناشی از این اقدام ها مصون بدارند.
بدیهی است شورای هماهنگی در صورت عدم اعمال ماده ۱۷ ساماندهی زندانیان در مورد همکار خود حسین حسنخانی حق هرگونه اقدامی از جمله حضور اعتراضی در شهرستان مهاباد را برای خود محفوظ می دارد.

شورای هماهنگی تشکل های صنفی فرهنگیان ایران
۱۴۰۰/۴/۲۵

https://akhbar-rooz.com/?p=119754 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x