پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تأثیر «برگزیت» برفوتبال اروپا؛ نژاد پرستی و فیفا؛ میزبانی دیگر ایران حذف شد

تأثیر «برگزیت» برفوتبال اروپا

نازک بین: بعد از سه سال سرانجام خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موسوم به «برگزیت» نهایی شد، اتفاقی که اگرچه خرسندی و خوشبینی گروهی از اهالی بریتانیا را به همراه داشته اما نگرانی‌هایی را هم درباره تبعات این جدایی به وجود آورده است. یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها هم مربوط به آینده فوتبال انگلیس می‌شود.

شاید به نظر برسد که لیگ برتر انگلیس درون حبابی است که آن را از سایر بخش‌های جامعه انگلیس جدا می‌کند اما حتی جذاب‌ترین لیگ فوتبال دنیا هم از تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در امان نیست. مقامات لیگ و چند تن از رؤسای باشگاه‌‌ها تاکنون به صورت علنی نگرانی خود را از بابت ضررهای بالقوه برگزیت برای فوتبال جزیره ابراز کرده‌اند اما خیلی‌های دیگری هنوز مطمئن نیستند که آیا این ماجرا اصلاً به ضرر لیگ برتر تمام خواهد شد و اگر اینطور است، میزان آن چقدر خواهد بود. از این رو همانطور که قابل انتظار بود، این بلاتکلیفی فلج کننده بر دغدغه‌های آنهایی که به نوعی به فوتبال بریتانیا در ارتباط هستند دامن زده است. این وضعیت اما نه فقط برای اهالی فوتبال بلکه بسیاری از فعالان دیگر صنایع صدق می‌کند و همه آنها منتظر هستند تا نمایندگان سیاسی‌شان از راه رسیده و بهترین راه حل را برای تجارت آنها ارائه کنند. اما واقعیت این است که هیچ ضمانتی برای ضربه نخوردن لیگ برتر وجود ندارد و با فروکش کردن التهابات سیاسی و اقتصادی برگزیت، دوره گذاری آغاز می‌شود که قطعاً بخش‌های بیشتری از تأثیر برگزیت بر بریتانیا را به تصویر خواهد کشید. اما برگزیت به طور خاص بر فوتبال جزیره و لیگ برتر انگلیس چه تأثیری می‌‌گذارد؟

برگزیت بر لیگ برتر فوتبال انگلیس و اروپا چگونه تأثیر می‌گذارد؟

سال ۲۰۱۶ زمانی که بحث برگزیت داغ شد، تمام ۲۰ باشگاه لیگ برتر انگلیس مخالف این اتفاق بودند که تعجب‌آور هم نبود. در آن زمان ریچارد اسکودامور، رئیس لیگ برتر فوتبال انگلیس در گفت‌و‌گویی که با شبکه رادیو ۵ BBC انجام داد اعتراف کرد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا کاملاً به ضرر لیگ برتر است اما با توجه به نتیجه همه‌پرسی او چاره‌ای نداشت جز اینکه سازمان تحت هدایتش را از همان مسیری بگذارند که اکثریت مردم بریتانیا خواسته بودند.

اگرچه هنوز دقیقاً مشخص نیست که برگزیت چه تأثیراتی بر لیگ برتر خواهد گذاشت اما چند سناریوی احتمالی وجود دارد که احتمال شکل‌گیری آنها در آینده‌ای نه چندان دور وجود دارد و به این ترتیب ما می‌توانیم تصویری واضح‌‌تر از تبعات احتمالی این ماجرا بر فوتبال انگلیس داشته باشیم.

خروج «سخت» از اتحادیه اروپا می‌تواند منجر به بازگشت قوانین سختگیرانه‌تر در حوزه جابجایی کالاها  و نفرات به داخل لیگ برتر و خارج از آن شود در حالی که خروج «نرم» می‌تواند معیارهای آسان‌تری را به همراه داشته باشد. برگزیت هم از سوی پارلمان بریتانیا هم از سوی پارلمان اروپا تأیید شده است و به این ترتیب الان موضوع مهم ماهیت روابط آینده میان بریتانیا و سایر نقاط دنیا است.

