جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

قطعنامه ی تجمع اعتراضی بازنشستگان به دعوت خانه ی کارگری ها

بازنشستگان در تجمع خود مقابل مجلس، نسبت به همسان‌سازی، پایین بودن دریافتی خود و عدم انگیزه دولت برای پرداخت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی اعتراض کردند. این تجمع به دعوت عوامل خانه ی کارگر برگزار شد.

در پایان این گردهمایی قطعنامه ای صادر شد که در آن آمده است:

آنچه ما را امروز مجبور به تجمع دوباره در این مکان کرده است، الزامات و ضرورت‌هایی است که دولت و مجلس آن را فراهم می‌کنند. تبعیض‌های ناروا، دو قطبی کردن جامعه و به وجود آوردن شرایط سخت اقتصادی در زمان حال و آینده برای جامعه کارگری و بازنشستگان از جمله این الزامات است.

پیش‌بینی ما با توجه به تغییر نرخ رسمی ارز تا قیمت ۱۷۵۰۰ تومان در سال آینده، تورم بی‌سابقه، حجم گسترده‌ای از فقر، دوقطبی شدن جامعه و نهایتاً اعتراض‌های گسترده اجتماعی خواهد بود که زمینه سلب اعتماد عمومی را به دنبال خواهد داشت. امروز طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت از مرز ۳۶۰ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است و اراده‌ای در دولت و مجلس برای پرداخت این بدهی نمی‌بینیم. کسری منابع، سازمان را به استقراض و فروش دارایی‌ها کشانده است که این خطر جدی برای سازمان تلقی می‌شود؛ چراکه ذخایر سازمان باید صرف تعهدات بیمه‌شدگان در آینده شود. بر این اساس ما اعلام می‌کنیم:

۱.    جامعه ایران تحمل فشار اقتصادی بیش از این را ندارد و کاهش ارزش پول ملی در سال آتی این فشار را فزاینده کرده و فقرا را قربانی اغنیا می‌کند. لذا نرخ برابری و تسعیر ارز را نه‌تنها با نرخ ۱۷۵۰۰ تومان،  بلکه با نرخ ۱۱۵۰۰ تومان را هم نمی‌پذیریم.

۲.    تبعیض و دوگانگی در جامعه، خطر دوقطبی شدن را به همراه دارد و موجب اعتراض اجتماعی خواهد شد. لذا ما خواستار تامین منابع مالی از ناحیه دولت و مجلس برای پرداخت‌های یکسان به جامعه مستمری بگیران تامین اجتماعی همانند سایرین می باشیم.

۳.    دولت و مجلس برای تامین هزینه تعهدات جاری سازمان تامین اجتماعی باید منابع کافی را هر ساله در بودجه لحاظ کنند؛ چرا که عدم پرداخت، هزینه‌های مالی را افزایش و ذخایر سازمان را کاهش می‌دهد.

۴.    سوابق احرازی بازنشستگان مشاغل سخت و زیان‌آور به موجب قانون مصوب مجلس شکل گرفته و هر گونه تبعیض و دوگانگی در برخورداری از مزایای تامین اجتماعی از جمله متناسب سازی حقوق از نظر ما محکوم است و ما انتظار داریم بازنگری در نحوه محاسبه سوابق این گروه عادلانه و منطبق با قانون صورت بگیرد.

۵.    افزایش افسارگسیخته و بی سابقه قیمت‌ها در سال جاری عرصه را بر کارگران و بازنشستگان تنگ و زندگی را غیرممکن کرده است. اگر دولت نمی‌تواند اقدامی در جهت کنترل قیمت‌ها انجام دهد باید دستمزدها را به سطح عمومی قیمت‌ها برساند؛ به همین دلیل ما از شورای عالی کار انتظار داریم متناسب با هزینه‌های معیشت، مزد را نیز افزایش دهد.

۶.    به دلیل تفاوت چشمگیر پرداخت مستمری و بازنشستگی بین مشمولان صندوق کشوری و لشکری و تأمین اجتماعی، ما از مجلس خواستار تأمین منابع برای اجرای مرحله دوم متناسب سازی در تأمین اجتماعی می باشیم و از سازمان تأمین اجتماعی انتظار داریم که قبل از پایان سال ۱۳۹۹ به این خواسته جامه عمل بپوشاند.

۷.    اصلاح ساختار سازمان تأمین اجتماعی و توجه به سه جانبه گرایی در کلیه سطوح می بایست با حضور شرکای اجتماعی به شکل واقعی انجام گیرد.

https://akhbar-rooz.com/?p=104407 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نادر
نادر
3 سال قبل

چه مزخرفات و خزعبلاتی بافته اند این مزدوران و ماموران و کاسه لیسان عظمای ولایت.خانه کارگری ها بهتر است به همان سینه زنی و شرکت در نمایش های مهوع کفایت کنند و با اعتراض های به حق بازنشستگان بازی نکنند.بروند و منبر خود را در همان طویله های خود پاسداری کنند و به خیابان نپردازند که مدتهاست دیگر به این واپس مانده ها تعلق ندارد.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x