جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تداوم اعتصاب غذای ۱۴ درویش زندانی

چهارده تن از دراویش زندانی که پیشتر در اعتراض به محدودیت ها و فشارهای اعمال شده بر نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی دست به اعتصاب غذا زده بودند، کماکان در اعتصاب به سر می برند. این زندانیان در پی تداوم اعتصاب بعضا به خونریزی معده، پایین آمدن سطح هوشیاری و عدم توانایی برای راه رفتن دچار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، روز جمعه ۲۲ آذرماه ۱۳۹۸، با گذشت ۴۱ روز از اعتصاب غذای ده ها تن از دراویش گنابادی، ۱۴ تن از آنان همچنان در اعتصاب غذا به سر می‌برند.

پیشتر اعتصاب غذای این زندانیان که شامل ۶۹ درویش گنابادی مرد در زندان تهران بزرگ و ۳ درویش گنابادی زن در بند زنان زندان اوین در اعتراض به محدودیت‌های وضع شده بر دیدارها و رفت‌وآمدهای نورعلی تابنده، قطب دراویش گنابادی شروع شده بود.

محمد شریفی مقدم، رضا انتصاری، سینا انتصاری، احمد ایرانیخواه، سعید دوراندیش، صالح الدین مرادی، مرتضی کنگرلو، سید مصطفی میرمحمدی، مصطفی عبدی، سخاوت سلیمی، سعید سلطانپور، جواد خمیس آبادی، شهرام مقدسی و مجید رشیدی چهارده درویش گنابادی زندانی هستند که همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه داده اند.

بیهوشی، اختلال در تکلم، سطح پایین هوشیاری، خونریزی معده و عدم توانایی برای راه رفتن از مشکلاتی است که این شهروندان در اعتصاب از آنان رنج می‌برند.

همچنین تعدادی از دراویش محبوس در زندان تهران بزرگ که پیشتر به زندان قزلحصار کرج منتقل شده بود، روز پنج‌شنبه ۲۱ آذرماه تحت تدابیر شدید امنیتی به یک سالن بسته در این زندان منتقل شده‌اند.

این زندانیان از امکاناتی شامل یخچال، فروشگاه و جای خواب مناسب محروم بوده و به آنان گفته شده که هیچ ارتباطی با بقیه فضاهای زندان نیز نمی‌توانند داشته باشند.

دراویش گنابادی به خصوص در سالهای اخیر فشار کم سابقه‌ای را از سوی دستگاه حاکمه تجربه می‌کنند. این فشارها به خصوص پس از واقعه “گلستان هفتم” شکل بیرونی و مشخص تری به خود گرفت.

https://akhbar-rooz.com/?p=15158 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x