جابجایی و نقل و انتقال بازیکن

یکی از اصلی‌ترین دلایل نگرانی و مخالفت اهالی فوتبال انگلیس با برگزیت، نگرانی از وضعیت بازیکن غیربومی تیم‌ها بوده است چون اعمال محدودیت برای جذب بازیکنان غیربریتانیایی که پیش از این آزادانه به انگلیس رفت و آمد داشتند، کار آنها را برای تقویت تیم‌های‌شان سخت خواهد کرد و این یکی از تبعات اجتناب ناپذیر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا است.  

بعد از برگزیت، ممکن است که بازیکنان اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند آلمان، فرانسه، اسپانیا و ایتالیا که در انگلیس مشتریانی مثل منچستریونایتد یا آرسنال دارند، حکم بازیکنانی غیراروپایی را پیدا کنند و برای حضور آنها در ترکیب تیم‌های انگلیسی محدودیت‌هایی در نظر گرفته شود. این یعنی که برای این دسته از بازیکنان باید یکسری معیارها یا معافیت‌های خاص در نظر گرفته شود تا بتوانند به عنوان کارمندان یک باشگاه فوتبال، مجوز کار در بریتانیا دریافت کنند. این در حالیست که سال ۲۰۱۶ شبکه BBC‌ لیستی مشتمل بر ۳۳۲ بازیکن شاغل در لیگ برتر، چمپیونشیپ و لیگ برتر اسکاتلند منتشر کرد که در صورت نهایی شدن برگزیت، واجد شرایط دریافت مجوز کار در فوتبال انگلیس نخواهند بود.

علاوه بر این، خروج از اتحادیه اروپا بدان معناست که باشگاه‌های فوتبال در بریتانیا برای جذب بازیکنان زیر ۱۸ سال غیربریتانیایی برای آکادمی‌های‌شان محدودیت‌های به مراتب بیشتری خواهند داشت. طبق قوانین فیفا، باشگاه اجازه جذب بازیکن خارجی زیر سن قانونی را نمی‌دهد مگر اینکه این جابجایی میان دو باشگاهی صورت بگیرد که هردوی آنها وقع در کشورهای زیرمجموعه اتحادیه اروپا باشند. بنابراین با نهایی شدن خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، انگلیس دیگر جزو کشورهای حوزه اتحادیه اروپا محسوب نمی‌شود و به عنوان مثال باشگاهی مانند آرسنال دیگر نخواهد توانست سسک فابرگاس‌های بعدی‌اش را از بارسلونا یا دیگر تیم‌‌های اروپایی جذب کند. تمامی باشگاه‌های بریتانیایی از فیفا اطمینان دریافت کرده‌اند که تا پایان دوره گذار برگزیت که پایان سال ۲۰۲۰ است، بتوانند مانند قبل از بند ۱۹ اساسنامه فدراسیون جهانی فوتبال در حوزه نقل و انتقالات بهره ببرند اما مشخص نیست که بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد.

با این وجود نشریه تایمز انگلیس ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ در گزارشی فاش کرد که اتحادیه فوتبال انگلیس، در نظر دارد تعداد بازیکنان خارجی شاغل در هر یک از تیم‌های باشگاهی لیگ برتر این کشور را به ۱۲ نفر کاهش دهد که ۵ نفر کمتر از سقف محدودیت فعلی خواهد بود. تصویب چنین قانونی بدون شک بر وضعیت تیم‌‌های لیگ برتر تأثیر خواهد گذاشت به خصوص تیم‌های مدعی. اما فقط بازیکنان نیستند که شامل چنین محدودیت‌هایی می‌شوند چون لیگ برتر در دو دهه گذشته شامل ورود موجی از مربیان خارجی بوده است به طوری که در ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ از ۲۰ تیم لیگ برتری،‌ ۱۰ تیم مربی غیر بریتانیایی دارند که مهمترین‌شان پپ گواردیولا در منچسترسیتی، یورگن کلوپ در لیورپول و ژوزه مورینیو در تاتنهام هستند.

