جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تحریم یک نهاد و فرد مرتبط با مجموعه محسن فخری‌زاده در وزارت دفاع ایران

دولت آمریکا اعلام کرد در راستای کارزار فشار حداکثری به ایران یک نهاد و فرد مرتبط با سازمان زیرمجموعه محسن فخری‌زاده در وزارت دفاع را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) اشاره کرد «مجمع تحقیق و توسعه شهید میثمی» را به دلیل دخیل بودن در تحقیق درباره سلاح‌های شیمیایی و ارتباط با سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (سپند) تحریم کرده است.

وزارت خزانه‌داری همچنین مهران ببری، رییس این مجتمع،‌ را نیز در فهرست تحریم قرار داده است.

سپند پیشتر از سوی محسن فخری‌زاده،‌ مقام برجسته سپاه پاسداران و برنامه هسته‌ای نظامی ایران که روز جمعه گذشته در آبسرد دماوند کشته شد‌، اداره می‌شد.

استیون منوچین،‌ وزیر خزانه‌داری آمریکا،‌ در زمینه این تصمیم جدید دولت ایالات متحده گفت: «ساخت سلاح‌های کشتار جمعی در ایران یک تهدید علیه امنیت همسایگان این کشور و جهان است.»

او از ادامه مقابله آمریکا با تلاش‌های رژیم ایران برای ساخت سلاح‌های شیمیایی که جمهوری اسلامی و متحدانش ممکن است از آن برای پیشبرد مقاصد خود استفاده کنند، خبر داد.

اوفک می‌گوید گروه شهید میثمی سازمان تابع «سپند» است و مسئولیت بسیاری از پروژه‌های آن را بر عهده داشته و هزینه‌های آن بالغ بر میلیون‌ها دلار بوده است.

در پی این تحریم دارایی‌های گروه «شهید میثمی» بلوکه شده و همچنین نهادها و افراد آمریکایی از مبادله با آن منع می‌شوند.

https://akhbar-rooz.com/?p=95890 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x