جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بیانیه ۹ نفر از زندانیان سیاسی بند ۸ اوین درباره وضعیت درمان آرش صادقی

با زیر پا گذاشتن آئین نامه اجرایی بیمه درمان زندانیان از سوی سازمان زندانها و قطع هزینه درمان زندانیان ماه هاست کشمکشی سخت و طاقت فرسا ما بین زندانیان بیمار و زندانبانان بر سر جان و سلامتی آنان در زندانهای کشور در جریان است.
در طول نزدیک به یک سال گذشته دهها زندانی در اوین به دلیل ناتوانی از تامین هزینه درمان و یا ایستادگی در برابر تحمیل غیر قانونی هزینه درمان ،حین اعزام به بیمارستان بالااجبار به داخل بندها برگشت داده شده اند و تن رنجور و مریض آنان در معرض تشدید و پیشرفت بیماری قرار گرفته است.
گذشته از این اقدام هولناک از طرف سازمان زندانها که به طور اعم مشمول حال همه زندانیان سیاسی و غیر سیاسی میشود باید بگوئیم تا آنجا که به درمان زندانیان سیاسی برمی گردد شرایط به مراتب بدتر نیز هست و آنان برای درمان به اعزام به بیمارستان علاوه بر مواجه با قطع هزینه درمان با کارشکنی هاو موانع متعددی از سوی دادیار ناظر بر زندانیان سیاسی ،سیاست زندان و بهداری مواجه اند
به طوری که نتیجه این وضعیت روح الله مردانی ،محمد حبیبی و …، ناچارا از پیگیری درمان منصرف و آرش صادقی و علیرضا گلیپور بدلیل عدم رسیدگی به موقع و کارشکنی های معمول در پیگیری درمانشان، در شرایط جسمانی بسیار خطیری قرار دارند و با این حال همچنان از اعزام و درمان قطعی آنان جلوگیری میشود.
جان آرش صادقی در زندان رجائی شهر در معرض خطر جدی است و اینجا در زندان اوین علیرضا گلیپور در مقابل چشمان ما در حال پرپر شدن است.
همانطوری که ما در بیانیه اول خود به تاریخ ۹۸/۵/۳۱ تاکید کرده ایم قطع هزینه های درمان زندانیان و کارشکنی در درمان زندانیان سیاسی ،تحمیل مرگی تدریجی و دردناک به آنان و عملی به غایت ضد انسانی است که می باید به فوریت متوقف گردد.
ما عدم اعزام آرش صادقی به بیمارستان را قویا محکوم میکنیم و با تاکید بر اعزام فوری او به مراکز درمانی مجهز، بدینوسیله مسئولیت و عواقب هر گونه تعلل در درمان او را متوجه بالاترین مقامات اجرائی و قضایی کشور میدانیم.
همچنین ما زندانیان سیاسی بند ۸ اوین با امضای این بیانیه به عنوان دومین بیانیه مشترک در طول سه ماه گذشته،بر عزم راسخ خود در مبارزه برای تامین بیمه درمانی زندانیان و درمان آنان در مراکز درمانی مجهز پای میفشاریم و بدینوسیله بار دیگر مردم آزاده ایران و نهادهای بین المللی حقوق بشری را جهت جلوگیری از وقوع فاجعه ایی هولناک در زندانهای کشور به استمداد می طلبیم.
فردا برای جلوگیری از مرگ خاموش و دردناک هزاران زندانی دیر است.


روح الله مردانی
محمد حبیبی
جعفر عظیم زاده
علیرضا گلیپور
کیانوش سلاطینی
محمد کریمی
محسن حاجی محمدی
بهزاد همایونی
روئین عطوفت

۱۸ آبان ۹۸

https://akhbar-rooz.com/?p=11512 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x