چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بی‌خبری از حمزه درویش پس از انتقال از زندان لاکان رشت به مکانی نامعلوم

حمزه درویش، زندانی سنی مذهب روز پنج‌شنبه ۶ شهریورماه از زندان لاکان رشت به مکان نامعلومی منتقل شد. گفته می‌شود ماموران در زمان انتقال آقای درویش دست‌ها، پاها و چشمان وی را بسته‌اند. از سوی دیگر آقای درویش طی روزهای اخیر تماسی با خانواده خود نداشته و این امر باعث نگرانی خانواده وی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، یک منبع نزدیک به خانواده آقای درویش در خصوص آخرین وضعیت وی به هرانا گفت: “حمزه درویش زمان از روز پنج‌شنبه با خانواده خود تماس نگرفته و روز یکشنبه ۹ شهریور یکی از همبندی‌های او با خانواده‌اش تماس گرفت و از انتقال وی به مکان نامعلومی خبر داد. بنا به گفته این فرد ماموران در زمان انتقال دست‌ها، پاها و چشمان حمزه را بسته بودند. اکنون خانواده آقای درویش نگران وضعیت وی هستند”.

هرانا هفته گذشته در گزارشی از ضرب و شتم و تهدید این زندانی توسط افرادی که خود را ماموران اداره اطلاعات رشت می‌خواندند خبر داد. ماموران مورد اشاره به او گفته بودند که اگر با اداره اطلاعات همکاری نکند عواقب بدی در انتظارش خواهد بود و برای وی پرونده سازی خواهند کرد. نهایتا به او ۱۰ روز فرصت دادند تا به پیشنهاد آنان برای همکاری فکر کند.

آقای درویش از تاریخ ۳۰ تیرماه در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم و با درخواست بازگشت به زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زد و در تاریخ ۲۵ مرداد به اعتصاب خود پایان داد.

حمزه درویش، زندانی ۲۶ ساله اهل تالش مدعی است در سال ۹۳ نیروهای یک گروه بنیادگرای مستقر در سوریه با فریب، او را به ترکیه کشانده و سپس به سوریه منتقل کرده‌اند. مدتی را در زندان داعش بوده و سپس با دریافت امان نامه‌ای از سفارت ایران در ترکیه به ایران فرار کرده و خود را به نیروهای امنیتی معرفی کرده است و حتی این شانس را داشته که با قید ضمانت آزاد باشد و به شغل پرورش بلدرچین مشغول شود.

حمزه درویش پس از یک سال آزادی با قرار وثیقه مجددا بازداشت و در دادگاهی پر ابهام به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=45094 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x