پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

بیست تن از مهاجرانی که قاچاقچیان آنها را به دریا انداختند، جان سپردند

سازمان بین‌المللی مهاجرت وابسته به سازمان ملل روز پنجشنبه ۴ مارس (۱۴ اسفند) اعلام کرد گروهی از قاچاقچیان انسان در نقطه‌ای در سواحل جیبوتی در شرق آفریقا ۸۰ مهاجر درون قایق‌شان را به دریا افکندند و بر اثر این اقدام، دست کم ۲۰ تن از مهاجران جان خود را از دست دادند.

«محمد عبدیکر»، مدیر منطقه ای سازمان بین‌المللی مهاجرت در شرق و شاخ آفریقا گفت این فاجعه در حالی اتفاق افتاد که مهاجران در حال سفر از جیبوتی به یمن بودند. آنها امیدوار بودند برای یافتن کار به شبه جزیره عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس برسند.

«ایوُن اندگه»، سخنگوی منطقه ای سازمان بین‌المللی مهاجرت گفت: «روزانه هزاران جوان و حتی نوجوان آفریقایی تلاش می‌کنند تا از طریق یمن خود را به کشورهای حوزه خلیج فارس برسانند.»

وی ادامه داد: «بسیاری از این افراد در مسیر سفر می‌میرند، بعضی از آنها نمی‌توانند مسیر را ادامه بدهند و بعضی دیگر در یمن به دام می‌افتند.»

مسئولان سازمان مهاجرت جزئیات بیشتری از جمله درباره انگیزه غرق کردن مهاجران به دست قاچاقچیان و نیز سرنوشت نجات‌یافتگان اعلام نکرده‌اند، اما به گفته عبدیکر، این سومین فاجعه از این نوع در کمتر از شش ماه در این منطقه است و در این سه حادثه در مجموع بیش از ۷۰ مهاجر کشته شده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=105908 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x