سایر تبعات برگزیت

به جز احتمال کاهش تعداد بازیکنان اروپایی غیر بریتانیایی در ترکیب تیم‌های لیگ برتری، برگزیت ممکن است تبعات دیگری هم برای فوتبال جزیره داشته باشد که نتایج می‌تواند در کوتاه یا بلند مدت خودش را نشان دهد. یکی از آنها زیان‌های مالی است. همانطور که چندی پیش مایک گارلیک مدیر باشگاه برنلی گفت، کاهش ارزش پوند در قیاس با یورو، کار باشگاه‌های انگلیسی را برای خرید بازیکن در بازار‌ رقابتی فوتبال اروپا بسیار سخت‌تر خواهد کرد.

علاوه بر این، درآمدهای هنگفت لیگ برتر انگلیس که به لطف محبوبیت و جذابیت گسترده‌اش در سطح جهان دارد نیز ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد. کاهش چشمگیر ستاره‌های غیربریتانیایی در ترکیب تیم‌ها، بدون شک بر میزان جذابیت لیگ برتر انگلیس تأثیر منفی خواهد گذاشت و از میزان مخاطبان آن خواهد کاست.

با توجه به مواردی که ذکر شد انتظار می‌رود که برگزیت ضربه قابل توجهی چه از نظر کیفی چه از نظر مالی به فوتبال انگلیس بزند مگر اینکه سیاستمداران این کشور تمهیداتی بیندیشند و برای فوتبال استثناهایی را  در نظر بگیرند.

اینفانتینو: تیم‌های خاطی بازنده نتیجه خواهند شد

با نظر مستقیم رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا تیم هایی که از جانب بازیکنان یا هوادرانش رفتار نژاد پرستانه سر بزند، بازنده نتیجه خواهند شد. شعار مبارزه با نژاد پرستی و مبارزه با فاسد در دو دهه اخیر در دستور کار تمام مسابقات ورزشی تحت نظارت فدراسیون جهانی فوتبال فیفا قرار داشته است و بعد از اتفاقات رخ داده در مورد بلاتر و پلاتینی مبارزه با فساد هم ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد. بر اساس گزارش خبر رسانه اسپورت، جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا در حاشیه نشست برنامه پیشرفت و همکاری با کنفدراسیون فوتبال آفریقا خبر از انجام طرحی جدید برای مبارزه با نژاد پرستی داد.

وی درباره شعار‌ها و رفتار نژاد پرستانه گفت: ما در جلسه کمیته اجرایی فیفا این موضوع را به صورت فوری بررسی کردیم و به نتایج بسیار خوبی دست یافتیم. اینفانتینو اظهار داشت: با این موضوع دیگر مماشات نمی‌کنیم. ما به فدراسیون ها به صورت رسمی اعلام کردیم اگر رفتاری نژادپرستانه در هر دیدار رخ داد ابتدا داور فورا باید بازی را متوقف کند و در صورت توقف رفتار ناشایست بازی از سر گرفته می‌شود و برای تیم و تماشاگران باشگاه یا تیم خاطی مجازات‌های نقدی و عدم حضور هوادار در نظر گرفته خواهد شد.

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا ادامه داد: در صورت ادامه چنین رفتاری در بازی داور می‌تواند بازی را به طور کامل متوقف کند و مانع ادامه بازی شود و تیم خاطی بازنده نتیجه خواهد بود.این امر به صورت تمرینی در چند کشور شروع شده است و فدراسیون ‌ها ملزم به اجرای آن هستند در غیر اینصورت فیفا به صورت رسمی به این موضوع ورود خواهد کرد.

تیم فوتبال والنسیا در خانه رقیبش، گرانادا تسلیم و حذف شد.

تیم فوتبال والنسیا با شکست ۲ بر یک در خانه گرانادا در مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی اسپانیا، با این رقابت‌ها وداع کرد. ابتدا سولدادو در سومین دقیقه میزبان را پیش انداخت و در حالی که والنسیا با گل رودریگو در دقیقه ۴۰ آماده ادامه رقابت در وقت اضافه بود، باز هم سولدادو این بار در دقیقه ۴+۹۰ از روی نقطه پنالتی گل صعود گرانادا به جمع چهار تیم برتر جام حذفی اسپانیا را به ثمر رساند.

