جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بیست و نهمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه; اخبار سایر تجمعات اعتراضی طی روز گذشته

بیست و نهمین روز اعتصاب کارگران هفت تپه

به گزارش سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، امروز دوشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹، تجمع و راهپیمایی کارگران نیشکر هفت تپه  در مقابل فرمانداری و در ادامه از فلکه هفت تیر به سمت ترمینال اهواز و فلکه ساعت در شهر شوش برگزار شد. در این تجمع، کارگران بر ضرورت اتحاد و ادامه اعتصاب تا رسیدن به مطالبات و از جمله خلع ید بخش خصوصی تاکید کردند.

معترضان اهم مطالبات خود را پرداخت معوقات مزدی، رسیدگی به وضعیت شغلی، تعیین تکلیف شرکت، بازگشت به کار همکاران اخراج شده، ابطال واگذاری شرکت به بخش خصوصی و همچنین تمدید مهلت دفترچه‌های درمانی، عنوان کرده‌اند.

تجمع کارگران شهرداری در آبادان

امروز دوشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹، جمعی از کارگران پسماند شهرداری آبادان با حضور مقابل دفتر امام جمعه این شهر خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شدند.

بر اساس این گزارش، بیش از ۵۰ نفر از کارگران خدمات شهری آبادان به دلیل پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و مزایای شغلی مقابل دفتر امام این شهر حاضر شده و خواهان رسیدگی به مشکلات خود شدند.

کارگران معترض به خبرنگار ایرنا گفتند: زیر نظر پیمانکار پسماند در منطقه ۲ شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم و چهار ماه است که حقوق و مزایای ما پرداخت نشده است.

آنها افزودند: ۱۶ ماه حق بیمه ما هم پرداخت نشده و با کمترین امکانات مشغول کار هستم و بارها به دلیل این مشکلات اعتراض کردیم ولی فقط با وعده و وعید مواجه شدیم و در عمل هیچ اتفاق مثبتی در خصوص پرداخت بیمه و حقوق رخ نداده است.

این کارگران گفتند: با اینکه برای انجام کار در زمان بیماری کرونا باید از دستکش و ماسک استفاده کنیم شهرداری در تهیه این اقلام به ما کمکی نکرده است و مجبوریم با هزینه خودمان این اقلام را تهیه کنیم.

آنها اظهار داشتند: ماه‌هاست منتظر پرداخت مطالبات معوقه خود هستیم، شرایط اقتصادی سخت است و این تاخیر در پرداخت حقوق‌ها بیشتر ما را تحت فشار قرار می‌دهد، ما در پرداخت اجاره منزل و سایر هزینه های زندگی با مشکل جدی مواجه شده ایم.

کارگران معترض گفتند: ما  از قولهای بی پشتوانه مسوولان شهرداری خسته شده ایم و امیدواریم این بار صدای ما را بشنوند و در رفع مشکلاتمان یاری کنند زیرا با این شرایط حتی توانایی تامین کمترین مایحتاج خانواده خود را نداریم.

تجمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 612999_599.jpg است

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹، با حضور در مقابل ساختمان دانشکده پزشکی این دانشگاه، رسیدگی به مسائل آموزشی خود را خواستار شدند.

این دانشجویان با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی خواسته‌های خود را در باره گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی، چگونگی برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی و محاسبه کشیک‌های داوطلبانه بعنوان دوره آموزشی اعلام کردند و همکاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای حل آنها را خواستار شدند.

یکی از این دانشجویان گفت: “تعدادی از دانشجویان دوره‌های بالینی(اکسترن و اینترن) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتدای شیوع بیماری کرونا بصورت داوطلبانه در بیمارستان‌های اصفهان برای خدمت‌رسانی، کشیک بودند و به آنها وعده داده شده بود که مدت زمان کشیک‌های آنها معادل گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی محاسبه شود”.

این دانشجو با بیان‌اینکه کشیک‌های داوطلبانه از دهم اسفند تا سی و یکم خرداد به مدت ۱۱۲ روز و توسط ۱۹۰ دانشجوی داوطلب در بیمارستان‌های مرجع کرونا به مدت ۱۵ هزار و ۳۰۰ ساعت انجام شد، افزود: این دانشجویان خواهان عملی شدن وعده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای محاسبه ساعت‌های کشیک معادل دوره‌های آموزشی هستند.

وی به یکی دیگر از خواسته‌های آموزشی دانشجویان اشاره و اضافه کرد: “بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید آزمون‌های پایان سال تحصیلی دروس نظری بصورت غیرحضوری برگزار شود اما دانشکده پزشکی دانشگاه این آزمون‌ها را بویژه برای دانشجویان ترم هفتم به بالا بصورت حضوری برگزار می‌کند”.

این دانشجو ادامه داد: “دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متقاضی رعایت مصوبه‌های شورای آموزشی دانشگاه برای برگزاری غیرحضوری آزمون‌های نظری هستند”.

این دانشجوی پزشکی اصفهان به تعطیلی همه دوره‌های آموزشی بالینی در این دانشگاه نیز اشاره کرد و گفت: “این تعطیلی باعث عقب افتادن آنها به مدت ۲ ترم تحصیلی نسبت به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی و در نتیجه عقب افتادن زمان فارغ‌التحصیلی‌شان می‌شود”.

