پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

تداوم اعتصاب پیک‌های موتورسوار اسنپ فود در تهران

امروز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه صدها تن از پیک‌های موتورسوار ‌اسنپ ‌فود در تهران برای چهارمین روز اعتصاب کرده و از جابجایی بسته‌های مواد غذایی در تهران خودداری کردند. این اعتصاب که در اعتراض به تصمیم مدیران شرکت مبنی بر انتقال آنها به زیر مجموعه اسنپ باکس و با خواست افزایش کرایه صورت گرفته است، موجب اختلال در سیستم تحویل غذای این مجموعه شده است. با اعمال تصمیم جدید مدیران مبلغ دریافتی آنان بابت هر تحویل غذا شامل کمیسیون خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، این اعتصاب از روز شنبه ۸ آذرماه در اعتراض به تصمیم مدیران شرکت مبنی بر انتقال آنها به زیر مجموعه اسنپ باکس و با خواست افزایش کرایه صورت گرفته است، موجب اختلال در سیستم تحویل غذای این مجموعه شده است.

طی روزهای اخیر شماری از کاربران اسنپ فود با پیغام “به ‌علت مشکل پیش ‌آمده در فرایند ارسال و جهت حفظ کیفیت سرویس ‌دهی، امکان سفارش به طور موقت در برخی مناطق محدود شده است” مواجه شده‌اند.

به گفته یک منبع مطلع در گفت‌وگو با هرانا این اعتصاب عمدتا توسط کارکنان مشغول در منطقه ۲، ۳ و ۴ تهران صورت گرفته است. این منبع مطلع همچنین در ادامه افزود: “این شهروندان ساعت کار مشخص و یا حتی بیمه هم ندارند. با این اعتصاب حتی درخواست بیمه هم نمی‌کنند. تا امروز مبلغ هر جابه‌جایی غذا از ۸ به ۱۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده، اما مشخص نیست این اعتصاب فردا هم ادامه خواهد داشت یا خیر؟”

با اعمال تغییرات جدید، مبلغ دریافتی آنان بابت هر تحویل غذا شامل کمیسیون خواهد شد. امری که با اعتراض شماری از کارکنان این مجموعه مواجه شده است. این شهروندان که از پیش از دریافت خدماتی همچون بیمه محروم نیز محروم بودند، در جریان این اعتصاب خواهان افزایش کرایه‌ها هستند.

با این وجود مدیران شرکت اسنپ تغییر قوانین را شایعه خوانده‌اند. مهراد عبدالرزاق، رئیس هیئت مدیره اسنپ در مصاحبه‌ای مدعی شده است که درآمد کارکنان در بخش اسنپ فود بین ۶ تا ۱۲ میلیون تومان متغیر است. ادعایی که با اعتراضات صورت گرفته، همخوانی ندارد.

شرکت اسنپ از جمله شامل اسنپ‌فود و اسنپ‌باکس است. اسنپ‌فود با موتورهای صورتی رنگ غذا و میوه توزیع می‌کند و اسنپ‌باکس با جعبه‌های سبز رنگ به توزیع کالا اختصاص دارد. بیش از ۹۰۰ شهروند در مجموعه اسنپ‌فود مشغول به کار هستند. آن‌ها بیمه نیستند و نسبت به کارکنان سایر بخش‌های اسنپ مزد کمتری دریافت می‌کنند.

https://akhbar-rooz.com/?p=95638 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x