پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجمع کارگران راه آهن شمال مازندران و کارگران پالایشگاه آبادان

تجمع کارگران راه آهن شمال مازندران

روز شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، تنی چند از کارگران راه آهن شمال مازندران، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان اداره کل راه آهن شمال ساری، دست به تجمع اعتراضی زدند.

این کارگران که تعدادشان به حدود ۲۰۰ تن می رسد، گفتند: علیرغم درخواست‌های مداوم ما، طرح تجمیع تابحال برای کارگران ابنیه فنی اجرایی نشده است. تجمیع کارگران پیمانکاری، موجب یکسان‌سازی شرایط کار برای همه کارکنان می‌شود و نظارت و اجرای قانون را تسهیل می بخشد.

آنها افزودند: تعدادی از همکاران ما در سایر واحدهای راه‌آهن مشمول طرح تجمیع شده‌اند ولی در این رابطه برای کارگران خطوط ابنیه فنی کاری انجام نشده است. متاسفانه علیرغم پیگیری‌های فراوان کارگران ابنیه فنی، تابحال هیچ حمایتی از طرف مسئولان شامل حالمان نشده است.

این درحالی‌ست که کارگران ابنیه فنی در تمامی فصول و در سرما و گرما به کارهای سخت و طاقت‌فرسا مشغول هستند.

همچنین برخی از این کارگران خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل خود هستند که طبق قانون باید در شرکت‌های دارای پرسنل بالای ۵۰ نفر اجرایی شود.

بعلاوه این کارگران از پرداخت نامنظم حقوقشان گلایه‌مند هستند و گفتند: درخواست ما از مدیرکل راه‌آهن شمال مازندران این است که وضعیت مطالبات ما را مشخص کند.

تجمع کارگران پالایشگاه آبادان

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شماری از کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان، در محل کار خود دست به اعتصاب و تجمع زدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=111201 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x