پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تجمع روز جهانی کارگر؛ عسل محمدی، هیراد پیربداقی و سعید ملایری آزاد شدند

عسل محمدی، هیراد پیربداقی و سعید ملایری شب شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه از بازداشتگاه پلیس امنیت تهران آزاد شدند. این شهروندان روز گذشته در جریان تجمع روز جهانی کارگر در مقابل وزارت کار در تهران بازداشت شدند. روز گذشته شیث امانی و هوشنگ کریمی نیز در جریان تجمعی مشابه در شهرک صنعتی شماره ۲ سنندج بازداشت شدند. با این حال برخی منابع کارگری از بازداشت تعداد بیشتری از شهروندان در جریان این تجمعات خبر داده‌اند. تجمعات روز جهانی کارگر روز گذشته در بسیاری از شهرهای کشور از جمله اصفهان، تبریز، رشت، ساری، قزوین، اراک، کرمانشاه، مشهد، اهواز، شوش، خرم آباد، مریوان، سروآباد، یزد، سنندج، تهران، کرج و … برگزار شد و در برخی موارد با دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی مواجه شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، در جریان تجمعاتی که روز گذشته به مناسبت روز جهانی کارگر در شهرهای مختلف کشور از جمله در مقابل وزارت کار در تهران و در شهرک صنعتی شماره ۲ سنندج برگزار شده بود، عسل محمدی، هیراد پیربداغی و سعید ملایری در تهران و شیث امانی و هوشنگ کریمی در سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. تلفن همراه خانم محمدی و آقای پیربداغی و ملایری توسط ماموران پلیس امنیت تهران ضبط شده و پس از آزادی به آنها بازگردنده نشده است.

برخی منابع کارگری تعداد بازداشت شدگان این تجمعات را بیش از این تعداد عنوان کرده‌اند و گفته‌اند که همگی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر در تهران تا ساعات پایانی شب گذشته آزاد شده‌اند.  با این حال تا لحظه تنظیم این گزارش، از تعداد دقیق و هویت سایر این شهروندان اطلاع دقیقی در دست نیست.

بنا به اطلاع منابع کارگری به این افراد گفته شده طی هفته آینده با آنها تماس گرفته خواهد شد.

به گفته یک منبع مطلع «پیش از شروع مراسم نیروهای امنیتی و انتظامی در محل حضور داشتند و سعی داشتند تا از شکل گیری تجمع جریان کارگری مستقل جلوگیری کنند. در واقع سعی داشتند تا تجمع روز کارگر را تبدیل به مراسمی حکومتی کنند که با تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی آغاز شده و به تمجید و تعریف از شرایط حال حاضر کارگران و اقدامات دولت اختصاص دارد.»

از میان این شهروندان عسل محمدی و  هیراد پیربداغی پیشتر نیز به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز خود و دفاع از حقوق کارگران سابقه بازداشت و محکومیت داشته‌اند.

تجمعات روز جهانی کارگر روز گذشته در بسیاری از شهرهای کشور از جمله اصفهان، تبریز، رشت، ساری، قزوین، اراک، کرمانشاه، مشهد، اهواز، شوش، خرم آباد، مریوان، سروآباد، یزد، سنندج، تهران، کرج و … برگزار شده و در برخی موارد دخالت نیروهای انتظامی و امنیتی را نیز به همراه داشته است.

تجمع کنندگان در این مراسم شعارهایی از جمله “از بس دروغ شنیدیم، ما دیگه رای نمی‌دیم”، “کارگر، دانشجو، معلم، اتحاد اتحاد”، “تامین اجتماعی چه اسم اشتباهی”، “درد ما درد شماست، مردم به ما ملحق شوید”، “وعده، وعید کافیه، سفره ما خالیه”، “دشمن ما همینجاست، دروغ میگن آمریکاست”، “همسان سازی کجا بود، دروغ، فریب، ریا بود” و … سر دادند.

https://akhbar-rooz.com/?p=112109 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x