پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجمع دوباره بازنشستگان تامین اجتماعی در چند شهر ایران

روز شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سراسر کشور از جمله در شهرهای تهران، رشت، اراک، مشهد، اهواز، تبریز، کرج، ارومیه، لرستان، کرمان و شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی این شهرها دست به تجمع اعتراضی زدند

روز شنبه ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۹، شماری از بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سراسر کشور از جمله در شهرهای تهران، رشت، اراک، مشهد، اهواز، تبریز، کرج، ارومیه، لرستان، کرمان و شوش در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان سازمان تامین اجتماعی این شهرها دست به تجمع اعتراضی زدند.

بازنشستگان اهم مطالبات خود را بازنگری در فرمول‌های همسان‌سازی و پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی عنوان کردند.

آنها عنوان کردند: “چرا سابقه استحقاقی بازنشستگان سخت و زیان‌آور در محاسبات همسان‌سازی منظور نشده است”.

این بازنشستگان افزودند: “افزایش ناچیز مستمری‌ها نمی‌تواند فاصله عمیق دریافتی بازنشسته با خط فقر را جبران کند”.

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، روز ۲۵ خرداد از افزایش حقوق مستمری‌بگیران دارای ۳۰ سال سابقه به حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خبر داده بود.

این افزایش حقوق بر اساس مصوبه دولت مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان در سال ۹۹ انجام شده است. در حالی حقوق بازنشستگان ۱۵ درصد افزایش یافته که تورم تیر ماه ۴۰/۴ بوده است.

گروهی از بازنشستگان معترض افرادی هستند که پیش از این شغل «سخت و زیان‌آور» داشته‌اند و سابقه کار آنان ۲۰ سال محاسبه شده است.

محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وعده داده که حقوق این ۲۰۰ هزار بازنشسته دوباره محاسبه شده و افزایش خواهد یافت.

همچنین به گزارش خبرگزاری ایلنا، پرداخت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی از جمله دیگر خواسته‌های بازنشستگان است. 

دولت در سال‌های گذشته اعلام کرده که بخشی از بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را از طریق واگذاری شرکت‌ها و کارخانجات به این سازمان پرداخت کرده است.

در همین حال به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرار است امسال نیز ۳۰هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی به ازای مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت پرداخت شود.

 رقم‌های متفاوتی درباره میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اعلام شده است.

علی دهقان‌کیا، رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران، این رقم را ۲۵۰ هزار میلیارد تومان ذکر کرده بود.

در هفته‌های گذشته نیز بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران چندین بار تجمع کرده‌اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=45619 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x