دورتموند هم به جمع حذف‌شده‌ها پیوست

تیم فوتبال بوروسیا دورتموند با شکست ۳ بر ۲ در خانه وردربرمن در دور سوم رقابت‌های جام حذفی آلمان از این جام کنار رفت.پس از اینکه سلکه در دقیقه ۱۶ و بیتنکورت در دقیقه ۳۰ برمن را پیش انداختند، هالند با تداوم گلزنی برای دورتموند در دقیقه ۶۷ از اختلاف کاست، اما راشیکا در دقیقه ۷۰  بار دیگر اختلاف را به دو گل رساند و گلزنی رینا در دقیقه ۷۸ حاصلی برای پرطرفدارترین تیم آلمان نداشت.به این ترتیب دورتموند با شکست ۳ بر ۲ اولین جامش در فصل جاری را از دست داد.

واکنش غیرمنتظره مسی به ادعای عجیب آبیدال

ادعای اریک آبیدال، مدیر ورزشی بارسلونا، در مورد دلیل اخراج ارنستو والورده، با واکنش لیونل مسی، ستاره آبی و اناری ها همراه شد.

به گزارش “ورزش سه”، شکست بارسلونا مقابل اتلتیکو مادرید در نیمه نهایی سوپرکاپ اسپانیا، به اخراج ارنستو والورده انجامید و پس از آن این باشگاه کیکه ستین را به عنوان جانشین او معرفی کرد؛ در حالی که پیش از آن از ژاوی هرناندس به عنوان گزینه هدایت بارسا نام برده می شد و حتی مذاکراتی هم با او صورت گرفته بود.

 اما آبیدال در گفتگو با اسپورت، صحبت هایی جنجالی در مورد سرمربی سابق بارسا، والورده و همین طور هم تیمی سابقش، ژاوی به زبان آورد.

او در مورد دلیل اخراج والورده گفت: “من به نتایج نگاه نکردم، من به نمایش تیم توجه داشتم. آنطور که بازی می کردیم، تاکتیک ها، عملکرد بازیکنان و آنهایی که بازی نمی کردند. من به جزئیات توجه داشتم. خیلی از بازیکنان راضی نبودند یا خیلی تلاش نمی کردند و مشکلات از نظر ارتباطات درون تیمی بود. رابطه کاری مربی با بازیکنان خوب بود اما من به عنوان یک بازیکن سابق، می توانستم چیزهایی را احساس کنم. من به باشگاه در مورد چیزی که فکر می کردم، گفتم و باید تصمیم گرفته می شد.”

 آبیدال همچنین درباره ژاوی به دلیل اینکه گفته بود پیشنهاد رسمی ای از سوی بارسا دریافت نکرده بود، گفت: “در اولین جلسه ای که داشتیم، ژاوی صحبت های ما را شنید. در دومین جلسه، او از تصمیمش گفت. آنچه در رسانه ها مطرح شد، بیشتر جنبه سیاسی داشت، تا ورزشی. من تنها در مورد فوتبال صحبت می کنم. من علاقه دارم در مورد کاری که مربیان می کنند، صحبت کنم. در مورد صحبت های ما با ژاوی از همه چیز نوشتند به جز چیزی که واقعیت داشت. اینکه اصلا مذاکره ای برای قرارداد با او انجام نشد.ژاوی تجربه زیادی به عنوان مربی ندارد. درست است که اینجا خانه اوست. باشگاه تصمیم گرفت با کیکه ستین قراردادی دو ساله امضا کند و به او اطمینان زیادی داریم. درهای باشگاه همیشه به روی ژاوی باز است.من نمی دانم اینجا خواهم ماند یا نه اما درهای باشگاه بارسلونا همیشه به روی ژاوی باز است.”

کاپیتان طلایی قرمزها؛ پیش به سوی قهرمانی؛ فصل را اینجا تمام کنید!

آلن شیرر در برنامه Match of the Day (برنامه تحلیلی لیگ برتر انگلیس) گفت: «اگر فصل همین امروز تمام شود، از دید من جوردن هندرسون بهترین بازیکن فصل خواهد بود.» این صحبت او باعث بحث پیرامون کاپیتان لیورپول شد. آیا هندرسون بهترین بازیکن لیورپول است؟ آیا او شایسته دریافت عناوین فردی در پایان فصل است؟ اگر بله، چرا؟

هندرسون نقش فوق‌العاده مهمی در شیوه بازی لیورپول دارد. این ملی‌پوش انگلیسی متولد ساندرلند، زیر نظر یورگن کلوپ، هم بازیکن مهمی بوده و هم اینکه نماینده مهمی برای باشگاه بوده است.

