جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تجمعات اول ماه مه در برلین، ۲۴۰ نفر بازداشت شدند

صحنه‌ای از درگیری میان نیروهای پلیس و تجمع‌کنندگان اول ماه مه در برلین

نقاط مختلف آلمان علیرغم محدودیت‌های کرونایی شاهد برگزاری تجمعات اول ماه مه بودند. برخی از این تجمعات به شکل مسالمت‌آمیز برگزار شدند، اما شماری از آن‌ها با خشونت همراه بودند، از جمله در برلین.

به گزارش دویچه وله، اتحادیه مرکزی انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌های کارگری آلمان امسال نیز به طور سنتی به برگزاری تجمعاتی به مناسبت اول ماه مه، روز جهانی کارگر فرخوانده بود.

برای نمونه بیش از ۳ هزار نفر در شهر فرانکفورت در میدان اپرا دست به تجمع زدند. در شهر لایپزیگ نیز حدود ۵۰۰ نفر سوار بر دوچرخه‌هایشان تجمع کردند.

برلین، پایتخت آلمان شاهد تجمعاتی بزرگ بود. حدود ۱۰ هزار نفر از منتقدان سرمایه‌داری در منطقه گرونه‌والد گرد هم آمدند. در دو نقطه دیگر از شهر نیز حدود ۲۰۰ تن از مخالفان محدودیت‌های کرونایی و در حدود ۴ هزار نفر برای حفظ کلاب‌های موسیقی دست به تجمع زدند.

در ساعات عصر اما “تظاهرات انقلابی اول ماه مه” در برلین آغاز شد. برگزار‌کنندگان این تجمع شرکت‌کنندگان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی فراخوانده بودند. با توجه به حساسیت اوضاع نیروهای پلیس نیز مستقر بودند.

طبق اعلام پلیس مجموعا ۵۶۰۰ مأمور در جریان عملیات نظارت بر تجمعات اول ماه مه حضور داشتند. تجمع در نوی‌کلن در برلین در نهایت با درگیری شدید پلیس و تظاهرکنندگان همراه شد. مأموران پلیس که قصد داشتند شماری از شرکت‌کنندگان را به خاطر تخلل و ایجاد تشنج از جمع بیرون بکشند، با بطری و سنگ مورد حمله قرار گرفتند.

پلیس برای مقابله با تظاهرکنندگان از اسپری فلفل استفاده کرد و تجمع‌کنندگان نیز از سوی دیگر سطل‌های زباله و پالت‌های چوبی آتش زدند. شمار زیادی در جریان این درگیری‌ها بازداشت شدند.

بنابر ارزیابی رئیس پلیس برلین، مجموعا ۳۰ هزار نفر در تجمعات گوناگون در برلین شرکت داشتند. به گفته او ۲۴۰ نفر در جریان ناآرامی‌ها و درگیری‌های تظاهرکنندگان و پلیس بازداشت شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=112100 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x