پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تجمع کارگران ریلی کشور با خواست حذف بخش خصوصی و مطالبات مزدی

شماری از کارگران خطوط ابنیه فنی در نواحی ریلی آذربایجان، سرخس، ورامین، لرستان، زاگرس نسبت به بی‌تفاوتی کارفرما و مسئولان راه‌آهن در قبال درخواست کارگران برای حذف بخش خصوصی و پرداخت کامل مطالبات مزدی کارگران انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا، همزمان با شروع دور جدید فراخوان کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه‌آهن برای اعتراض، از صبح دوشنبه ۱۴ مهر ماه شماری از کارگران ریلی نواحی آذربایجان، سرخس، ورامین، لرستان و زاگرس با برپایی یک تجمع صنفی در محوطه محل کار خود، انتقاد خود را نسبت به عملکرد مدیران در پرداخت مطالبات مزدی اعلام کردند.

کارگران معترض که دست‌کم دو ماه ونیم معوقات مزدی به همراه چندین سال سنوات از کارفرما طلبکارند، گفتند: کارفرما مدعی است دولت برای پرداخت بدهی‌های مالی شرکت‌های پیمانکار که بخشی از آن حقوق کارگران است، اوراق مشارکت واگذار می‌کند و شرکت برای فروش این اوراق در وضعیت فعلی اقتصادی کشور دچار مشکل است و خریدار ندارد.

کارگران خطوط ابنیه فنی با بیان اینکه ما خواستار دریافت مطالبات صنفی خود هستیم، در ادامه افزودند: دلیل برپایی این اعتراض‌ها، بی‌تفاوتی کارفرما و مسئولان راه‌آهن در قبال درخواست کارگران برای حذف بخش خصوصی و پرداخت کامل مطالبات مزدی کارگران است.

به گفته کارگران، تنها کاری که آن‌ها در پیگیری مطالبات معوقه خود می‌توانند انجام دهند فقط اعتراض است که آنهم با ترس از اخراج انجام می‌شود.

کارگران خود درباره مشکلات بیمه‌ای و برخی مزایای قانونی و عرفی خود نیز گفتند: در زمینه پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی، پرداخت برخی مزایای قانونی و عرفی همانند بن ماه رمضان و دادن لباس و کفش کار نیز با مشکل روبرو هستیم و این مسئله باعث گرفتاری‌هایی برای کارگران شده است.

کارگران ابنیه فنی راه‌آهن در ادامه افزودند: عموم مشکلات ما از زمان واگذاری خطوط ابنیه فنی از چهار تا پنج سال پیش به «بخش خصوصی» شروع شد.

این گروه از کارگران که در خطوط ریلی راه‌آهن نواحی مختلف به عنوان نگهدارنده و تعمیرات مشغول کارند، اظهار داشتند: چند سالی هست که وضعیت شغلی و پرداخت مطالبات مزدی مشخصی نداریم.

https://akhbar-rooz.com/?p=49669 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x