او مانند چسبی است که باعث می‌شود پیوستگی لازم در لیورپول حاصل شود. او به‌عنوان کاپیتان تیم به شکلی حرفه‌ای و فروتنانه با رسانه‌ها برخورد می‌کند. او با اینکه می‌داند چه نقش مهمی در داخل و خارج میدان برای لیورپول دارد اما همیشه اولین فردی است که از دیگران ستایش می‌کند و ارزیابی صادقانه‌ای از وضعیت باشگاه دارد؛ وضعیتی که در حال حاضر از این بهتر نمی‌شود.

مدتی بود که عملکرد هندرسون در داخل میدان به اندازه خارج میدان مؤثر نبود. او سختکوشی و اشتیاق لازم را داشت اما در پست شماره ۶ مرتباً دچار مشکل می‌شد تا اینکه باشگاه یک متخصص را در این پست خرید؛ فابینیو.

برای این بازیکن برزیلی مدتی طول کشید تا جا بیفتد اما او در نهایت به‌عنوان هافبک دفاعی اصلی کلوپ انتخاب شد و هندرسون جلوتر رفت تا به‌عنوان هافبک «باکس تو باکس» بازی کند. به این ترتیب کاپیتان لیورپول بهترین عملکرد خود را پیدا کرد. او توانست بیشتر در گل‌ها اثرگذار باشد و بازی او راحت‌تر به‌نظر می‌رسید.

او در اواخر فصل ۱۹-۲۰۱۸، زمانی که دیگر در پست هافبک شماره ۸ بازی می‌کرد، توانست در ۹ بازی پیاپی پنج پاس گل بدهد، از جمله یک پاس گل در دیدار خاطره‌انگیز مقابل بارسلونا در آنفیلد در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان. کلوپ پس از این تغییر پست گفت: «او مشخصاً این پست را دوست دارد. در این یک سال و نیم تقصیر من بود که او در پست شماره ۶ بازی می‌کرد. شرمنده‌ام! اما ما به او در آن پست نیاز داشتیم.»

فابینیو اخیراً مدتی به‌دلیل مصدومیت غایب بود و هندرسون به پست شماره ۶، یعنی عقب‌ترین پست در خط میانی برگشت. او در این مدت عملکردی ستودنی داشت. این بهترین دوران حضور او در این پست در طول حضورش در باشگاه بود و حالا به‌نظر می‌رسد این بازیکن ۲۹ساله صرف‌نظر از اینکه کجا بازی می‌کند، نمایش درخشانی دارد.

راحت می‌توان دریافت که چرا بازیکنان سابق مانند شیرر و البته بازیکنان فعلی بر این باورند که هندرسون مهم‌ترین بازیکن در تیم فعلی لیورپول است؛ حرفه‌ای بودن او، ذهنیت‌اش، شخصیت‌اش و نحوه رویکردش به بازی از او بازیکنی مهم ساخته است.

جایزه بهترین بازیکن سال اتحادیه بازیکنان با آرای بازیکنان حرفه‌ای اهدا می‌شود. به این ترتیب تعجبی ندارد که هندرسون در پایان فصل به این عنوان برسد. او کاملاً شایسته این جایزه خواهد بود.

اما از نظر اینکه در حال حاضر بهترین بازیکن لیگ کیست، در همان لیورپول هم چند نفر دارند بهتر از او بازی می‌کنند و البته خود هندرسون هم احتمالاً اولین فردی است که به این نکته اشاره خواهد کرد.

آلیسون، دروازه‌بان لیورپول، از زمانی که به این تیم پیوسته مرتباً رشد کرده است. هرچند لیورپول در این فصل تیم حاکم لیگ برتر بوده اما آلیسون بارها مجبور شده موقعیت‌های خطرناک را از حریفان بگیرد که این به‌دلیل اشتباه در پاس دادن یا اشتباهات دفاعی بوده است. جای‌گیری آلیسون حرف ندارد و او می‌تواند در صورت لازم واکنش‌های سریعی داشته باشد. در پرتاب دست و قدرت پاس‌دهی او در میان بهترین‌های انگلیس است. البته هیچ دروازه‌بانی بی‌اشتباه نیست اما ذهنیت آلیسون باعث می‌شود او اشتباهاتش را راحت پشت سر بگذارد.

