پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تجمع سراسری دانش آموزان در اعتراض به امتحانات حضوری

تجمع دانش آموزان مقطع نهم و دوازدهم تحصیلی در یزد و فولادشهر با ورود نیروهای انتظامی منجر به خشونت و ضرب و شتم شماری از آن‌ها شد و در پی این اقدام دانش آموزان معترض شعارهایی از قبیل”نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم” را سر دادند

روز چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، شماری از دانش آموزان مقطع نهم و دوازدهم تحصیلی، در پی فراخوان قبلی و در اعتراض به برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری علیرغم شیوع ویروس کرونا، دستکم در ۱۴ شهر از جمله بروجرد، تهران، قزوین، سمنان، کرج، شهرکرد، شیراز، زنجان، خرم آباد، یزد، تبریز، بیرجند، اردبیل و فولادشهر در مقابل ساختمان آموزش و پرورش شهرهای خود، تجمعات اعتراضی برپا کردند.

این دانش‌آموزان جهت پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا و تامین امنیت سلامت خود و شهروندان، خواهان “برگزاری امتحانات نهایی به شیوه مجازی و آنلاین” هستند.

تجمع دانش آموزان مقطع نهم و دوازدهم تحصیلی در یزد و فولادشهر با ورود نیروهای انتظامی منجر به خشونت و ضرب و شتم شماری از آن‌ها شد و در پی این اقدام دانش آموزان معترض شعارهایی از قبیل”نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم” را سر دادند.

از جمله شعار های دیگر دانش آموزان معترض می توان به “حضوری؛ کفن می‌خواد نداریم نداریم”، “امتحان حضوری، نمی‌خوایم نمی‌خوایم” و “امتحان حضوری، با کرونا نمیشه نمیشه” اشاره کرد.

جعفر پاشایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان تبریز در این خصوص گفت: برگزاری امتحانات پایه‌های مهم (نهم و دوازدهم) به صورت حضوری تصمیم کشوری است و قطعا با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری برگزار خواهد شد.

کمیته مدیریت کرونا در ایران روز دو شنبه در این خصوص مدعی شد: “آزمون‌های حضوری در مکان‌های باز و دارای تهویه هوا برگزار می‌شود”.

از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران، برگزاری امتحانات دانش‌آموزان به صورت حضوری نگرانی‌هایی را برای آن‌ها و خانواده‌هایشان ایجاد کرده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=112498 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x