جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تا حق خود نگیریم، از پای نمی نشینیم؛ تظاهرات گسترده بازنشستگان در سراسر کشور

روز يکشنبه بازنشستگان در بسياری از مراکز استان ها و ديگر شهرهای کشور به خيابان ها آمدند. اجتماعات امروز پرشورتر و گسترده تر از قبل بود. در تبريز بازنشستگان در تامين اجتماعی تحصن کردند. در رشت نيروی انتظامی حمله کرد و چندين نفر دستگير شدند

رشت – یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

روز یکشنبه بازنشستگان در بسیاری از مراکز استان ها و دیگر شهرهای کشور به خیابان ها آمدند و با تجمع در برابر مراکز تامین اجتماعی در شهرهای خود خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند. فراخوان این اجتماعات که به طور هفتگی برگزار می شود، از سوی تشگل های مستقل وابسته به بازنشستگان اعلام می شود. این تجمعات که بارها تکرار شده تا کنون با بی توجهی و سکوت حکومتگران در برابر مطالبات بازنشستگان همراه بوده است. روز هفده اسفند ماه گذشته حکومتی ها به تجمع مشترک بازنشستگان و کارگران حمله کردند و تعدادی از آن ها را بازداشت کردند. بازداشت های پراکنده فعالین این حرکت ها نیز از جمله دیگر اقدامات حکومت بوده است. هنوز اسماعیل گرامی از فعالین بازنشستگان که بیش از دو هفته است در بازداشت به سر می برد، آزاد نشده است.

تبریز – یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

بنابر گزارش ها و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی، تجمعات امروز بازنشستگان در بسیاری جاها گسترده تر و پرجمعیت تر از دفعات قبل صورت گرفته است. تاکنون گزارش هایی از تجمعات در این شهرها منتشر شده است: تهران، کرج، تبریز، اراک، شیراز، اهواز، اصفهان، رشت، مشهد، خرم آباد، ایلام، زنجان، بهشهر، نوشهر، نیشابور، قزوین، کرمانشاه، بجنورد، شوشتر، شوش، سنندج، اردبیل، کرمان، شاهرود، ساری، دزفول.

بنابر گزارش ها حضور زنان در این تجمعات چشمگیر بوده است.

با نزدیک شدن زمان انتخابات حکومتی، شعارهای بیشتری در مخالفت با این انتخابات در تجمعات بازنشستگان شنیده می شود. «ما دیگه رای نمی دیم، از بس دروغ شنیدیم» یکی از این شعارهاست.

»

تبریز. تجمع بازنشستگان در سازمان تامین اجتماعی – یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

در تبریز بازنشستگان در برابر سازمان تامین اجتماعی این شهر ابتدا سفره ی خالی پهن کرده و سپس در داخل تامین اجتماعی تحصن کرده اند.

در رشت ماموران امنیتی و انتظامی به تجمع کنندگان حمله کرده و تعدادی از بازنشستگان و شرکت کنندگان در تجمع را دستگیر کرده اند.

رشت ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

“دستای ما خالیه، وضع شما عالیه”،  “کار خصوصی سازان، غارت است و ‌چپاول”، “همسان‌سازی مشاغل، حق مسلم ماست”، “اندوختمون کجا رفت، به جیب زالو‌ها رفت”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، ”کشور ما رو گنجه، بازنشسته در رنجه”، ” بازنشسته بیدار است، از تبعیض بیزار است”، “فقط کف خیابون، بدست می آید حقمون”، “شعار ما این زمان، معیشت است و درمان”، “ما دیگه رای نمیدیم، از بس دروغ شنیدیم”، از جمله شعارهایی هستند که بازنشستگان در تجمعات سراسری خود سر می دهند.

تظاهرات بازنشستگان در شوش – ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

اراک – ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

اصفهان – ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

https://akhbar-rooz.com/?p=109806 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمید قربانی
حمید قربانی
2 سال قبل

طبقه کارگر در ایران باید خود را اماده گرفتن قدرت سیاسی از طریق به پیروزی رساندن انقلاب کمونیستی و درهم شکستن دولت کنونی نماید، زیرا فقط اوست که می تواند جامعه را نجات دهد! اگر نه نابودی جامعه اجتناب ناپذیر است. کمونیسم یامرگ!

دخو
دخو
2 سال قبل
پاسخ به  حمید قربانی

رفیق جان ۴۲ سال است که جامعه ای ایران نابود شده است.
محیط زیست در ایران نابود است.
رودخانه ها, دریاچه ها و تالاب ها در ایران نابود است.
هوای شهرها سمی, آلوده و نابود است.
اخلاقیات و ارزش های انسانی در ایران نابود است. 
شما بگو چه چیز در ایران مانده که نبود نشده باشد.
طبقهء کارگر و زحمتکشان در گیر بالا بردن حقوق از یک چهارم زیر خط فقر به حقوق حداقل هستند.
آنهایی که مشتغل هستند و کار دارند باید با موج اخراجها مبارزه کنند.
پشت کیبورد نشستن و شعارهای حداکثری نبشتن و دستورات از کنار گود نشستن و فرمان “لنگش کُن” دادن چندان سخت نیست و هر کسی می تواند انجام دهد.
تحلیل مشخص از شرایط مشخص و ارزیابی از توازن قوا در جامعه مقداری پیچیده تر, سخت تر و لازم تر است.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x