پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تا حق خود نگیریم، از پای نمی نشینیم – تجمعات سراسری بازنشستگان در ده ها شهر

تجمع سراسری بازنشستگان کشور امروز در تهران و ده ها شهر برگزار شد. فراخوان اين تجمع ها از سوی تشکل های مستقل کارگران و با حمايت ده ها نهاد کارگری و دانشجويی و فرهنگی اعلام شده بود

تجمع بازنشستگان در تهران – سه شنبه ۷ بهمن

تجمع سراسری بازنشستگان کشور امروز در تهران و ده ها شهر برگزار شد. فراخوان این تجمع ها از سوی تشکل های مستقل کارگران و با حمایت ده ها نهاد کارگری و دانشجویی و فرهنگی اعلام شده بود.

بنابر گزارش ها، در تهران و ده ها شهر و منطقه از جمله تبریز، اصفهان، اراک، ایلام، کرمانشاه، خرم آباد، قزوین، اهواز، ساری، رشت، کرج، مشهد، اجتماعات اعتراضی کارگران برگزار شد. در تهران تجمع در برابر وزارت کار و در شهرستان ها در مقابل ادارات تامین اجتماعی و یا استانداری ها بازنشستگان برای چندمین هفته ی متوالی خواست های خود را فریاد زدند.

در این تجمعات شعارها و پارچه نوشته هایی نظیر «گرانی، تورم، بلای جان مردم»، «وعده وعید کافیه، سفره هامون خالیه»، «وسط خیابون، به دست میاد حق مون»، «تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم»، «شعارمان این زمان، معیشت است و درمان»، به چشم می خورد و در شعارها تکرار می شد.

بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی سی سال حق بیمه پرداخت کرده اند و بر اثر آن چه از دست رنج کارگران و معلمان و سایر اقشار جامعه به صندوق تامین اجتماعی واریز شده، ثروتی هنگفت پدید آمده که دولت بر آن چنگ انداخته و بازنشستگان با مستمری هایی چندین برابر زیر خط فقر زندگی می کنند.

تجمع بازنشستگان در اراک – سه شنبه ۷ بهمن

در قطعنامه ی تجمع سراسری بازنشستگان در روز سه شنبه ۷ بهمن آمده است:

گسترده تر شدن فقر و فلاکت در جامعه، بنیان های زندگی بازنشستگان را همچون سایر اقشار زحمتکش به سوی فروپاشی کشانده است. تبعیض و نابرابری های اقتصادی و اجتماعی فاصله میان اکثریت زحمتکش جامعه با ثروتمندان و صاحبان قدرت را به شکل عریانی نشان می دهد. این تضادها و تفاوت ها موجب گردیده است که بازنشستگان نیز از این مناسبات رنج برده و نارضایتی خود را به شکل تجمع های مکرر اعلام نموده و به بیان خواست های خود بپردازند.  ناتوانی در تامین هزینه های زندگی و پایین بودن سطح حقوق و مستمری و وجود تبعیض های گوناگون، نیروهای بازنشسته را به صف معترضان پیگیر جامعه کشانده است. برآیند این اعتراضات، از جمله تجمع های متعددی می باشد که بازنشستگان برای رساندن صدای خود در مقابل نهادهای رسمی مختلف برپا می دارند. تجمع های خیابانی نشان دهندۀ عملی اجتماعی است که بر پیگیری و تلاش ِ بالفعل آنها برای تغییر اوضاع اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دلالت دارد.

استقبال بازنشستگان از فراخوان های تشکل های مستقل خود که به مبارزه ای مداوم و گسترش یابنده از سوی بازنشستگان انجامیده است، اکنون تنها امید آنان برای آن است که بتوانند حق خود را از حکومت باز پس گیرند و وضعیت زندگی خانواده های خود را بهبود بخشند.

تجمع بازنشستگان در کرمانشاه – سه شنبه ۷ بهمن

تشکل ها و گروه های کارگری با حمایت از خواست ها و مبارزات بازنشستگان و پیوستن به این اعتراضات صفوف این مبارزه را گسترده تر کرده اند.

سندیکای کارگران هفت تپه ضمن پشتیبانی از اعتراض بازنشستگان نوشت:

در روز ۷ بهمن ماه، دستهایمان را متحدانه به هم گره خواهیم زد و یکصدا فریاد خواهیم زد، زندگی شایسته و انسانی حق ماست.
شادی، رفاه، آسایش، امنیت، تفریح، داشتن امکانات و معیشت برای یک زندگی مرفه همراه با استاندارهای جهانی حق ماست.
۷ بهمن ماه، دست در دست هم برای رسیدن به خواست هایمان تجمع خواهیم کرد تا یک بار دیگر نشان دهیم که ما خواستار جامعه ای عاری از ستم و استثمار،عاری از تبعیض و نابرابری ها هستیم.
دست در دست هم برای داشتن زندگی پر از رفاه و شادی، برای زندگی آزاد و برابر، برای نابودی هر گونه ستم و استبداد و تبعیض و نابرابری ها ‌و…به خیابان خواهیم آمد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه ی خود نوشت: اتحادیه ی آزاد کارگران ایران به تمامی بازنشستگان تجمع کننده امروز درود میفرستد و خود را بخشی از اعتراض آنها میداند و همچنین تمامی بازنشستگان و‌ کارگران در سراسر کشور را فرامیخواند تا دستیابی به مطالبه افزایش دستمزد و حقوق به بالای ۱۲ میلیون تومان و دیگر خواست و مطالباتشان متحدانه و در‌کنار هم اعتراضاتشان را تداوم بخشند.

تجمع بازنشستگان در تهران – سه شنبه ۷ بهمن

تجمع بازنشستگان در تبریز – سه شنبه ۷ بهمن

تجمع بازنشستگان – ایلام – سه شنبه ۷ بهمن

https://akhbar-rooz.com/?p=102047 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x