این دروازه‌بان سابق رم و اینترناسیونال در سال ۲۰۱۹ فاتح لیگ قهرمانان، کوپاآمه‌ریکا، جام باشگاه‌های جهان و جایزه یاشین شد، همچنین بهترین دروازه‌بان سال از دید فیفا هم شد.

جلوتر از آلیسون، ویرجیل فن‌دایک بازی می‌کند که در حال حاضر می‌تواند مدعی عنوان بهترین بازیکن جهان باشد. این در حالی است که چنین ادعایی برای یک مدافع سخت‌تر از یک هافبک یا یک مهاجم است اما او مدافعی میانی است که بازی‌خوانی فوق‌العاده‌اش را با قدرت بدنی، توان رهبری، سازمان‌دهی و تکنیک تلفیق کرده است.

در کنار فن‌دایک، جو گومز ۲۲ساله و انگلیسی حضور دارد که او هم به همین اندازه تأثیرگذار است. زمانی که او در کنار این بازیکن هلندی بازی می‌کند تقریباً به اندازه او مؤثر است و در جریان بازی‌های ابتدای فصل ۱۹-۲۰۱۸ او حتی گاهی بهتر از فن‌دایک هم بازی می‌کرد.

اگر از هندرسون تمجید می‌شود باید از گئورگینیو واینالدوم و فابینیو هم ستایش کرد. فابینیو اخیراً مدتی از لیورپول دور بوده اما در برد ۴ بر صفر مقابل ساوتهمپتون به ترکیب برگشت و قدرتمندانه مقابل چهار بازیکن خط دفاعی حضور یافت. او در ابتدای فصل هم نمایش‌های منسجمی داشت.

واینالدوم در برخی بازی‌ها محو می‌شود اما نقش او در تسهیل جریان بازی و بازگرداندن مالکیت توپ را نباید دست‌کم گرفت. او همچنین زمانی که توپ را در اختیار ندارد عالی کار می‌کند. زمانی که او کاملاً درگیر جریان بازی می‌شود، یکی از درخشان‌ترین بازیکنان زمین می‌گردد.

جلوتر از آنها هم سه مهاجم معروف حضور دارند. محمد صلاح، سادیو مانه و روبرتو فیرمینو می‌توانند در اکثر تیم‌های حال حاضر در ترکیب ثابت قرار بگیرند. فیرمینو نماد بازی لیورپول است. او در خط حمله به شکلی خستگی‌ناپذیر دفاع می‌کند و البته خلاقیت و درخشش را به حمله می‌آورد. از سوی دیگر سرعت، گل‌ها و خلاقیت صلاح و مانه باعث شده آنها نمونه‌هایی عالی از مهاجمان مدرن باشند.

ترنت الکساندر-آرنولد و اندی رابرتسون، دو مدافع کناری لیورپول هم در برنامه‌های این تیم نقشی کلیدی دارند. آنها هم در پست‌های خود در میان بهترین‌های دنیا هستند. جیمز میلنر، کاپیتان دوم، بازیکن چندپسته و پنالتی‌زن اول تیم هم شبیه به هندرسون است.

اینکه هندرسون بیش از هر فرد دیگری کیفیت بازیکنان اطرافش در لیورپول را می‌ستاید و آنها را بهتر از خود می‌داند نشان می‌دهد چرا او یکی از گزینه‌های اصلی بردن جوایز انفرادی در پایان فصل با رأی‌گیری از بازیکنان یا هواداران است.

اگر این عناوین به هندرسون برسند، او با سختکوشی آنها را به دست آورده و کاملاً شایسته‌شان خواهد بود اما لیورپول گروهی از بازیکنان را دارد که در پست‌های خود جزو بهترین‌های دنیا هستند و جدا کردن هندرسون از آنها کار صحیحی نیست. این تیم لیورپول بسیار مؤثر بازی می‌کند، چراکه به‌عنوان یک تیم متحد عمل می‌کند و این را می‌توان با وجود مصدومیت‌های بازیکنان کلیدی در طول فصل دید.

