پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

تجمع کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه و کارگران پتروشیمی فارابی خوزستان

روز سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸، شماری از کارگران مجتمع کشت و صنعت هفت تپه، در اعتراض به تعدیل ۲۰ نفر از همکارانشان، در مقابل ساختمان دفتر مدیریت این شرکت دست به تجمع زدند.

برخی منابع کارگری گفتند: “دو روز از تعدیل ۲۰ کارگر مجتمع کشت و صنعت هفت تپه می‌گذرد و کارگران معترض که شمار آنها به حدود ۳۰۰ نفر می‌رسد، هنوز منتظرند تا کارفرمای مجتمع همکارانشان را به کار سابق آنها بازگرداند”.

روز گذشته مسئولان اداره کار شهرستان شوش با وعده رسیدگی به وضعیت کارگران بیکار شده، به میان کارگران معترض آمدند و کارگران در نهایت به اعتراض خود پایان دادند با این حال کارگران می‌گویند تاکنون هیچ اقدامی برای بازگشت کارگران تعدیلی صورت نگرفته است.

به گفته یکی از کارگران، بعداز ظهر روز گذشته معاون اجرایی شرکت در جمع کارگران حاضر شد و هیچ دلیل قانع کننده‌ای برای تعدیل این تعداد کارگر به معترضان ارائه نکرد.

این کارگر با تاکید بر اینکه مسئولان از خواسته‌های به حق کارگران هفت تپه مطلع هستند، افزود: “مسئولان شهرستان شوش به همراه کارفرمای مجتمع کشت و صنعت هفت تپه هنوز توجهی به خواسته‌های ما نکرده‌اند”.

تعداد ۲۰ نفر از کارگر مجتمع کشت و صنعت هفت تپه که در بخش تولید اشتغال دارند از بامداد روز دوشنبه (یکم مهرماه) با اتمام قرارداد کار اجازه ورود به محل کار خود را ندارند.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه سه شنبه دوم مهر ماه پس از این تجمع طی دو اطلاعیه نوشت :

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ضمن حمایت از خواست های بحق کارگران نیشکر هفت تپه، خواستار بازگشت به کار بی قید وشرط تمامی کارگران اخراجی بوده هرگونه تعرض و دست درازی به حقوق کارگران را شدیدا محکوم می کند.

اتحاد و همبستگی طبقاتی ما کارگران، رمز پیروزی ما کارگران و شکست صاحبان سزمایه و استثمارگران می باشد.
با اتحاد و همبستگی به مبارزه خود ادامه دهیم.

صدای خرد شدن استخوانهای سرمایه داران در مقابل قدرت کارگران هفت تپه، فولاد اهواز و هپکوی ارک و … شنیده میشود.

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، همبستگی تمامی توده های رنج کشیده وتحت ستم دنیا، که از استثمار سرمایه داری به تنگ آمده اند را نقطه عطفی در راستای همبستگی طبقاتی و نابودی سرمایه داری می داند.

پیش بسوی اتحاد و همبستگی طبقاتی

۲ مهر ۹۸ سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

دعوت به تجمع فردا ساعت هشت صبح :

با درود خدمت کارگران با بصیرت در نیشکرهفت تپه

کارفرمای فاسد نیشکر هفت تپه معلوم نیست دم کلفتش به کجا وصل هست که هر غلطی میخواهد می کند و تمام منطقه را به آشوب می کشد و با کارگران مثل عصر برده داری مصر باستان رفتار می کند و کارگران را اگر زبان باز کنن به پلیس امنیت و اداره اطلاعات شوش می کشاند!! و پرونده قضایی برای آنها بدون دلیل تشکیل می دهد و بدون دلیل قاضی حکم زندان می دهد!!
در این جا باید به قول برادرمان اسماعیل، تمام مدیران ومقامات شهرستان را یک جا جمع کرد و بهشون گفت، خاک بر سرتون بی لیاقت ها.
اسدبیگی عملا برای خود در شهرستان شوش امپراطوری تشکیل داده است و تمام ادارات شهرستان غلام حلقه به گوش او هستند.

دوستان وهمکاران گرامی
از هیچ کس و هیچ نهادی انتظار کمک و یاری نداشته باشید و فقط چشمتان به وحدت و همبستگی خودمان باشد.
ضمنا به پلیس امنیت شهرستان شوش تاکید می کنیم با این بگیر و ببندها به جایی نمی رسید.

امروز یوسف بهمنی و محمد حمدانی و عادل و محمد عبدالخانی به پلیس امنیت شوش احضار و تهدیدشده اند ولی ما فردا در حمایت از اخراجی ها و کارگرانی که به پلیس امنیت احضارشده اند راس ساعت ۸ درب مدیریت شرکت حاضر می شویم.

*کارگران نیشکر هفت تپه, منتشره در کانال مستقل کارگران هفت تپه

تجمع کارگران پتروشیمی فارابی خوزستان

روز سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸، جمعی از کارگران پتروشیمی فارابی خوزستان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در داخل ساختمان این شرکت دست به اعتصاب و تجمع زدند.

کارگران معترض گفتند که خواهان اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند که قبلا وعده اجرای آن از سوی مدیران این شرکت داده شده بود.

گفتنی است، پتروشیمی فارابی زیر مجموعه هلدینگ تاپیکو است که مدتهاست با مشکلات کارگری از قبیل اخراج کارگران، عدم اجرای مصوبات سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در یکسان سازی پرداختها و طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=5547 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x