شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تا وقتی که بمیرم بازی کن، روزگار ستاره‌ تحت‌ تعقیب ترکیه در آمریکا

نازک بین: ستاد مدیریت بحران اعلام کرده هم‌چنان تنها راه دسترسی‌اش به روستاهای در محاصره آب چابهار، نیکشهر و کنارک بالگرد و راه هوایی است، هرچند آن ستاد توانسته با قایق‌های مردمی که توسط صیادان بلوچستان تأمین شده روند امداد را تسریع ببخشد، اما در برخی مناطق امکان ورود قایق نیست؛ این ستاد تأکید کرده فعلاً بالگرد نیاز فوری و اصلی‌اش است.

شهرهای بلوچستان شا‌مل چابهار، نیکشهر و کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان هم‌چنان غرق در آب است؛ بعد از گذشت دو روز از سیل فراگیر و همه‌گیر در جنوب سیستان و بلوچستان؛ سیل در قصرقند، ایرانشهر، فنوج، بمپور، سرباز، سیب و سوران، سراوان و میرجاوه فروکش کرده است، اما همچنان شهرستان‌های چابهار، نیکشهر و کنارک در جنوب بلوچستان غرق‌ در آب هستند.

ملت از جنوب تا شما و از غرب تا شرق ایران غرق در مصیبت و فقر و بدبختی و خون خونریزی هستند آن وقت حاج حمید استیلی که گوئی از روزی که متولد شده استیل اش مکتبی بوده از هزاران کیلومتر دورتر از ایران اعلام کرده اند که ملت ایران برای پیروزی تیم اش دعا کنند! سالهاست که رفتار پوپولیستی و گفتارهای مردمفریبی مثل دل مردم را شاد کنیم و باعث خوشحالی مردم شویم بر ورزش مان حاکم است و  رایج است. حاج حمید استیلی سرمربی تیم ملی امید فرموده اند:

می‌خواهیم بهترین تیم را زمین ببریم و بتوانیم با بهترین تیم، بهترین نتیجه را کسب کنیم. امیدوارم بازیکنان ما باعث حوشحالی مردم شوند.

وی گفت: مردم تیم ما را دعا کنند. ما تمام سعی و تلاش خودمان را می‌کنیم. بازیکنان ما هر چه در وجود داشتند در زمین گذاشتند !!

پسر کرویف سرمربی اکوادور شد

به نقل از فیفا، فدراسیون فوتبال اکوادور (FEF) از انتصاب جوردی کرویف به عنوان سرمربی جدید ملی این کشور خبر داد. فرزند یوهان کرویف، مربی افسانه ای سابق بارسلونا، حالا برای اولین بار هدایت یک تیم ملی را برعهده دارد. جدیدترین تجربه مربیگری جوردی بین سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در “چونگ کینگ دنگدای لیفان” در سوپر لیگ چین بود. پیش از این، وی قبل از تصدی پست نخستین پست مربیگری خود در قبرس نیز مدتی کار کرده بود. 

کرویف اولین مربی اروپایی است که از زمان دووزان دراسکوویچ (۱۹۸۸-۱۹۹۳) مسئولیت هدایت اکوادور را به عهده گرفت و ماموریت وی هدایت این تیم برای هدایت این تیم به جام جهانی فیفا قطر ۲۰۲۲ خواهد بود. صعود به جام جهانی قطر است. او در اولین دیدار به عنوان سرمربی اکوادور برابر آرژانتین قرار خواهد گرفت.

چه بر سراش آمده که بزرگترین اشتباه زندگی اش بوده!

کالدرون که تیرماه ۹۸ سرمربی پرسپولیس شده بود، بعد از نزدیک به ۶ ماه کار و صدرنشین کردن پرسپولیس در لیگ برتر، از این تیم جدا شد. این مربی آرژانتینی بعد از جدایی اش در اینستاگرام خود با انتشار پیامی از محمدحسن انصاری‌فرد و بعضی از مسئولان باشگاه انتقاد و به صراحت گفت که آن‌ها نمی‌خواستند کالدرون به پرسپولیس برگردد.

کالدرون که در کارنامه مربیگری‌اش سابقه کار در تیم‌های الوصل امارات، القطر قطر، رئال بتیس اسپانیا، تیم ملی بحرین، تیم ملی عربستان و تیم ملی عمان دیده می‌شود، در اظهارنظری عجیب از کار در ایران به عنوان بزرگترین اشتباه دوران مربیگری اش یاد کرده است. در پیام جدید کالدرون که در بیشتر سایت‌های عربی زبان بازتاب داشته، آمده است: «در زندگی‌ام هیچ اشتباهی بزرگتر از مربیگری در ایران نبوده است. در این کشور شرایط کار کردن وجود ندارد. ایران شرایط ایده‌آل کاری را فراهم نمی‌کند.»