تیم‌های برتر معمولاً باعث می‌شوند ستارگان در داخل آنها پرورش پیدا کنند. از این نظر لیورپول چندین ستاره دارد که بالاتر از هندرسون قرار می‌گیرند اما نباید نقش حیاتی او برای تیم صدرنشین لیگ برتر و قهرمان فعلی جهان و اروپا را نادیده گرفت.

منبع: فوربس – جیمز نالتون

میزبانی ایران کنسل شد
فیبا مسابقات را در بیروت برگزار می‌کند

کنفدراسیون بسکتبال آسیا که پیش از این میزبانی بسکتبال قهرمانی نوجوانان را به ایران داده بود، آن را پس گرفت و به لبنان داد. به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که پیش از این مسئولان فدراسیون بسکتبال اعلام کرده بودند، مسابقات نوجوانان قهرمانی آسیا فروردین ماه در تهران برگزار خواهد شد، اما سایت کنفدراسیون آسیا اعلام کرد، لبنان میزبان رقابت‌ها خواهد بود.

براین اساس رقابت‌های پسران زیر ۱۶ سال آسیا از ۱۷ تا ۲۲ فروردین ماه در شهر بیروت لبنان برگزار خواهد شد.

۱۶ تیم استرالیا، ژاپن، چین، نیوزیلند، کره جنوبی، چین تایپه، سوریه، ایران، لبنان، اندونزی، فیلیپین، تایلند، هند، قزاقستان، عربستان و کویت در این مسابقات حاضر می‌شوند و ۴ تیم نخست جواز حضور در جام جهانی زیر ۱۷ سال که در صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد، کسب می‌کنند.

همچنین کانبرای استرالیا میزبان مسابقات زیر ۱۶ سال دختران انتخاب شده است.

ملی‌پوش پیشین ایران با پرچم امارات به تکواندو بازگشت!

به گزارش خبرنگار ورزشی  تسنیم، هشتمین دوره تورنمنت بین‌المللی فجیره امارات G2 11 بهمن ماه در امارات برگزار شد و ابوالفضل یعقوبی ملی‌پوش سابق تکواندو ایران بعد از مدت‌ها دوری از این رشته در قالب تیم پلیس امارات ثبت‌نام کرد  و با شکست تکواندوکاری از چین تایپه در دیدار نهایی به مدال طلای وزن ۷۴- کیلوگرم رسید.

یعقوبی پیش از این مسابقات نیز در تورنمنت عرب اوپن امارات حاضر شده و در این مسابقات نیز به مدال طلا دست یافته بود.

نکته مهم در خصوص حضور ابوالفضل یعقوبی در تورنمنت فجیره، ثبت‌نام او با پرچم امارات بود. این در حالی است که آخرین حضور رسمی یعقوبی در تیم ملی تکواندو ایران، مسابقات فینال گرندپری سال ۲۰۱۸ در امارات بود که موفق به کسب مدال نشد. آخرین مدال این تکواندوکار نیز در همین سال و اولین مرحله مسابقات گرندپری در شهر منچستر بود که موفق شد به مدال برنز دست پیدا کند. 

به نظر می‌رسد با توجه به عدم دوری ۳ ساله یعقوبی از تیم ملی تکواندو ایران، حضور او در مسابقات فجیره و ثبت‌نام با پرچم امارات اقدامی غیرقانونی از سوی این کشور بوده است. با  این شرایط باید منتظر تصمیم یعقوبی برای آینده ورزشی خود در روزهای آینده ماند.

یعقوبی در سال ۲۰۱۲ در مسابقات جهانی نوجوانان جهان در شرم الشیخ به مدال طلا رسید و نخستین مدال خود را برای تکواندو ایران کسب کرد و در المپیک نوجوانان ۲۰۱۳ نیز در چین به مدال نقره رسید. او در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ چیلیابینسک روسیه موفق به کسب مدال برنز جهان در رده بزرگسالان شد و در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۶ در مانیل فیلیپین به مدال نقره دست یافت.

ملی‌پوش سابق تکواندو ایران مدال طلای المپیک دانشجویان جهان در سال ۲۰۱۵ و مدال نقره و سه مدال برنز از مسابقات گرندپری را نیز در کارنامه خود دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=19471 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x