پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

تداوم بازداشت وحید ابهری و آزادی ۷ تن از بازداشت شدگان مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا امانی با تودیع وثیقه

هفت شهروند بازداشت شده در جریان سالگرد درگذشت غلامرضا امانی در تبریز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند. با وجود آزادی این هفت نفر، وحید ابهری به دلیل عدم توانایی در تودیع قرار، کماکان در بازداشت به سر می برد. ۸ فعال ترک (آذربایجانی) در جریان برگزاری این مراسم در روز جمعه ۳ آبان ماه بازداشت شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، هفت تن از بازداشت شدگان مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا امانی در تبریز با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت آزاد شدند.

علیرغم آزادی این هفت شهروند، وحید ابهری به دلیل عدم توانایی در تودیع قرار وثیقه کماکان در بازداشت به سر می برد.

پیشتر هرانا پیشتر، از بازداشت تعدادی از شهروندان به نام‌های “یوسف رضوی، بابک حسینی مقدم، شهروز برزگر، شاهین برزگر، حسین اسماعیلی، جلیل بیگ محمدی، بهنام (با نام خانوادگی نامشخص) و وحید ابهری” در جریان مراسم سالگرد درگذشت غلامرضا امانی خبر داده بود.

به گفته یک منبع مطلع، شهروز و شاهین برزگر که نسبت برادری با یکدیگر دارند پیش از برگزاری مراسم و در منزل پدری خود بازداشت و تعدادی از شهروندان نیز به صورت تلفنی تهدید شده بودند که در صورت شرکت در این مراسم بازداشت خواهند شد.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان برگزاری این مراسم تعدادی از این شهروندان بازداشت و مدتی بعد آزاد شده بودند.

لازم به توضیح است مهندس غلامرضا امانی از فعالین سرشناس آذربایجانی در ۲ آبان ماه ۱۳۸۷ به همراه دو برادر خود در یک تصادف جاده ای جان باخت. بخشی از افکار عمومی این مرگ را مشکوک خوانده و آن را نوعی “قتل سازمان یافته” خواندند بر همین اساس در تمام یک دهه اخیر مراسمات سالگرد فوت وی با تنش های امنیتی همراه بوده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=10122 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x