در رویاها هم نمی دیدم

کیکه ستین، سرمربی جدید بارسلونا پس از شرکت در تمرینات این تیم، در کنفرانس معارفه خود حضور یافت. به گزارش وب سایت بارسلونا، او گفت: امروز، روز بسیار خاصی برای من است زیرا در رویاهایم نیز تصور نمی‌کردم روزی سرمربی بارسلونا شوم. دیروز همراه با گاوها در روستا قدم می‌زدم و امروز بهترین بازیکنان دنیا را تمرین دادم. کار والورده در بارسلونا بسیار ارزشمند بوده و به ارزش کار و اصول او احترام می‌گذارم. سعی خواهم کرد با والورده در تماس باشم. از والورده متشکرم که تیم صدرنشین لالیگا را به من تحویل داد. هدف من در بارسلونا، کسب تمام جام‌هاست؛ لالیگا، کوپا دل ری و لیگ قهرمانان اروپا. اصول و روش زندگی مشخصی دارم که طبق آن پیش می‌روم. به حرف همه توجه می‌کنم اما عوض کردن نظرم درباره چیزهایی که از آن مطمئن هستم، دشوار است.

سرمربی جدید بارسلونا افزود: 

من سرمربی بهترین بازیکن جهان یعنی لیونل مسی خواهم بود. به قدری خوشحالم که هنوز کاملا درک نکرده‌ام که چه چیزی را دارم تجربه می‌کنم. رابطه با مسی، بوسکتس و پیکه؟ قطعا رابطه خوبی با آن‌ها خواهم داشت اما هرکس جایگاه خود را در تیم دارد. در سال‌های اخیر، بازیکنان بارسلونا کاری کرده‌اند که از فوتبال لذت زیادی ببرم. مطمئنم که می‌دانم چگونه شیوه بازی خودم را به بازیکنان انتقال دهم. انرژی بسیار زیادی دارم و دقیقا می‌دانم که بارسلونا چه باشگاه بزرگی است. 

ستین گفت:

بارسلونا ترکیب قدرتمندی دارد اما همه بازیکنان را کاملا نمی‌شناسم. همه بازیکنان جوان بارسلونا در تمرینات تیم اصلی شرکت خواهند کرد تا با آن‌ها آشنا شوم. مشکلی با بازی دادن به جوانان ندارم. اگر آن‌ها بازی کنند و خوب کار کنند، به خاطر این است که شایسته فرصت بوده‌اند. سوارز بازیکن بسیار مهمی برای بارسلونا است که اکنون مصدوم است و باید به راه حل این امر فکر کنیم. سیستم بازی؟ مهم‌ترین مسئله، فلسفه تیم است. شاید گاهی اوقات سیستم تیم را به ۳-۳-۴ تغییر دهیم. برای پذیرش پیشنهاد بارسلونا، پنج دقیقه هم فکر نکردم. وقتی دیروز فهمیدم بارسلونا به سراغم آمده، شگفت‌زده شدم.

ستین در مصاحبه ال‌پایس نیز گفته: یک روز که گواردیولا مرا دعوت کرده بود، این فرصت را داشتم تا از کنار زمین نظاره‌گر تمرین مسی باشم. به سمت او رفتم و از او خواستم تا ۶۰ سالگی من بازی کند، دست کم تا زمانی که بمیرم.ستین و مسی بار دیگر به یکدیگر برخوردند و آن هم زمانی بود که بارسلونا در سال ۲۰۱۶ میهمان پالمیراس بود.

در آن دیدار «نیمار» ستاره میدان بود و آبی اناری‌ها در ورزشگاه استادیو دو گرن‌گاناریا چهار بر یک میزبان را در هم کوبیدند اما ستین خوب می‌دانست که باید بیش از همه حواسش به چه کسی باشد.ستین باز هم به سمت مسی رفت و او را در آغوش گرفت و پس از یک مکالمه کوتاه در کنار یکدیگر به سمت تونل منتهی به رختکن قدم زدند.

مرد ۶۱ ساله اسپانیایی فصل گذشته به عنوان نمونه بخشی از توانایی‌های خود را به رخ هواداران بارسا کشید و در کسوت سرمربی رئال بتیس، کاتالان‌ها را در نیوکمپ با نتیجه چهار بر سه شکست داد تا در ۲ سال اخیر اولین و آخرین تیمی باشد که نیوکمپ را با دست‌هایی پر ترک می‌کرد.