وی، خواسته دانشجویان در این زمینه را تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی بالینی برای دانشجویان پزشکی دانشگاه با اتخاذ تدابیری مانند تعدیل تعداد دانشجویان و بیماران در هر دوره، عنوان کرد.

تجمع آتش‌نشانان در اصفهان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز دوشنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۹، جمعی  آتشنشانان اصفهان در اعتراض به کمبود حقوق و مزایا دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن 19-300x200.jpg است

جمعی از معلمان مدارس غیرانتفاعی با تجمع در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران، خواستار رسیدگی به مطالبات شغلی خود شدند.

بر اساس این گزارش، معلمان آزاد شاغل در مدارس غیرانتفاعی تحت پوشش قانون کار به صورت ساعتی کار می‌کنند و بیمه آن‌ها به صورت ساعتی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شود.

معلمان در اینباره اعلام کردند: “ما همان کار معلمان رسمی را انجام می‌دهیم اما یک‌سوم آنها حقوق نمی‌گیریم؛ از همه مزایای شغلی محرومیم و حتی بیمه ما کامل پرداخت نمی‌شود”.

تجمع کنندگان افزودند: “دستمزد ما گاهی از حداقل حقوق کارگری هم کمتر است؛ یعنی کارگر ساده هم به حساب نمی‌آییم؛ نمایندگان مجلس باید وزارت آموزش و پرورش را مجبور کنند که این نیروهای متخصص را در بدنه خود جذب و ساماندهی کند”.

معلمان عنوان کردند: “اکثریت معلمان آزاد کشور دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد هستند و چندین سال سابقه کار باکیفیت دارند اما در بدترین شرایط شغلی به سر می‌برند”.

اعتراض کارگران سیر و حرکت و ناوگان راه‌آهن کشور

روز یکشنبه ۲۲ تیرماه، کارگران سیر وحرکت و ناوگان راه‌آهن کشور نسبت به وضعیت شغلی خود دست به اعتراض زدند و خواستار مستقیم شدن قراردادهای کار خود با حذف پیمانکاران تامین نیرو هستند.
بنا به گزارش منتشره،دست‌کم ۱۰ تا ۱۲ هزار کارگر در واحد سیر و حرکت و ناوگان راه‌آهن سراسر کشور به عنوان «لکوموتیوران»، «سوزنبانان»، «پست بازدید»، «رئیس قطار»، «بازدید فنی قطار»، «علائم » و «مانورچی» زیر نظر یک پیمانکار واحد مشغول کارند و در تمامی این سال‌ها بخشی از مطالبات مزدی آنها توسط پیمانکاران برداشت می‌شود.به گفته این کارگران: پیمانکار تامین نیرو در مقام کارفرما به هیچ‌یک از تعهدات مزدی خود در قبال کارگران سیر و حرکت و ناوگان عمل نکرده است.آنها در ادامه افزودند:علیرغم پیگیری مداوم کارگران تاکنون مسئولان هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکار و نوع قرارداد کارگران نگرفته‌اند و این موضوع هر روز نگرانی آنها را بیشتر می‌کند.

تجمع کارکنان شهرداری شهرستان لالی

این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن photo_2020-07-12_12-59-21-300x300.jpg است

به گزارش لالی نیوز، روز شنبه ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۹، شماری از کارکنان شهرداری شهرستان لالی در اعتراض به عدم پرداخت معوقات مزدی خود در میدان شهدای ۲۱ دی این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، این کارکنان ۱۱ ماه حقوق معوقه و ۵ ماه حق بیمه خود رادریافت نکرده‌اند.

تجمع اعتراضی کارگران شهرداری تبریز

شماری از کارگران شهرداری شهرستان تبریز روز یکشنبه ۲۲ تیر ماه در محوطه عمارت شهرداری این شهرستان دست به تجمع اعتراضی زدند.
از قرار معلوم مطالبات بیمه‌ای کارگران خدماتی شهرداری تبریز چندین ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده و آنها در تمدید و تعویض دفترچه‌های درمانی خود دچار مشکل شد‌ه‌اند.به گفته کارگران معترض،علیرغم وعده رئیس شورای اسلامی شهر تبریز برای پیگیری مطالبات کارگران تاکنون هیچکدام از مشکلات آنها رفع نشده است.

ادامه اعتراض کارگران ایستگاه مترو تبریز

روز یکشنبه ۲۲ تیرماه،کارگران ایستگاه مترو تبریز باری دومین روز متوالی اعتراض خود را نسبت به عدم دریافت حقوق های معوقه خود اعلام کردند.
بنا به گزارش منتشره،کارگران ایستگاه مترو تبریز ۳ ماه حقوق عقب افتاده خود را دریافت نکرده اند.به گفته کارگران،از اول فروردین ماه سال جاری تا به امروز فقط دوبار مبلغ یک میلیون تومانی به حساب این کارگران واریز شده است و در این شرایط تورم و گرانی کشور وضعیت معیشت و شرایط زندگی برای آنها بسیار سخت شده است.گفتنی است،این کارگران تاکنون بارها برای برای پیگیری وضعیت خود از راه های مختلف دست به اعتراض زده اند ولی تاکنون هیچ مقام مسئولی جوابگوی خواسته های آنها نبوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=40067 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x