روزگار ستاره‌ تحت‌ تعقیب ترکیه در آمریکا؛ «راننده تاکسی و کتاب‌فروش»

مش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که به سبک خامنه ای خلافت جداگانه ای دارد و  ترکیه را که در حال بیشرفت بود به سمت پسگرائی سوق می دهد طی چند سال اخیر تعدادی ازبازیکنان برجسته فوتبال ترکیه را که محبوبیت ملی دارند با دستگیری و یا تهدید و ارعاب مانع فعالیتهای ورزشی و زندگی عادی شان شده است . هاکان شوکور، اسطوره فوتبال ترکیه و باشگاه گالاتاسارای بعد از متهم شدن به هواداری از کودتاچیان کودتای نافرجام ترکیه مجبور شده در شهر واشنگتن آمریکا برای گذراندن زندگی‌اش مسافرکشی کند.

هاکان شوکور، اسطوره فوتبال ملی ترکیه و باشگاه گالاتاسارای این کشور می‌گوید بعد از آنکه در ترکیه توسط رئیس‌جمهور این کشور رجب طیب اردوغان به حمایت از کودتاچیان کودتای نافرجام ترکیه متهم شده کارزاری همه‌جانبه توسط دولت ترکیه علیه او به راه افتاده به گونه‌ای که برای گذران زندگی‌اش در آمریکا مجبور شده به مسافرکشی رو بیاورد. شوکور می‌گوید اردوغان همه چیز او را گرفته است.

 شوکور، مهاجم سابق تیم ملی ترکیه که علاوه بر گالاتاسارای سابقه بازی در تیم های اینتر و بلک‌برن را هم دارد می‌گوید بعد از کودتا در ترکیه به عنوان دشمن حکومت اعلام شده و همه اموالش توقیف شده است. شوکور در دوران فوتبالی درخشان خود بیش از ۲۵۰ گل باشگاهی به ثمر رسانده و برای تیم ملی کشورش هم در ۱۱۲ بازی ۵۲ گل زده است. شوکور در سال ۲۰۱۱ به حزب عدالت و توسعه اردوغان پیوست ولی در سال ۲۰۱۳ به دلیل تضاد عقاید از این حزب بیرون آمد.

 شوکور به روزنامه آلمانی دی‌ولت گفت:” بعد از بیرون آمدنم از حزب اردوغان بود که دشمنی‌ها شروع شد. آنها به بوتیک همسرم سنگ پرت کردند و در خیابان بچه‌هایم را آزار دادند. وقتی اطلاعیه دادم تهدیدم کردند. بعد از ترک کشور هم پدرم را زندانی کردند و همه اموالم را توقیف کردند. در همه جای دنیا دیگر هیچ چیز برایم باقی نمانده. اردوغان همه چیزم را از من گرفته. حق آزادی، حق آزادی بیان و حق کار کردن”.

 شوکور درباره پدر و مادرش که ابتدا زندانی  شده و بعد از ابتلا به سرطان به صورت موقت از زندان بیرون آمده‌اند گفت:” پدر و مادرم روزهای خیلی سختی را سپری می‌کنند. همه کسانی که کوچکترین ارتباطی با من داشته‌اند با مشکلات مالی و اقتصادی بزرگی دست و پنجه نرم می‌کنند”.

صعود تیم‌های فوتبال استرالیا و تایلند به مرحله دوم انتخابی المپیک

تیم‌های فوتبال امید استرالیا و تایلند به مرحله دوم مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک توکیو راه یافتند. هفته سوم از مرحله گروهی مسابقات فوتبال انتخابی المپیک، امروز (سه‌شنبه) با برگزاری دیدارهای گروه نخست ادامه یافت.بر این اساس، استرالیا و بحرین به تساوی یک بر یک رسیدند تا استرالیا با پنج امتیاز و به‌ عنوان سرگروه راهی دور بعدی شود.در دیگر دیدار همزمان، تایلند میزبان مسابقات مقابل عراق به تساوی یک بر یک رسید و با چهار امتیاز در رتبه دوم ایستاد و صعود کرد.در این گروه، عراق با ۳ و بحرین با ۲ امتیاز حذف شدند.تیم امید جمهوری اسلامی ایران از گروه سوم در حالی به مصاف چین می‌رود که از ۲ دیدار نخست خود تنها یک امتیاز اندوخته دارد.تیم ایران باید برابر چین به برتری با اختلاف دست کم ۲ گل دست یافته و در انتظار پیروزی کره‌جنوبی مقابل ازبکستان باشد تا به‌ عنوان تیم دوم گروه خود راهی مرحله بعدی شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=17878 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x